Jump to content

AFN не ускорява


papi92

Recommended Posts

Смених всички маркучета около турбината и около N75, мисля че са всички вакуми. Само маркуча към компютъра не съм сменил, но тогава МАР-а щеше да бяга. Маркучетата които купих много приличат на оригиналните (или поне тези които бяха преди това там), гумен без вътрешна ширмовка и отгоре с оплетка, която се разширява малко на мясатото на срязване. По добре ми се струваше да сложа от другите, на които ширмовката е вътре, но не можах да намеря от тях. На няколко места ми бяха малко по-хлабави и ги затегнах със свински опашки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 74
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

В VCDS, турбото ти е на 10-ти и 11-ти канал;

 

010,0,Charge Pressure Control
010,1,Mass Air Flow,Air Mass,Specification (Full Load): 850...1050 mg/str.
010,2,Atmospheric,Pressure (Air Pressure)
010,3,Boost Pressure,(Air Pressure)Specification (Full Load): 1800...2200 mbar
010,4,Accel. Pedal,Specification (Full Load): 100 %
;
011,0,,Charge Pressure Control
011,1,Engine Speed,Specification (Full Load): 2900...3100 rpm.
011,2,Boost Pressure,(spec.),Specification (Full Load): 1800...2000 mbar
011,3,Boost Pressure,(actual),Specification (Full Load): 1800...2000 mbar
011,4,Duty Cycle (N75),Control Duty Cycle,Specification (Full Load): 20...70 %


Извади вакума към турбото и с пръст го запуши. Накарай някой да форсира. Трябва да усещаш как ти засмуква пръста. 

 

Закачи го обратно и ако при 3000 оборота:

010,1,Mass Air Flow,Air Mass,Specification (Full Load): ~ 500 mg/str.

011,3,Boost Pressure,(actual),Specification (Full Load): ~1000 mbar

значи турбо ниенте!


От тук можеш да провериш дали работи вакума на турбото:

011,4,Duty Cycle (N75),Control Duty Cycle,Specification (Full Load): 20...70 %

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Клапана е на 11 канал. Това са скрииншоти от вагком, правени когато правих и тези с аутоком, просто сложих тях, защото са по-лесни за гледане. Ето ги. Клапана мърда с малко, няма и 10%. Утре ще пробвам това с пръста, не се бях сещал :D

post-91381-0-21828400-1431286324_thumb.j

post-91381-0-68605300-1431286324_thumb.j

post-91381-0-27103500-1431286325_thumb.j

post-91381-0-51342700-1431286325_thumb.j

Редактирано от papi92
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето, че леко от леко се разплита мистерията. Имаш проблем с вакума. Интересно защо на 1500 rpm. седи на 50%. Ти маркучетата преди проблема или след него ги смени?

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре или във вторник ще я изкарам на някоя магистрала, за да мога да сваля данните без да се притеснявам за околния трафик, защото в градски условия не става и ще прегледам да не би да има някой вакумен маркуч който да не съм сменил. Ако няма ще разглобя клапана да видя неговото положение и евентуално ще го сменя.

 

Благодаря колега за конкретните отговори!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи и скрийншоти на Idle режим и на Full Load (3000 rpm.)


Според мен няма нужда чак в движение. На 3000 оборота турбината трябва да развърти доволно. Хвани MAF, MAP и N75.


Забелязвам, че Label файла за мотора ти е без подсказките. Ще ти е от голяма полза ако си го допълниш. Така на живи данни още в момента ще забележиш отклоненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще кача горивна карта от дизелов мотор, за да видиш приблизително как трябва да се движи в % N75:

 

N75.png

 

Забележи, че от Idle до около 1200 оборота, клапана е на 80%. За сравнение, на моята кола в Idle 76,1% (което ми напомня, че трябва да видя в горивната ми карта колко трябва да е, за да си видя здравето на клапана, но това утре, че в компа на работата съм си извадил моите карти):

 

179820788.gif

 

Докато при теб процента е направо убийствен. Още в Idle си на 50%:

 

n750.png

 

Ако си загледал горивната карта на N75, тези проценти трябва да достигнеш чак към 2000 оборота. 

Нарочно ги наложих едни под други, за да се види лошото държание на клапана. 

 

Сега ти остава да видиш защо?

Дали е от самия клапан или ти е гръмнала турбината?

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато правиш скрийншотите с живи данни, подреди в прозореца първи, трети и единадесети канал. Така ще може да се видят кръстосани данни от Injected Quantity, MAF, MAP и N75.

Замислил съм се, че при толкова много не отговарящи стойности спрямо горивните карти и никакви грешки, на 99% ни е пипан софта. Влез в Advanced ID на Engine и направи и там един скрийншот. Поне ще видиш дали и кога е ремапвана.

Screen_Shot549.png

Screen_Shot550.png

Screen_Shot551.png

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извади вакума към турбото и с пръст го запуши. Накарай някой да форсира. Трябва да усещаш как ти засмуква пръста. 

 

 

 

 

 

 

 

 Не е баш така в случая,вакума при афн е най силен образно казано, когато  колата е на празен ход,търсим проценти на Н75 около 20 -25,тоест актуатура е напълно изтеглен нагоре от вакума ,изпускайки вакума н75 отпуска лоста и разтоварва турбината,колкото повече е задействан клапана толкова повече е разтоварено турбото , което се получава при подаване на газ,вакума се изпуска и отива във филтърната кутия.

 

 

 Погледни първия скриин на компа търси 928.2 мбар  а турбото дава 969 мбар естествено че н72 ще търси корекция,да ама няма на къде на празен ход турбото работи на толкова. Да си провери момчето маркучето  към мапа.сигурно е пълен с масло ,да провери и компа щото и вътре може да има локва,маркуча да се продуха .исканото налягане трябва да е около 970- 980 мбар,доставеното измерено от мапа да е приблизително същото  ,проценти на н75 около 25 .

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя грешка в изказа, buzzi. Обърках се защото когато сме проверявали така вакум, обръщам внимание при форсиране. Когато колата сваля оброти преди сведващото форсиране, тогава засмуква арно. Да, прав си. Моя грешка. Когато се дотътря до бачкането ще видя да постна и картите ми MAP към IQ, MAF към IQ и N75 към IQ. Мотора не е същия, но за приблизителна ориентация, картите би трябвало да свършат работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, картата за N75 я забрави или поне я гледай на обратно. Тъй като рядко се заглеждам по по-старите TDI-та, ми е убегнало че при Bosch EDC15, Duty Cycle e на обратно. Тоест: започва от около 20% и при развъртяла на макс турбина стига до 80%. Моя мотор е Bosch EDC16 и при него е от 80% (без турбина) до 15% (развъртяла на макс).

При теб важи графиката:

 

Screen_Shot775.png

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което си ми пуснал последно е за помпа дюза. Не знам дали има разлика с моето, което не е. Уговорил съм се утре да взема от друг колега клапан, за да пробвам с него и ще сваля данните на моя и на неговия. Надявам се да е клапана, а не турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя грешка в

Не е грешка а объркване,като гледам в колко теми пишеш :flehan: е нормално да да се обърка човек.

 

А колегата да не се занимава с клапана щото е здрав . Да провери маркуча до мапа,да продуха ,да отвори да няма масло.После егра да не остава отворен,ще губи налягане.Нека направи лог с VSDC на 8 ,10 , 11 канал както писах по горе,тогва ще се види.После да логне в беисиг сетингс на 11 канал ккакво налягане дава турбината при активиран и деактивиран н75

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко развитие. Днес реших първо да проверя този маркуча към МАР-а и изненада. При мен МАР-а не е в компютъра. => Това AFN ли е? По документите които имам от закупуването от италианеца двигателя е AFN, а според талона от КАТ е AFN797695. Забравих да направя снимка, но двигателя ми изглежда ето така:

post-91381-0-65341000-1431455366_thumb.j

Мисля, че МАР-а е малкото в дясно, което е заградено с червено? 

 

Това е ECU-то и кутията му:

post-91381-0-78758500-1431456575_thumb.j

 

След това изрязах една пластинка с формата на гарнитурата между ЕГР-а и колекторите, пробих отвори за болтовете и го запуших. В адаптацията на трети канал му зададох 33768. Полето Advanced ID - 1A ми е сиво и не мога да го отворя, за да видя дали е пипан софтуера (с VCDS 12.12 пробвах). Сложих едно маркуче върху клапа на турбината и дръпнах с уста, лостчето на променливата геометрия се мести. Намерих друг N75, но се оказа, че конектора му е различен и си върнах моя. Запалих колата и нещата бяха по-добре. Като я форсирам на място лостчето на клапана се мести около 1см.

 

Това е клипче на ускорението на втора, като от 2 секунда до превключването газта беше до долу:

https://youtu.be/JzCB4x8HFIw

 

Повозих се малко по уличките и забелязах, че понякога набира както трябва, а понякога липсва рязкото ускорение от 2000 оборота. Не ми остана време да запиша живите данни, но утре ще го направя. Възможно ли е част от проблема да е бил в хлабав контакт на конектора на N75?

 

Благодаря за помощта на отзовалите се колеги! Колега bsdnikolov, възхищавам се на размаха с който анализираш проблемите, засичам доста твой постове из форума и всички са доста адекватни! Едно голямо браво!  :gut:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В какъв смисъл MAP-а не е в компютъра (не разбирам)?

Неговите 2-ри, 3-ти и 4-ти пин трябва да влизат съответно в 13-ти, 39-ти и 40-ри пин на буксата на компютър. 1-ви пин на MAP-а е масата и е свързан с 25-ти пин на компютъра.

 

MAP_00.png

 

Да, мотора ти е AFN (поне компютъра е за него, а и мотора на външен вид е същия).

Да, това е MAP-а (на снимката).

На клипа ускорява бих казал прилично.

Играй малко контактен спрей на управлението на N75.

А имаш ли идея защо и какви са тези двата срязани кабела на последната снимка (червения и белия)?

 

post-91381-0-78758500-1431456575.jpg

 

Ето малко материал от AutoData.

Проверка на:

 

MAP

MAP_00.png

 

MAF

MAF_00.png

 

N75

Maf_N75_00.png

 

 

Нещо обаче ме кара да си мисля, дали нямаш някъде "издишане" по турбо пътищата? И поради някаква причина да не ти дава грешка. Провери и това, ако не си.

 

За сега, това е от мен. 

Пожелавам ти спорна и успешна работа по колата.

Успех. :zustimm:

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И едно допълнение. Направи тестове и с махнат въздушен филтър. Да не се изложиме и да се окаже най-простото решение на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срязаното е от старата аларма. Като ми слагаха новата не са извадили кабелите и добре че, защото щеше да влизат боклуци. Днес ще ги махна и ще сложа капачка. Имах предвид, че това което намерих като информация за вакумните маркучи е че МАР датчика е в компютъра и до него стига тръбичка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвай се ,един бъг по малко щом мапа е там.

В него се намира и сензора за температурата на постъпващия въздух.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MAP-а е сензор. При него няма вакуми. Той е поставен на турбопътя и дава информация (по електрически път) на компютъра какво е налягането по турбо-пътя. По този начин компа анализира колко е надула турбината.

С две думи, при MAP и MAF вакуми не търси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измерих почти всичко от схемите които ми даде от аутодата и МАР-а показва малко по-различни стойности от нужното. На тихи обороти между 4 краче и маса има около 1V и се покачва до 2.5V. 

 

Минах към живите данни. Първо ги свалих с аутоком и после ми дойде идеята да направя клипче през вагком, за да се види n75. Ето ги при 1500, 2000, 2500, 3000, 3500, 4000 и почти 4500 оборота:

post-91381-0-69541300-1431626041_thumb.ppost-91381-0-22241900-1431626042_thumb.ppost-91381-0-70958500-1431626042_thumb.ppost-91381-0-21060500-1431626043_thumb.ppost-91381-0-70656400-1431626043_thumb.ppost-91381-0-21081900-1431626044_thumb.ppost-91381-0-71376400-1431626044_thumb.p

 

Това е клипчето:

 

От 1:13 минута съм на 4-та предавка и натискам газта до долу. Турбото стига до 2000 милибара при натисната газ до долу, но N75 не се променя както трябва, не стига до 80% и не пада до 20%. Мисля да сменя N75 или MAP-а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бързай. За мен сензорите си работят акуратно. Защо не включи и първи канал, да се вижда и Injected Quantity. 

Виж, данните от Autocom ми изглеждат леко объркващи. На места са все едно, като е правен скрийншота е бил отнет вече кракът от педала за газта:

 

post-91381-0-21060500-1431626043.png

 

При 3000 rpm, MAF-а трябва да отчита около 850 mg/str. На скрийншота изглежда така, сякаш току що е снет кракът от педала на газта или все едно е атмосферен дизел. На 2500 rpm - същото. Докато на 2100 rpm нещата са си в норма. Я си виж канала за педала на газта и при изгасен мотор но на контакт, го провери да не накъсва сигналът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност не е бил пуснат при заснемането. На клипчето се вижда как при подавана на газ се променя показанието на MAР-а, но при подържане на една и съща скорост налягането пада. Това не знам дали трябва да е така, но най-вероятно заради него се получава този ефект. При снемането на данните през аутоком трябва малко повече време, за да се опреснят и задържам на едни обороти около 10 секунди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе, стойностите ти при 4-та и пълна газ от клипа са си горе долу наред. Там проблеми никакви не забелязвам....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма мъка е с тия скриинове,имаш ваг ,направи лог ,ако не можеш ,намери ме да запиша един лог на 8 10 11 канал и да го сложим  тук,в момента белим семки със боксови ръкавици.

 

пп само аз ли виждам черен екран на клипчето

 

през ie го видях,,според мен геометрията ти е запекла в разтоварено положение,няма как да се получи пик за да се достигнат високи стойности на Н75,дебитомера е ок

 

 

виж от 1 минута натам как се движи актуатура,и той може да е проблемен също

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...