Jump to content

Audi A6 c5 1.8t AWT грешка за адаптация на сместа


atanasov88

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Преди 2 мес си купих ауди а6 1.8т куатро, 150кс код на мотора AWT, колата е произведена 2003г. на 180 000км.

Още при докарването от София ми светна чека. Отидох на диагностика  и имах грешка за адаптация- бедна смес при частично натоварване. Имах съмнение за ламбда сонда  но исках да проверя колата повече. Грешката светна отново но след 800км. Направих обслужване на колата смених всичко - ремъци ролки и дори неща по мотора като скобички и др неща които бяха поизносени. Взех колата с безупречен мотор и всичко. Ходих до Бургас по празниците и ми светна лейката за налягането на маслото, добре че ми светна в града. Дойдоха мои приятели и оставихме колата в сервиз, там се видя ,че цедката е подпушена от нагар, осташих колата там да се изчисти  нагара... сменихме и биелни лагери така и така бе отворен картера. Аз в това време на ремонта бях в командировка. Върнаха ми колата и сега има един лек шум в мотора повече като превиване. Питах майстори и ми казват ролка или ремък превива а аз знам ,че тази кола е с автоматичен обтегач на ангр. ремък а и като обслужихме всичко бе наред и нямаше шум! После пак ми светна чек, който сам си угасна след 2 дни пак светна на другият ден пак сам си угасна и така докато не отидох на диагностика. 

2s1p2c2.jpg

 

 

 

 

 

 

Доста търсих, но инфо за AWT мотора в бг не намерих. В английският ауди форум има http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/archive/index.php/t-35644.html

 инфо което върши работа горе долу. Понеже там има 2ма другари с проблем сходен на моя- бедна смес и един мирис от ауспуха на като изветрял бензин, там пишат,че колата им гори и повече гориво което аз не-мога да кажа понеже имам колата отскоро.

 

Ще съм благодарен за отговорите.  :unsure:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По някаква причина гориво-въздушната смес която се изгаря в двигателя е с доста повече въздух от колкото гориво. Това не е добре, могат да нагорят клапани, тъй като температурата на газовете е доста по-висока. Като причини за това, може да са:

- умряла ламбда сонда, може да се наблюдава работата и с ваг-ком на;

- некоректно работещ дебитомер, може да се провери грубо с ваг-ком;

- не коректно работещ датчик който измерва налягането на турбината (намира се след колера), проверява се с Ваг-ком - на 115 канал, и механичен манометър подвързан към всмукателния колектор;

- проблеми по системата за картерна вентилация - не коректно работещи клапанчета (.... нагар по цедката?), или пукнатини по някоя от тръбичките, тук си е сериозна работа;

- не-достатъчно налягане на горивото в бензиновата рейка - бензинов регулатор, бензинова помпа, монтира се манометър последователно на нагнетателния бензинопровод и  се гледа налягането. Трябва да е от 3,5 ....до.. 4 килограма;

 

Ако имаш ГИ, нещата отиват към не добрата му настройка.

 

За втората грешка не мога да кажа нищо, трябва първата да се реши проблема с първата и тогава втората вече може да си дойде на място.

Има и вариант и хидравличния обтегач на веригата на разпределителните валове да не работи коректно, и от там да бърка центровката на валовете, т.е. щом е имало нагар и зацапано по цедката може и същата глеч да има по стените на хидравличния елемент на обтегача, а и на други места. Това е признак на нередовна подмяна на маслото и изобщо не-добре поддържана кола, типично за италянски кенеф какъвто беше и моя преди основния ремонт. 

Истината е една, колата трябва да се върне в сервиз и основно да се прегледат точките които засегнах по-горе. И аз като взех колата минах по този път, при мен гореше 1л. масло на 1500км - оправи се след пълна профилаткика на главата + подмяна на обтегача, подмяна на сегменти, лагери, почистване на маслени магистрали, консумативи ии т.н., и накрая пълно рециклиране на турбина.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора колега :).

В случая интересното е, че колата съм я закупил от лекар с пълна сервизна история. Колата е редовно обслужвана

И не е пестено от части, понеже предишната ми кола бе ауди а4 внесено от Италия и там имах много проблеми. Тази кола е внесена от Англия преди 6г. Газов инжекцион не съм монирал понеже искам да възобновя колата до работа на бензин без грешки. Това ковто не ми харесва е, че няма грешки за дебитомери и сонди. Ако имаше проблеми с тях то щеше да има чек.

Това ноето е най-плашещо е , че този чек взе да се изписва все по-често! Имам диагностика на работа и явно ше се наложи по задълбочено да си поиграя, ще пиша ако намеря и реша проблема ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително при дефектен елемент да ти дава конкретна грешка за него. По някога на базата на други грешки може се съди за неправилна работа на някои датчик или изпълнителен елемент. Добре е подробно да се огледат турбопътищата и вакуумите, и то от човек който е добре запознат с устойството и принципа на работа на бензиновия 1,8Т. 

На 32 канал, второ поле на ваг-ком може да видиш с колко процента си извън нормите на адаптация, и да добиеш някаква представа колко е обеднена сместа. Нормата е +/-10%, като при "-" сместа става по-богата. Това е нещо като "Long trim" при нашите мотроници - МЕ7.5. Имай предвид че извън нормите може да имаш проблем и със стартирането при студен мотор.    

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега здравей,

 

 След като купих колата (ц5 1.8 Т   180к.с.) и налях промивка и смених маслото ми се появи такъв проблем. Лампата за маслото ту светваше ту изгасваше. Направихме следното отворихме картера(това което и ти си направил) плюс капака на клапаните. И на двете места беше СТРАШНО. Няма такъв нагар. След обстойно почистване и наливане на новото масло повече не съм имал този проблем.

 

Дано съм ти бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително при дефектен елемент да ти дава конкретна грешка за него. По някога на базата на други грешки може се съди за неправилна работа на някои датчик или изпълнителен елемент. Добре е подробно да се огледат турбопътищата и вакуумите, и то от човек който е добре запознат с устойството и принципа на работа на бензиновия 1,8Т. 

На 32 канал, второ поле на ваг-ком може да видиш с колко процента си извън нормите на адаптация, и да добиеш някаква представа колко е обеднена сместа. Нормата е +/-10%, като при "-" сместа става по-богата. Това е нещо като "Long trim" при нашите мотроници - МЕ7.5. Имай предвид че извън нормите може да имаш проблем и със стартирането при студен мотор.    

Колега колата е с 5 кабелна ламбда сонда и проверих с диагностик от Бош, правилни са и стойностите. Естествено след като си купих нова ламбда. Засега тествам и ще ви кажа ако се изпише пак нещо.

Колега здравей,

 

 След като купих колата (ц5 1.8 Т   180к.с.) и налях промивка и смених маслото ми се появи такъв проблем. Лампата за маслото ту светваше ту изгасваше. Направихме следното отворихме картера(това което и ти си направил) плюс капака на клапаните. И на двете места беше СТРАШНО. Няма такъв нагар. След обстойно почистване и наливане на новото масло повече не съм имал този проблем.

 

Дано съм ти бил полезен.

Благодаря за съвета колега, това ми е планувано за началото на сл месец... ное възможно да има нагар и потурбопътищата а той неможе да се изкара така лесно и се налага смяна на маслото през 3 000 км. Поне това мнение събрах от няколко сервиза с безупречна репутация.

Редактирано от atanasov88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чесно казано не съм чувал до сега за ламбда сонда с работен диапазон на напрежение  от 1,5 до 1,7V при VAG, но щом го потвърждава диагностик от БОШ може и така да е.   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сондата дойде от германия мин седмица, за сега..... да не дърпам дявола за опашкатано колата работи добре и не ми свети чек.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До днес когато пак светна и пак за същото. Бедна смес при частично натоварване. запазих си час за бош диагностика и очаквам да се алучи чудото което да загаси проклетият чек!!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

двигателя с тези букви на мотора е най -сложния от серията 1.8 т,преди да се правят сложни ремонти се гледа картерната вентилация,сигурен съм поне за 2 бр полуразпаднали се маркуча.Под см колектор имаш доста неудобни вакуми ,прегледай и тях

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли развитие по проблема колега?

 

П.П. Като чета описанието на колата, май се запознахме с теб в Ямбол, или бъркам?

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

двигателя с тези букви на мотора е най -сложния от серията 1.8 т,преди да се правят сложни ремонти се гледа картерната вентилация,сигурен съм поне за 2 бр полуразпаднали се маркуча.Под см колектор имаш доста неудобни вакуми ,прегледай и тях

Здравей Колега,

Да съгласен съм ,че този мотор е най-сложният но е и последният от гамата 1.8т преди да бъдат пуснат фси моторите. Та така всички маркучета са проверени и цялостта им не е нарушена. Мъркучетата под всмукателният колектор са проверени и са здрави. С колега от Форума проверихме вакума на картерната вентилация и прилепя капачката за маслото на мотора при подаване на газ по което съдим ,че е добре.

 

Изпробвах с обд тестер сместта и дебитомера като открих,че колата на празен ход  и при каране на магистрала  не смуче повече въздух, сместта е добра  и в норми. само при градско на 3 и 4 та скорости при 50-60кмч става прекалено бедна до 22%.

 

Дебитомера ми дава разпокъсани стойности които не-можах да запаментя всичките, но при нормално каране стойностите бяха около 26-36 гр/с а при ускорение до 5500об 86гр/с.

 

Затова ще взема дебитомер за тест и ще опитам с него, междувремено ако някой търси ламбда сонда за този мотор може спокойно да се свърже с мен понеже 1вата сонда работи както новата за която излишно дадох сума ти пари.

 

Благодаря за съветите,

 

Поздрави,

Веско

Има ли развитие по проблема колега?

 

П.П. Като чета описанието на колата, май се запознахме с теб в Ямбол, или бъркам?

Хах, колега ако караш А4 Б5 Фейслифт + чип, се сещам за тебе и прекрасният момент в който деускори от 220 до 100кмч за 20-30на метра за да излезем от магистралата край Ямбол.

 

Та по-същество за момента се съмнявам в дебитомера показва ми  разпокъсани стойности които не-можах да запаментя всичките, но при нормално каране стойностите бяха около 26-36 гр/с а при ускорение до 5500об 86гр/с.

 

Поздрави,

Веско

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

И така скъпи колеги проблема бе открит и то по изключително нестандартен начин, след всички перипетии създали се в експлотацията на тази кола аз реших да сложа агу и да си добавя тези така искани от колата 25%.* ( Ако си мислите ,че така лесно се реши проблема- То не е така..?)

 

По време на монтажа се шляйнах покрай монтьорите и видях колата разхвърлена и се сетих за дебитомера и неговите стойности които никой майстор не сметна за проблемни а за съвсем нормални ( диагностиците при които съм бил ).

 

Та взех и си свалих дебитомера за да го почистя, при което след свалянето ми се видя интересно ,че имам рисунка на едни жички дето ги няма там. При което веднага взех за тест 1 дебитомер дето пасва от старото 1.8т. Сложихме го пуснахме коолата, трябваше и малко време да се адаптира  и воала даже колата си заработи на леко богато.

 

Сега съм с афтърмаркет дебитомер, немски не е кой зане какво но вече нямам проблем с бедната смес.

 

Благодарение на добри майстори сега си имам 2 сонди за колата, тъй ,че някой ако иска давам която си пожелае. Пишете на лс и да не ви идва до главата да решавате проблеми с бедни,богати та нз си какви смеси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...