Jump to content

Регулиращ клапан охладителна течност


muzi77

Recommended Posts

Здравейте, колата е Ауди А4 тди, 116 коня. Имам един вакумен клапан, на който е спукана мембраната. Доколкото разбрах, през него преминава охлаждаща течност. Продават ли се само камбанките с мембраната или трябва да сменям целия клапан. В момента вакумния маркуч е изваден и затапен с болтче, щото пада подналягането в цялата система и спира да работи и турбо и др.  Може ли да се кара така с изключен вакум? Благодаря!

 

1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте аз имам същия проблем, може ли да ми обясните какво точно прави този клапан и проблем ли е ако се кара без него

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този клапан спира антифриза да не минава през парното, за да загрее по-бързо колата. Не е проблем и да го няма, но трябва да запушиш вакумния маркуч.

 

П.П. Малко е изрязано местоположението му, но на това ми прилича. Щракни една снимка къде се намира.

Редактирано от Shubert
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам схемата в която участва клапана. Ще я сканирам и ще я кача да я видите. Единия край на клапана е вързан за разширителния съд, а другия стига до ТЕТКА. След тетката единия извод влиза в подгрева на нафтата, а другия отива някъде си ..........На схемата се вижда, че отива на радиатор (предполагам на парното). Но в едно съм сигурен, че вакума до този клапан е постоянен и не се променя, т.е когато двигателя работи вилката е дръпната нагоре, и обратно като угася е долу. В момента съм я вързал с една свинска опашка в задействано положение - все едно колата работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на същото положение...мембраната на клапана е заминала и имах огромни проблеми...карам от 20 000 със затапено положение. Точно за каквото е обясни колегата Shubert е този клапан. Нов трудно се намира и май не е много евтин. По моргите или стари масово са спукани или на умиране, така че не препоръчвам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

           Маркуч №21 нагоре влиза в разширителния съд а надолу в радиатора за охлаждане на двигателя. Клапана се води ТЕРМОПЛАСТИЧЕН или РЕГУЛИРАЩ. Както писах по горе вакума за клапана идва директно от вакумпомпата, т.е като запаля сработва мембраната и така до като угася двигателя. Вакума е постоянен и не се променя.

          За сега съм вързал вилката със свинска опашка в сработено положение(все едно колата работи). Карам така от две седмици и разлика в парното не усетих, но лятото как ще работи климатроника не знам. А този радиатор на снимката с №1 предполагам е на парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

№17 е горивния филтър. Над него е монтиран подгрева на нафтата. Затоплената нафта отива в тандем помпата и от там в главата. Излишната преди да стигне в резервоара се охлажда в друг радиатор.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E в такъв случай си е нещо за подгрева на нафтата и едва ли е свързано с парното.

Редактирано от Shubert
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Точно за това е! Участва в охладителния кръг на нафтата.преди 2 години го смених че и аз губех вакуум заради спукана мембрана.ще използвам случая да благодаря на Коко 100 че тогава успя да ми го намери оригинален.цената е нормална за такава част,изобщо не е стряскаща както и аз си мислех че ще е.успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, това само при дизеловите двигатели ли е или го имат и бензиновите? Аз съм с 1,6, бензин, 95 год. Не съм поглеждал, ама май няма такъв клапан...Или е на друго място монтиран...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...