Jump to content

EGR low flow rate 1.9 TDI audi a3


Jamesson

Recommended Posts

Здравейте имам проблем с Рециркулация на отработените газове ниско налягане .Колата си върви перфектно ,но

(check engine) лампичката не изгасва изобщо.Отивам в сервиз свързат я с компютър и ми изкарва грешка p0401 ,сменихме ЕГР датчика не се оправи , в сервиза като се изтрие грешката всичко е ОК , като тръгна да обикялам малко , светва лампичката. 

 

Ауди а3 1.9 тди 2004г. 105 к.с. някой да е имал същия проблем ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са ти сменили MAF-а ,

сменихме ЕГР датчика 

защото компютъра само през него следи EGR функциалността, честито. Имаш си стар работещ и нов, също работещ (пък колко пари си дал за него, си е твоя работа и на "сервиза" в който си бил). 

Тази грешка се записва при заминал EGR. Сега отиди и си купи и нов EGR.

 

някой да е имал същия проблем ?

Много от нас с TDI PD го имат този проблем. И не се лъжи да си купуваш EGR втора ръка. Аз моя миналата година го смених с втора ръка и изкара точно 1 година и пак гръмна. Това е консуматив и се сменя с нов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

200 лв платих за този датчик , като гледам цените варират към 200 лв пак за нов ЕГР , дали ще се оправи с това , защото при проверка в сервиза на компютъра показва ,че работи . А като карам 10-20 км ,хоп лампичката светва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как разбраха, че той работи, а MAF-a не. Има шанс да ти изпуска вакума му, но такъв проблем още не съм виждал на живо. Много лесно можеш и сам да си го провериш. В трети канал на VCDS е стойноста на MAF-a. Чукваш за малко газта (първо загрей мотора до работна температура) за да го "въвбудиш" тъй като след 2 минути на празен ход мотора го затваря. Сега погледни стойностите на трети канал, трети блок. Ако показва ~270 mg/str., значи работи. Ако показва ~430 mg/str., значи е за смяна. Ако нямаш компютър, можеш и с уста да го провериш. Откачаш му вакума и на негово място нанизваш маркуче. Засмукваш с уста и задържаш. Ако не задържа вакум, значи е за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, утре ще пробвам този твой начин.


http://www.autopower.bg/egr-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD-meat-&-doria-audi-a3-8p1-1.9-tdi-88551-g540c109-i23375413.html

 

Тази е частта за смяна нали ако не се лъжа ? 


Дали има опасност за двигателя ,ако  я карам колата с тази грешка ,тъй като колата си върви много добре??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

What the fuck е това менте?

 

egr%20%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%

 

Ето как изглежда оригиналния:

Original-VW-AGR-Ventil-038131501AN-Abgas

 

 

Дали има опасност за двигателя ,ако  я карам колата с тази грешка ,тъй като колата си върви много добре??

Ако не те притеснява леко завишения разход и не те дразни светещия check engine, няма никакво опасност за мотора. Просто в момента ти е по богата горивната смес. Абсолютно нищо страшно за мотора.


Аз, за мен си купих този:

7496D.jpg

Стъпи ми на 115 лева с доставката от Германия. 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворих капака и моя изглежда също като този дето изпратих.Май са го сменили с някакво менте ,предишния собственик

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се намешам в темата понеже преди 9 месеца когато взех мойта (1.9 105 коня е и тя) колегата bsdnikolov ми я закачи на компютър и при мене даваше някакви отклонения в стойностите на егр. Няколко дена след това ми светна чека и като отидох да видя от какво свети излезна егр. Та смених го с нов за 115 лева с отстъпка на Wahler и оттогава няма проблеми :) (имай впредвид, че има и на pierburg, който с отстъпката идваше на около 150-160 лева и първо тръгнах да взимам него понеже уж по-добра марка, обаче момчето от което поръчвам им го върнал понеже само Wahler го произвеждат и частта вътре пак си е на Wahler, а за тия 40-50 лева отгоре има и 2-ра голяма кутия на pierburg и лепенка на pierburg върху самата част :D всичко гравирано върху метала номера и т.н. е на wahler ). При 2.0TDI ЕГР е различен и по-скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали се сменя лесно този ЕГР клапан , и ако го сменям сам , след като нямам кабел за изтриване на грешката , дали ще изчезне лампичката,без да се изтрива самата грешка ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами май не е много трудно, сменява ми го баща ми, предполагам, че ще можеш да го смениш сам. Само знам, че ми беше паднало малко нивото на антифриза понеже беше разкачал нещо оттам сигурно някой маркуч. А до грешката откачи си акумулатора докато го сменяш и тя грешата би трябвало да се изтрие за 15-на минути най-много при откачен акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При 2.0TDI ЕГР е различен и по-скъп.

Едни и същи са ни. Че даже и дроселовите ни клапи са 1:1

 

Отворих капака и моя изглежда също като този дето изпратих.Май са го сменили с някакво менте ,предишния собственик

Коя година ти е колата? Този EGR който показах на снимката е за BKC и BKD мотори. Ти най-вероятно си с BKC, но да попитам все пак.

А до грешката откачи си акумулатора докато го сменяш и тя грешата би трябвало да се изтрие за 15-на минути най-много при откачен акумулатор.

Даже и откачане на акумулатора не е нужно. Като покара 5-10 минути със сменен, чека сам ще изгасне.

Ето и как се проверява на компютър ( с VCDS):

 

Работещ EGR:

EGR_work.png

 

 

Пробил EGR:

EGR_fail.png

 

Софтуерно манипулиран EGR:

EGR_mod.png

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно значи аз съм се объркал понеже гледах преди в един сайт, че за някой 2.0 TDI дават ето тези.
http://www.autopower.bg/egr-клапан-pierburg-audi-a3-sportback-8pa-2.0-tdi-700907030-g578c109-i9551165.html
http://www.autopower.bg/egr-клапан-meat-&-doria-audi-a3-sportback-8pa-2.0-tdi-88152-g578c109-i23375333.html
Ама като гледам 2.0-ките имат много модификации и явно при някой има някаква разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези които си гледал са за Common Rail двигателите. Те вече са електрически. За това попитах колегата за годината на колата.

Но сега, като му погледнах отново първия пост, колата му е 2004-та година. Двигателят му със сигурност е с код BKC. Тоест, EGR-а му е този за който говориме ние с теб.  

VAG номер: 038 131 501 AN

PIERBURG номер: 7.24809.16.0

WAHLER номер: 7496D

LUCAS номер: FDR 160

ERA номер: 555060

VEMO номер: V10-63-0011

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези които си гледал са за Common Rail двигателите. Те вече са електрически. За това попитах колегата за годината на колата.

Но сега, като му погледнах отново първия пост, колата му е 2004-та година. Двигателят му със сигурност е с код BKC. Тоест, EGR-а му е този за който говориме ние с теб.

VAG номер: 038 131 501 AN

PIERBURG номер: 7.24809.16.0

WAHLER номер: 7496D

LUCAS номер: FDR 160

ERA номер: 555060

VEMO номер: V10-63-0011

BKC е мотора , утре ще пробвам да сваля ЕГР а , ако мога ще ходя да си взема нов и да го монтирам.Дано се оправи .Благодаря на всички ,които се опитват да помогнат .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваля се за 15-20 минути. Моя съм го демонтирал вече три път  :hilezh:. Един път за неговата  смяна с този втора употреба. Втори път за да сменя о-пръстена му, защото на този втората употреба му бе заминал. И трети път за да сменя гръмналия дросел. А сега ми предстои и четвърти, за да го сменя този път с нов  :hilezh: . Но не виждам смисъл да го сваляш, ако не го сменяш. Само ще се омажеш до ушите. Свалиш ли го, сменяш или чистиш. Но, щом ти е светнал чека, сигурен съм че няма да минеш с чистене. 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали при 1.9 tdi е като при бензин, но при мен с 1.6 FSI трябваше да се чистят и някви въздушни тръби около EGR-a. Първоначално го смених с нов без да чистя тръбите и пак даде грешка за заминал EGR. Нека колегата bsdnikolov да каже как е при дизела.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всмукателния колектор. При нашите дизели, той души мотора във високите обороти. От него няма да набива грешка. Иначе, не е лоша идея почистването му, но там разглабянето е доста, а омазването с гняс, още повече. След като изчистих моя, не можах да си изчистя ръцете цяла седмица  :hilezh: .

Но, за да свали EGR-а, ще свали и дросела. Виж, него е хубаво да почисти, че като се затлачи с гняс, клапата не се движи свободно и чупи зъбни колела. Но, като (ако) го чисти, много да внимава. Да те бута клапата с ръка, че може да счупи зъбче (зъбци) на зъбното колело и тогава ще трябва да си купи нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егр-а на БКЦ е същия като на колегата с 2.0 тди,и изглежда по същия начин,а не с някаква черна пластмаса отгоре.А за да се затлачи дросела направо не знам на какви километри трябва да е тази кола.Моя дросел и ЕГР ги свалях да ги чистя точно заради писаниците във форума,че имало много нагари и тем подобни.А се оказа,че са си доста чисти,и само си изгубих времето.Колата е на 150к. км. реални и е точно с БКЦ двигател.Дросела се сваля много лесно,ама след това с ЕГР-а малко се по озорих с едни болчета отзад,и отдолу който свързват тръбата към него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D :D :D

А снимки на EGR-a нямаш ли?

П.П.

Снимките са на дросела. А и това че може да е чист, не значи нищо. Къса се гумено уплътнение. При това не толкова от мръсотията, колкото от умора.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че EGR-а е чист, не значи че е здрав. Ето снимка на моя, гръмналия:

 

EGR.jpg

 

 

EGR-a умира от скъсвене на мембраната за вакума:

 

post-2454-138453202593.jpg

 

Дали това ще се дължи на умора на гумата, затлачване на буталото и от там по-голямо усилие или от ниско качествена изработка, резултатът е един.


Това не е оригиналния ЕГР за БКЦ двигателя

Това и той си го знае:

Отворих капака и моя изглежда също като този дето изпратих.Май са го сменили с някакво менте ,предишния собственик

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се,че ако е чист не означава,че е здрав.Спор няма тук :) Да попитам в тази връзка колега.Ако тече по малко масло от удушника на ЕГР-а(малките кръгли дупчици под вакум шапката) означава ли това,че ЕГР-а е за смяна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох в чужди форуми,че хора сменяли ЕГР-а точно заради това сълзене на масло от там,след 2-3 месеца ставало същото и при новия ЕГР.Чудна работа  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...