Jump to content

Б5 1.9ТДИ пали и гасне на свободна


Stoqn.Tumbev

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

горд собственик съм на А4 1.9 тди 90 кончета с AHU мотор.

От известно време имам странен проблем с колата, та проблема е че паля от четвърт оборот и след изминати 500-600 мета когато освободя от скорост, колата гасне, след което е нужно да въртя доста докато запали и проблема изчезва. Този проблем не се случва всеки ден, а примерно за месец веднъж. Помислих че може да е от разхерметизирана горивна система и започнах щателно да оглеждам всичко но помпата е суха, маркучите са здрави. Смених горивния филтър и клапанчето на обратната нафта и резутата беше 3-4 месеца без проблеми, но днес сутринта пак ми направи същия номер(добре че съм с нов акумулатор). Закачих я на диагностика и няма никакви грешки!

 

Ще се радвам ако някой колега даде предположение/решение за да си разреша проблема! 

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера като го направи имаше половин резервоар нафта. Нафта гледам да наливам предимно от ЕКО като съм останал с впечетлението че се с нафта от там колата се държи доста добре.

Иначе зимата отварях резервоара за почистване и продухах всички горивопроводи, та не е от нафта още тогава го имаше този проблем.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм доволен от горивата на Еко, значи го изключваме този вариант с нафтата, както и с резервоара. А поплавъка ти показва ли правилно или. Защото и на мен принципно някой път ми показва, че нямам бензин а всъщност има 20-тина литра. След малко се оправя примерно, а някой път не се появява с седмици както казваш ти. При мен проблема е в поплавъка на резервоара. Но пък го нямам проблемите с паленето и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поплавъка също е сменян и си работи ОК.

На мен ми се върти в главата по-скоро нещо свързано с релета или електрическия клапан на ГНП-то.

Но нямам идея как се управлява този клапан предполагам че трябва да е от реле, но нека някой който се е сблъсквал с това да каже.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или клапан или една купчина др.неща. Елиминирай управлението на тоя клапан като го захраниш с кабел директно от акумулатора и покарай така за пробата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, знаеш ли какво го управлява тоя клапан, някакво реле ли е и кой номер,къде се намира? Сутрин след като запаля се чува "цъкане" на релета от тези които са под волана и силно ме съмнява че може някое да е с напукани спойки и понякога да прави проблем.

Иначе мисля пак да сменя всички маркучи на горивопроводите до филтъра и помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Управлява го компютъра и не би трябвало да има реле за него.

Според годината : до 07.97 - от 53 пин на комп. до клапана черен кабел с виолетова ивица

                               от 08.97 до 07.99 - от пин 77 на комп. до клапана черен кабел с виолетова ивица

                               за след 99г. не мога да кажа в момента.

Нека все пак и някой друг да се изкаже.

Лесно е да се хване дали проблема е в управлението на клапана.
Може да гасне и от изгубване на сигнал от датчик хол на колянов вал, което е и единствения датчик без който мотора не може да работи изобщо. Записването на грешка в случая не е задължително.
 

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега не се бях замислял за импулсния датчик на коляновия вал, защото знаех че ако замине колата няма да запали изобщо. Сега се разрових из форумите и намерих други подобни случаи на колеги с бензинови двигатели и се е оказвало че е от въпросният датчик. Ще гледам да го сменя в най-скоро време и ще пиша да се знае какъв е бил проблема.

Благодаря!

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги,

някой знае ли какво трябва да е съпротивлението на датчика на коляновия вал и на умната дюза да за ги замеря?

Колата 1 месец не беше правила проблем но в петък 2 пъти ми загасна... съответно пак я закачих за да проверя за грешки и няма нищо записано :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюзата от 90 до 120 ома, на коляновия 1000 ома м/у пинове 1&2.

От умната няма да ти гасне колата, ако не вярваш я откачи докато работи. Ако съпротивлението и е в норма не означава, че работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

замерих ги на топъл двигател(не знам дали има значение) и резултата е:

датчика на коляновия вал показа 1400 Ома (1 и 2 пин)

Умната дюза - 116 ома

датчика в норма ли е?

четох че датчика на коляновия вал и на дюзата са взаимно заменяеми, ако единия замине се взима данни от другия и колата влиза в авариен режим, затова замерих и 2-та.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питам дали е в норма защото по каталозите видях за моя двигател 3 вида, на 1000, 1200 и 1400 ома.

 

Графика на тайминга не съм гледал, ще гледам в най-скоро време да изкарам една и ще кача снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги, преди 2 дни смених датчика на коляновия вал и сега ще карам да видим дали всичко е ОК.

Когато свалих стария датчик видях че кабела му беше протрит и оголен от опиране във топлообменника на масления филтър. Надявам се това да е бил причинителя на проблема ми, но само времето ще покаже.

Пак ще пиша да се знае дали това е решило проблема. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте Колеги,

да споделя малко инфо за моя проблем. В крайна сметка проблема се оказа от реле! След смяната на датчика на коляновия вал, всичко беше ок 1 седмица и пак ми загасна. Пак започнах търсене в теми на колеги и открих решение. Релето 219  което се намира в кутията на борд компа с прилежащ към него бушон, след като го свалих и отворих видях че беше нагоряло от "искрене" защото крачетата му не бяха в една равнина. Почистих го със водна шкурка и подравних крачетата така че да се допират едновременно и резултата е  повече от месец без никакви проблеми.

 

Поздрави на всички, благодаря за мненията и весло посрещане на празниците! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...