Jump to content

quatro тропане отдоло


boiancho

Recommended Posts

Здравейте до сега карах AUDI 80 B4 и реших да си взема 

А4 TDI 1,9 quatro и то го взех заради quatro.Но се появи един проблем

при потегляне напред се чува едно силно тропане отдоло 

да кажем първите метри и изчезва. Същото го има и назад но по-постояно.

Ако някои се е сблъскал с подобно явление ще съм благодарен 

то има и други забележки но с тях може да се кара 

не гасне плафона в купето при тръгване  а при заключване гасне

термостата стои отворен и стрелката на уреда не се вдига въобще 

и други дреболии.

Двигателя е AFN

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интеграле, от къде изнамери хъса да отговаряш на  "въпроси" като тия..... :flehan:

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега здравей. Като чета за проблемите ти, си мисля че трябва да обърнеш внимание на каретата на колата, а тя е 4х4!!!  Пробвай при пълен завой в едната  страна и потегли нормално, без да палиш гумите и така завой на другата страна, за да чуеш дали има чукане при пълен ляв и пълен десен. Ако ДА смяна карета.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интеграле, от къде изнамери хъса да отговаряш на  "въпроси" като тия..... :flehan:

Ами човека е карал най великото революционно Ауди -В4,сега се прехвърля на куатро.Който не е запознат с материята на проблема, не може да обясни точно какво усеща-описанието му.Мисля,че трябва да проявим разбиране и да помогнем на колегата с каквото можем.Всеки начинаещ е минал по този път и съм сигурен,че ако отиде в 5 сервиза ще му кажат 8 различни неща,ще му сменят 16 части и няма да има подобрение.Вероятно става дума за удара,който има почти всяко остаряло куатро с торсен при пускане на съединителя и потегляне.Получават се доста луфтове в трансмисията,но когато има луфтове,има и виене.Ударът може да е от тампона на опорния лагер на кардана или от тампона на задния диференциал.Аз карам с него вече 7 години и няма промяна към по-лошо.Имаше тема за това нещо,един колега беше сменил доста части,но проблемът остана.Колегите,които се включиха тогава в темата и имаха същия удар,решиха да си карат така. За демпферните маховици,запознатите колегите може да кажат мнение.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достоен си за уважение, добре че има хора като теб.....

Малко уточнение, не винаги наличието на луфт/ове означава/води до "виене".

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е това. Моите луфтове се поувеличиха, но няма гаранция, че ако реша да сменя трансмисията ще има подобрение, защото не се знае в какво състояние ще е тя. Луфтовете ми се усещат най много на 1 и 2предавка, като се вижда без подаване на газ. Ще си я карам докато изгние, защото съм привързан към нея :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, скоро отварях една кутийка от куатро, от В5-чка, според бившия собственик със "странен", виещо-съскащ звук, но без други сериозни проблеми, оказа се свършил лагер на вала след торсена, както и няколко тръгнали вътре(лагера) в самата кутия, както и (логично) двата крайните на дифа към полуосите. Очудващо, всички синхронизатори и зъбни предавки бяха в идеално състояние, само лагери и семеринги. Засега не съм търсил части и не знам как са цените, но ще видим кое-как в близко бъдеще, ей така от интерес само.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами човека е карал най великото революционно Ауди -В4,сега се прехвърля на куатро.Който не е запознат с материята на проблема, не може да обясни точно какво усеща-описанието му.Мисля,че трябва да проявим разбиране и да помогнем на колегата с каквото можем.Всеки начинаещ е минал по този път и съм сигурен,че ако отиде в 5 сервиза ще му кажат 8 различни неща,ще му сменят 16 части и няма да има подобрение.Вероятно става дума за удара,който има почти всяко остаряло куатро с торсен при пускане на съединителя и потегляне.Получават се доста луфтове в трансмисията,но когато има луфтове,има и виене.Ударът може да е от тампона на опорния лагер на кардана или от тампона на задния диференциал.Аз карам с него вече 7 години и няма промяна към по-лошо.Имаше тема за това нещо,един колега беше сменил доста части,но проблемът остана.Колегите,които се включиха тогава в темата и имаха същия удар,решиха да си карат така. За демпферните маховици,запознатите колегите може да кажат мнение.

Е има и колеги решили проблема ;)

Проблема е в задния дифф, има голям луфт. Които е разглобявал такъв знае как да го корегира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го отварял, защото мислех, че има нещо строшено вътре. В крайна сметка се оказа счупена гривна на карето на кардана. Как може да се регулира луфта, много е неприятен?

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го отварял, защото мислех, че има нещо строшено вътре. В крайна сметка се оказа счупена гривна на карето на кардана. Как може да се регулира луфта, много е неприятен?

Има два начина за корекция на луфта, чрез "spacer sleeve" които служи при затягане с определени NM се свива. И във времето явно се свива повече и води до луфт в дифа. Но за този метод ще ти трябва специални инструменти за измерване на страничното изместване на пиниона. И втори начин със замяна на страничните шайби които също отговарят за същия луфт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук виждат ли се тези странични шайби?Търсих схеми с цифри но не намерих.

image.jpg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, само дето тоя въпросния "луфт" не става от "смачкването/свиването" на каквито и да било "спейсъри" и шайби, а от износване на зъбите и/или лагерите и всяка подобна "настройка" е буквално безмислена. Не че няма да се "обере" луфта, но е все едно да залепиш пукната гума с дъвка.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам един диф в добро състояние от компетишън, но не мога да го сложа, защото е предавателно число 4.55- с 41 зъба на короната, а аз съм с 4.11- с 37 зъба

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, само дето тоя въпросния "луфт" не става от "смачкването/свиването" на каквито и да било "спейсъри" и шайби, а от износване на зъбите и/или лагерите и всяка подобна "настройка" е буквално безмислена. Не че няма да се "обере" луфта, но е все едно да залепиш пукната гума с дъвка.

Възможно е износването и да е от лагерите. Но според елса точно с тези шайби може да се обира луфта след това.

Тук не си ги изсмуквам от пръстите а съм го чел и правил това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали ще мога да сменя само короната от 41 на 37 зъба без да се налага после регулиране, че навремето на московеца мериха с някакви пластини разстоянието между зъбите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам, че такива "пластини" не се ползват, дори напротив, заводски само с тях се настройва двойката пиньон/корона, но износи ли се същата, няма логика да се "ремонтира". Друг е момента, че при нормална експлоатация, тия дифове са така качествено направени, че е малко вероятно самата предавка да се износи при зъбите, обикновенно дават фира лагерите и ако не се усетят навреме, заминава и дифа. Но ако се хване и се смени лагеруването, истествено, че пак влизат в употреба "пластините".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...