Jump to content

сд концерт връзка с фис дисплея


liudmil

Recommended Posts

Здравейте,

Колата е 2006г. и е закупена от предишния собственик с афтермаркет сд , тои е монтирал концерта и проблема е ,че на фиса не показва радио инфо.

Аз не можах да го извадя и да видя как е свързан отзад , но като пусна габаритите копчетата на концерта светят.

Как да изкарам инфото на фиса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 8Р няма такова кодиране. Изобщо, няма кодировка за инфо от радиото на FIS дисплея, нито в Instruments, нито в Radio.

Според мен, проблемът му е, че радиото което е сложено не е от 8P.

Но, кокато не изведе лог с VCDS от колата и не го постне тук, само гадаеме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка успях да го изтегля и ето това е ситуацията от зад.

Май е много попреправено и тази синята букса не знам от каде е -6пинова е.

Кажете има ли надежда да се изкара на фиса инфото.

А и колоните са свързани на леви десни само ,задни и предни не могат да се делят.

post-48132-0-52755700-1457278940_thumb.j

post-48132-0-69767700-1457279004_thumb.j

post-48132-0-66162200-1457279026_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На най-горния ред, където са двата единични кабела, стандартно има три букси. Два кабела от тези букси отиват в таблото и така то разбира на какво свири в момента. Мисля че бяха от 8 и 9 пин на средната букса и влизат на таблото на 8 и 9 пин на зелената букса. Иначе има и кодинг за външен дисплей, но ще трябва да си го потърсиш, защото не го знам наизуст.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало, влез в модул CAN gateway и оправи кодировката му. През long coding сложи отметка на Radio. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако си от София, драсни едно лично. Така с постове на 2-3 дена и без на живо да се вижда какво е в колата, нищо не става. При теб, колата ти е излязла фабрично без радио и някой е донагаждал инсталацията. Но, не се знае как. Трябва да се проверят връзките към CAN gateway, къде е вързано (това за кабела към таблото го пропусни, това е при старите коли от преди 2004-та).

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Mountebank написа:

Връзките на радиото са мешена скара, щом нямаш връзка с него във вагком-а...

Даже са доста прости. Просто трябва да се познава топологията на CAN шината. При 8Р се използват пет типа CAN връзки:

  • Drive system CAN
  • Dash panel insert CAN
  • Diagnosis CAN
  • Convenience CAN
  • Infotainment CAN

Радиото при използва Infotainment CAN, докато таблото използва собствена Dash panel insert CAN. За да може да общуват, те се нуждаят от "преводач". И тук се явява CAN Gateway. 

Ако радиото не е вързано към Infotainment CAN връзката, а към Convenience CAN например, нормално е то да не може да "общува".

Ето и диаграма на CAN топологията при колегата:

Screen_Shot627.png

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Време е да се пораздвижи темата по същество. 

Като за начало колега, провери хардуерното свързване на радиото към CAN шината. Тя е близо до радиото и няма да ти е проблем да я опроводиш наново както трябва. 

Фабрично, в колата ти не трябва да е прекарана инсталация за Infotainment CAN, тъй като е нямала фабрично радио, навигация, суб-буфер (със задни колони), телефон или допълнителна печка. 

Махни кората над шофьорските крака и виж буксата на CAN gateway модулът. Той се намира точно:

Screen_Shot629.png

Провери дали от снопът от него излиза оранжев кабел с виолетова нишка. С този цветови код се означава Infotainment CAN high кабелът. Не ми се вярва да има, но хвърли едно око. 

Ето и схемата на свързване на радиото, към CAN gateway модулът:

Screen_Shot628.png

Както е видно от схемата, 20-ти пин на CAN gateway е за Infotainment CAN high (оранжев кабел с виолетова нишка), а 10-ти пин на CAN gateway е за Infotainment CAN low (оранжев кабел с кафява нишка). Само да изтъкна, че всички CAN low кабели са оранжеви с кафява нишка. Но, двата кабела CAN high и CAN low винаги са оплетени един в друг в "twisted pair"!

Ако в буксата на CAN gateway модулът, 10-ти и 20-ти пин са свободни, трябва да си купиш от представителството два пина, или направо repair cable и да опроводиш шината. Нужни са ти два пина N90764701:

Screen_Shot630.png

или направо кримпнато с две букси на кабелчто (VAG № 000979009E):

Screen_Shot631.png

 

10-ти пин от CAN gatway модулът, трябва да е свързан с 12-ти пин на радиото. А 20-ти пин от CAN gatway модулът, трябва да е свързан с 7-ми пин на радиото.

Когато провериш и/или изпълниш хардуерното окабеляване, тогава вече ще пристъпиме към софтуера.

Ако пускаш нови кабели от CAN gatway модулът, не забравяй задължително да усучеш чифтът. По този начин предпазваш сигналът от смущения.

 

Сега първо провери тези неща и пиши резултатът.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ФЗдравей,

Резултата от проверката е ,че двата оранжеви кабела със сответните нишки ги има на буксата на can gateway-а.

Обаче забелязах ,че кабелите под таблото с бушоните са преправяни , включително и тези за vag буксата.

Червения кабел, който се вижда на единичен пин на концерта също стига до множеството връзки под таблото а синия не го видях , но и много бързах защото валеше здраво.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ги има, закачи си радиото директно към тях, по схемата която ти дадох.

Много внимавай. Увери се, че се връзваш именно към 10-ти и 20-ти пин на CAN gateway. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш да ги прекъсна и да свържа само радиото към края от към буксата или да ги да свържа и радиото към съществуващата линия.

Идеята ми е дали линията от 20ти и 10ти пин стига и до други модули , освен радиото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога НЕ прекъсвай кабели по CAN шината. Заголваш малко от изолацията и ЗАДЪЛЖТЕЛНО запояваш кабелчето което прихващаш. После добре изолираш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега , 

не съм се отказал просто се нямах възможност да работя по колата.

Та днес проследих кабелите и видях че на радиото са запоени кабелите на 7,12 пин и от там са свързани на една букса под таблото с релетата към чифт оранжев-зелен , оранжев - сив или кафеникав , не успях да го различава.

Опитах се да намеря моя чифт \оранжев-лилав и оранжев-кафяв\,но не го открих никаде освен на буксата на can gateway-а , а там ми е супер неудобно да ги запоя , тъй като лежа по гръб в шофьорските крака и буксата ми е над главата.

Възможно ли е да открия въпросния чифт на по удобно място за работа и проблем ли е , че в момента са свързани към гореописания чифт.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оранжев/зелен е грешния тип CAN. Това е комфорт CAN шината. Колкото и да е неудобно, вържи го където ти казах, на информационната CAN шина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Въпроса ми е линията infotaiment can не минава ли някаде около таблото бушоните или или в централната конзола или кадето и да , за не съм на долу с главата при запояването.

Редактирано от liudmil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже се учудих, че при теб е изведена от CAN модулът, като нямаш закачени модули към нея. Не мисля че трябва да ходи към таблото или бушоните. Съжалявам, но ще трябва да запояваш на тясно.

 

P.S.

Много си далече, иначе щях да помогна на живо. С поялникът в ръка си вадя хляба и съм свикнал да правя спойки и на кошмарни места.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...