Jump to content

a8 d2, 3.7 ALW stroke към 4.2?


der_Papst

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Вече почти 10К километра карам a8 d2 3.7 AWL мотора, FWD и съм доволен от комфорт, здравина, цена на части, ергономия за обсулжане, въобще колата е доста приятна. 

Проблемът обаче е, че ми е бавничка и тромавичка (айде второто е основно заради автомата). По този повод се замислям за най-ефективния вариант да "корегирам" този проблем. След бърза проверка забелязвам, че диметърът на буталата в моя случай и при 4.2 е един и същ: 84.5мм, като разликата идва само в хода.

Та по този повод, простичък въпрос, дали само със смяна на колянов вал и биели от 4.2 ще се получи успешно stroke-ване до 4.2?

Към момента ме притеснява, че никъде по широкия нет не попадам на такова "изваращение"...

Относно тромавостта съм се замислял и за опция с ръчни, но тук играта ми се струва доста повече, ако не и почти невъзможна, тъй като колата е предно, а пък и автоматът си е удобство ;).

 

Предварително благодаря за всякаквъ съвети и информация!

Редактирано от VBI
Коригиране на заглавието
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно! И аз съм с мотор 3,7 не съм правил разлика с 4,2, просто не ми е попадала да покарам за да видя разликата, но принципно ми е интересно дали може да стане.  И ще следя темата с интерес.

А защо просто не вземеш мотор 4,2 и да го сложиш на мястото на стария? Би трябвало да стане без проблем, стига мотора да е читав, де! :)

И последно - твоя мотор 230 или 260 коня е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като смениш биели и вал...ще получиш степен на сгъстяване и компресия...има формули за изчисляване ама не съм силен Ф тях.

И дали ще има място в картера да се върти това изобретение. Не че е невъзможно, но трябва проучване, кое как да стане, щото предполагам и буталата трябва да се менкат. А от там и горивовъздушната смес се променя като обем и ще иска и софтуерна намеса според мен. 

Никога не можеш да свършиш нещо преди да го започнеш... Аз съм за изнасилването. Стига да не го лежиш после. Пък и жертвата тряа да оцелее. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Мерси за идеите

.

Тази седмица нямах никакво време да се занимавам по колата, че изкочи много зор с бачкане но:

Моторът е 230к.с, като съм допуснал лека правописан грешчица в заглавието, да се чете ALW, а не AWL. 

Иначе суап към 4.2 става вече много заигравка. Аз съм на предно, а 4.2 са AWD, демек тряба целяит панаир да се смени/добави, скорости, кардан, диф, полуоски... А и този двигател съм го обсулужил на 100%, всички ремъци, ролки, успокоител, водна помпа, ангренаж, грарнитури на капаци на клапaтни с оринговете, абе целия панаир преди малко под 10К км, и това обслужане отива на вяътра така. Не, че пак няма да се свяаля всичко ама, да кажем това ще го преживея.

 

Едно въпросче в този дух, с оглед климата в България сложих масло Castrol Magnatec 5w40, въпреки че по книжка пише 10w40. След смянта забелязвам, че ми "бяга" масълце. Както знаем, не е страшно, като тече, а когато няма кой да долива ;), но все пак, как мислите дали 5w40 не идва редичко и за това да бяга. Точна заради тези липсли, профилактично смених гранитурите на капаците на клапaните, но не забелязвам подобрение.

 

Иначе със сигурност ще трябва промяна по engine management-a, но да кажем, че това ще е от по-лесните неща. Буталата са със същия диалметър, така че там няма да пипаме. Това е и един от основните плюсове на заигравката.

 

Както си пишем с колегата tvard ако блокът е със същата височина нататък би трябвало да стане. Сега предсоти малко мерене, но наистина тази седмица не съм се спрял.

Ще пиша относно прогреса, но за такива заигравки си трябва и време.

 

Поздрави

Редактирано от der_Papst
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди Фейса има и 4.2 само на предно, а самото инфо по конверсията е интересна.

Реално всичкото ти обслужване ще си остане и за 4.2-то то е същото. Ако е възможно ще се разминеш само с КВ, мотовилки и пипане по ecu и  tcu.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

tward,

 

И аз съм преди фейса, но на първо "гледане" не попадама на 4.2 FWD.

Иначе, да идята е само вал, биели и малко engine management. Това е красотата на цялата идея, че поне изглежда просто.

Иначе ясно, цялото обслужване си остава, но ще трябва пак да се махат ремъци и т.н. , за да се свалят главите, това имам предивд. После ясно, че всичко пак си отива обратно по местата ;).

 

Относно височинатра на блока, буквално нямам време да се обърна. Веднага ще пиша, като измеря.

Идеи за масълцето, това е малко оф топик, ама така се намести...?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с 5W40 пълна синтетика, със същия двигател, вече два пъти сменям маслото, не е кастрол, а wolf и ми гори около литър за 8-10 хиляди км. 90 % градско каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега,

 

Повечко е при мен, примерно х3 на твоя литър. И не е само от гарнитурите на капците на клапаните, че след смянта поизмих и следя. Горе е чисто, но по-долу, баш където е номера на двигателя си има прясно масълце. Не, че загивам да си доливам, ама не е яко... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се види при читав майстор. Пиши докъде стигна с проучването за промяната на двигателя, апропо писах ти на лично, но дали си го получил? Весели празници!

Редактирано от Wengen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...