sabbath Публикувано 22 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2014 Здравейте, колеги, предварително се извинявам, че автомобилът, за който ще пиша не е Ауди, но единствено тук мненията са читави и компетентни. Става дума за колата на жената - Корса С, 2004 , с двигател Z10XEP. Въпросната кола има две ламбда сонди - преди и след катализатора. Проблемът се появи наскоро, със светването на оранжевата лампа чек енджин и грешки P0136 и P0141 - т.е. проблем във втора ламбда сонда. Появява се на определен брой километри, без особена причина, няма разлика в оборотите, вървежа, нищо. Прави го на произволен принцип. Смених втората сонда, но лампата продължава да се появява. Смених и меката връзка, тъй като старата бе разкъсана, но и това не реши проблемът. Малко съм в безизходица вече какво да правя и как да реша проблемът, а не ми се изсипват торба пари за катализатори. Какво решение може да се измисли, поне да не светва тази въпросна лампа на таблото, тъй като е доста дразнещо? Благодаря предварително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 22 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2014 Обикновено причината е в катализатора. Някакъв вариант е да се махне и да се сложи дистанционна втулка на 2-та ламбда-сонда за да я лъже и да не светва лампата. Има ли мирис на сяра от ауспуха при загрял двигател? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sabbath Публикувано 22 Октомври 2014 Автор Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2014 Колега, не съм разглобявал катализатора да го видя в какво състояние е, самата кола е на 170х км. Относно специфичен мириз на сяра - не, не се усеща такъв. Тази втулка - къде може да свършат работа читаво, за София става дума? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 22 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2014 (Редактирано) Честно казано не мога да те пратя никъде - специфично е за всяка марка автомобили. Виждал съм да се продават такива втулки, но са различни размери и дължини - т.е този който ти го прави трябва да каже каква да се вземе за твоя двигател. Редактирано 22 Октомври 2014 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikosaul Публикувано 22 Октомври 2014 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2014 (Редактирано) грешка P0136 = дефект в ламбда сонда след катализатор възможна причина = дефект в сондата; грешка P0141 = дефект в отоплението на ламбда сонда след катализаторвъзможни причини са:1. проблем в ел.инсталацията към ламбда сензора;2. проблем в ECU на ДВГ на автомобила. възможни решения:1. да се провери кабелния сноп към сензора дали е наред, замерване с мултимерен уред по съпротивление за цялост на веригата (на този етап трябва да се внимава, за да не се укъси ECU-то) и после по напрежение за да се види има ли управление; 2. ако няма напрежение тогава проблема е в ECU-то на ДВГ, а решението е ъпдейт на SW на ECU-то на ДВГ в официален сервиз на ОПЕЛ, ако нямаш друг вариант разбира се;3. ако не се оправи и с ъпдейт на SW на ECU-то на ДВГ, тогава проблема е в датчик на колянов вал и/или разтегната верига, а решението - смяна на датчика на КВ и/или ангренажната верига в комплект с обтегача. Успех! П.С. а най-евтино ще ти излезе ако успееш да обясниш на жената, да не вдига повече от 2500об/мин и да работи плавно с педала на газта. Дано те разбере! Редактирано 22 Октомври 2014 от Nikosaul Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sabbath Публикувано 22 Октомври 2014 Автор Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2014 Привет, събота ще закарам Корсата в Булвария да видят защо се получава това. Интересното е, че при 2 различни ламбди сонди дава едни и същи грешки, и се съмнявам, че и двете са скапани, при положение, че едната е нова. Като цяло мерихме напрежение до сондата, и с двете показа прави черти при замерване, а ако не се лъжа трябва да е някаква синусоида. Вярно, че мерихме при не напълно загряла кола. Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sabbath Публикувано 26 Октомври 2014 Автор Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2014 Привет,След няколко часа тестове в Булвария, ЕКУ-то се оказа проблемът. За съжаление оправия нямало не позволявало препрограмиране..... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване