Jump to content

2.5 TDI V6 проблем с паленето


itsaka

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Имам един много странен проблем, който не мога да разбера от къде идва, на какво се дължи, защото ми се струва, че не е нещо много сериозно, но уви... Карам Passat B5.5 2.5 TDI V6 163 к.с., като цяло съм много доволен от двигателя, но имам един единствен проблем. Когато колата не е работила няколко часа първото палене е много трудно. Върти по много време, след което като запали изкарва пушек и като работи на място мени оборотите. Всичко мисля, че се дължи на въздух в системата и докато не изкара въздуха няма палене и прави този проблем с оборотите. Сменях горивния филтър, но никакъв резултат - смених и клапана на горивния филтър и пак така. След смяната на клапана на сутринта колата не иска да запали изобщо, просто от въпросния клапан изпускаше нафта, смених уплътнението на филтър и спре да изпуска нафта, но колата продължава да си пали по стария начин. Някакви идеи може ли да дадете? От какво може да е? След 1-во палене пали от раз, без никакъв проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо пробвах с смяната на всички маркучи и дифтхунги -не стана, после си занесох помпата за ремонт. Смяна на гарнитури и авансаторно бутало.

Сега пали...  Това е варианта.... първо пробваш лесното и евтино, после на майстор. Имай на предвид, че въртенето без нафта на стартер изгаря крайното стъпало на  електрониката на помпата(няма охлаждане). И ремонта после е доста скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако проблема е в помпата няма ли с vcds да се видят някакви отклонения в стойностите, а не да си играя на сляпо?

Редактирано от itsaka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си играеш на сляпо.  Гледаш къде овлажнява сутрин, ако има пропуски по системата, дори да е на вакум пак ще овлажни някъде : покрай скоби и дифтхунги, или от самата помпа.  Ако няма такова овлажняване проблема остава вътре в помпата.

 С vcds няма как да отстраниш проблема, можеш да промениш стартовото гориво, да промениш горивото за празен ход , но ремонт не можеш да направиш.

Може да ти засмуква въздух дори от маркучетата за излишно гориво от дюзите.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв дим изкарва бяло-синкав или черен?  Може ли да се форсира веднага след като запали, прекъсва ли докато се форсира?   Топла как пали, има ли дим? Има ли въздух по прозрачната шлауфка докато се върти на стартер? Изкарва ли нафта от тръбичките за дюзите когато не иска да запали?

 Варианти много, от въздух, през авансаторно бутало, крайно стъпало, клапан за дебита.....

За това ти казах: смени всички маркучи и ако не се оправи помпата на ремонт.

Това е 2.5тди пали дори без подгревни свещи.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правиха ми я в Супердизел,  ама не получих това, което исках.

Ремонта е според зависи какво и е на помпата може и 300 може и 1300. 

 И защо реши , че е причината в помпата?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркучи!!!

Пукат се накрая покрай скобите, на излишната нафта се пукат  на тръбичките на дюзите, не се вижда от вън,  даже смени маркуча при резервоара.. Смени  всичките маркучи и ако пак неще, тогава сваляй помпата.

 Има тест с VAG-COM на авансаторното бутало.... ама се прави на запален загрял автомобил..... а тогава на дали е показателно?!?!?  При мен,  докато я тествах на огледа при покупката си работеше, пробвахме я в сервиз и въпреки това два месеца след това отказа да пали напълно. Оказа се авансаторно бутало.

 engine> basic setings>canal 004 - early

 

TDI_Fan

Early е режим на максимално предварение 14,4-15 градуса. Тук ти показва дали авансаторното бутало може изобщо да го направи ( ако е износено не може). Обикновенно авансатора тук е на 10-20% и трябва градусите да не шарят с повече от 0,5.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един вариант за проверка на системата за пропуски.На засмукващият маркуч слагаш помпичка за обезвъздушаване. Подкачваш и палиш. Гасиш и запушваш маркуча за излишното гориво след филтъра към резервоара. Почваш да помпаш за да вдигнеш налягане по системата. И гледаш от къде ще овлажни.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се разбере първо трябва да се елиминират пропуските по системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега някак си на схема можеш ли да ми го покажеш за да се пробвам да го направя сам, защото скоро няма да мога да посетя сервиз или някой майстор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 На маркуча показан с жълта стрелка слагаш помпичката

post-93099-0-29282600-1446315768_thumb.j

като от другият край трябва да е потопена в нафта (може директно  от резервоара). Откачаш другият маркуч показан с червана стрелка. Подкачваш (помпаш)  докато засмуче нафта и изкара въздуха  от системата( не отвиваш никъде другаде).  После запушваш маркуча показан с червената стрелка с тапа(кръгло желязо директно в маркуча и стягаш с скоба).

 Тогава пак подкачваш. помпичката ще стане твърда но това не трябва да те плаши(аз даже спуках една) помпаш.

Когато спре да подава  помпата.... Почваш да гледаш всички маркучи дали някъде ще овлажнят покрай снадките.

 От клапана на филтъра, през  дифтхунгите на помпата, през маркучите за излишната нафта, от самата помпа.

Преди да започнеш да  помпаш за да вдигне налягане избърши всичко до сухо.

 Когато вдигне налягане, даже може да изчакаш,  за да пробие и навлажни  понякога трябва време.

 Помпичката трябва да си остане твърда, ако спадне или самата помпичка пропуска или има  проблем по системата.

post-93099-0-12013900-1446315563_thumb.j

 

П.П. Имай в предвид, че не трябва да има никакво овлажняване, дори и най-малкото..... ако има от там смуче въздух когато я  загасиш.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бяха заминали и 6-те подгр.свещи. Сега когато е студено колата след като изчакам да изключи лампичката на таблото и завартя пали от рас. Обаче като загрее и е нужно да завърти 2-3 а преди не беше така и леко изпушва отзад, а сега на студено не пиши грам, възможно ли е да е температурния датчик?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Здравеите виште имам следния проблем имам ауди а4 2.5 тди куатро запалих колата зада се повозя колата работеше без никакъв проблем на вечерта си я паркурах и на другия ден не иска изобщо да запали с дърпане с нищо нафта има обезвъздушена е но постояно ми светка удивителен след това угасва започва да свети лампата за масло и не иска а с спреи за палене припалва нещто да кажете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...