Jump to content

Авариен режим B6 3.0 ASN двигател


dedomras

Recommended Posts

Здравейте, 

Колата е Audi a4 b6 avant asn мотора 3.0 v6.

Работи нормално в ниски обороти, но във високите е мудна. Влиза в авариен режим след 2800 оборота, но продължава да набира. Лампата за чека само премигва и когато се кара под 2800 обороти спира. Демек в ниските обороти върви, а във високите мига чека и не е както преди. На диагностиката показва грешка на 4,5,6 цилиндър. Недостиг на въздух. Непомня номера. Сменихме всички възможни маркучи за вакумите към главите, имаше два леко нацепени, но проблема пак го има на дясната цилиндрова глава (4,5,6). Следва демонтиране на колектора, какво да гледам там? Някакви предположения какъв може да е проблема със въздуха към главата?

Edited by VBI
Заглавие
Link to comment
Share on other sites

Вероятно смуче въздух покрай всмукателния колектор (той е общ, май жаба му викаха) на дясната глава. Това за недостатъчния въздух е по-скоро от SAE помпата, но трябва да дадеш точната грешка за да се види. Правил ли си нещо по колата - смяна на ангренаж, гарнитури и т.н.? Кога се появи проблема?

На този двигател проблемни са вакуумните маркучи и по-скоро пластмасовите тръбички в които влизат - те се пукат и почва да смуче въздух от тях. Тези пластмасови тръбички са 3 на брой ако не се лъжа - една отстрани на двигателя, която ходи назад и две, които излизат отпред отстрани на двигателя - една към резервоара за вакуум и една към кутията на въздушния филтър. Почти няма шансове да са наред въпросните тръбички, а заради тях не сработва добре вакуумната клапа за газоразпределението във всмукателния колектор и колата става доста мудна.

Link to comment
Share on other sites

Виж тая тема:

В нея съм писал за подобен проблем. Тема за смяната ще постна по-късно.

 

P.S. - в поста от другата тема я има ...

Edited by royce
Link to comment
Share on other sites

Случи се когато беше много топло около 40 градуса. Колата освен този проблем друг не е имала.  Малко преди да спра почна да мига чека но само това. При повторното тръгване след около 1 час просто колата не беше същата. Чат пат свети постоянно, но в повечето случай мига. Така.. след диагностика първо показа грешка за неправилно запалване на 4 5 6 цилиндър.. ок... мислих от какво може да е.. свещи или бобини.. така изведнъж само на едната глава.. странно. Разменихме бобините и пак същия проблем. Така и така си купих нови свещи и тях ги смених. Диагностиката показа пак същия проблем. Огледахме всички вакум маркучета и се оказаха два сцепени. Така и така всички са видимо заводските сменихме всичко що се вижда там. Пак същия проблем. Преди два дни колата беше обслужена (агренаж, ролки, масла, филтри и малко от окачването) време и беше пък съм и садо мазо ще си я правя каквото и да е. Та остана май от всичко да разгледам смукателния колектор ( всичко под него, всичко около него и всичко до него). Ще разгледам и мембранити и всичко което е пластмасово за вакум. Загледах се по какви ли не клипчета но за този мотор ASN относно вихровити клапи никаде нищо съществено ненамерих. Иначе от къде може да се закупят в Бг, че ги гледам все от чужди сайтове.   https://www.europaparts.com/intake-manifold-actuator-06c133611.html   :)  https://www.europaparts.com/breather-tube-06c103217h-oea.html    :)  https://www.europaparts.com/pcv-refresh-kit-a4-b6-3-0l-v6-early-vin.html          :)    https://www.europaparts.com/camshaft-cap-cover-06c109144.html    Също така при смяната на агренажа моя маистор попадна на теч на масло от тази тапа с номер 06С 109 153 ( 06С 109 144 дали е същата?) Намира се на разпределителните валове на ролките като капак? 

IMG-7c65b10ba0873819d05c24a96d43a7b1-V.jpg

IMG-02645a8606cbee4ca231b1ebc1a4e7ff-V.jpg

IMG-2158bca3c3a9f55750f689aa568c392a-V.jpg

Edited by dedomras
Link to comment
Share on other sites

Всъщност скоро четох в една тема за подобен проблем (4,5,6 цилиндри misfire) и се оказа от неправилно зацепени разпределителни валове при смяна на ангренажа. Зацепването дали е правилно се вижда САМО със специален инструмент на VAG, който се закача директно на шайбите на валовете горе. Най-добре почни от това, може майстора ти да е зацепвал двигателя по белези, а не с оригиналния инструмент. На ASN ангренажния ремък е много дълъг и е невъзможно да се зацепи точно без този инструмент. Възможно е стария ремък да е бил хлабав и да са прескочили няколко зъба и после, като е слаган новия, ако правено по белези пак да е сложен неправилно. Ако твоя майстор няма такъв инструмент отиди в някой от препоръчаните сервизи във форума.

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Инструмента не се закача на шайбите, а на самите валове.

На 2.8 е планка, която фиксира шайбите.

 

 

100_2336-jpg.209728

Edited by royce
Link to comment
Share on other sites

Не, тук говорим за синхронизиране на двата вала (лява и дясна глава) и инструмента се закача точно на шайбите отпред - виждал съм го.

Link to comment
Share on other sites

Да по белези е... съмнява ме че не е от това проблема. Защото ако е от това нямаше колата да върви като преди няколко часа. Следд смяната на свещите и маркучета от неправилно запалване показваше недостиг на въздух като грешса. Пропуснах да напища тава, че пишех през ноща. Но ще го обсъдим и този вариант. Понеже не разбирам много ако се прескочат няколко зъба ( 1 2 3 ) няма ли да се срещнат буталата с клапаните? За сега остава да разгледаме смукателния колектор и всичко около него. Така и така ще си я правя нова :)

Edited by dedomras
Link to comment
Share on other sites

3.0 ASN/AVK/BBJ се зацепва само и единствено с тоя комплект ако искаш всичко да е като хората. Никакви белези. Шайбите отпред са вариаторни и променят цялото газоразпределение. Объркаш ли ги тях почват мисфайърите.

Link to comment
Share on other sites

Добре.. няма да се обсэжда а ще се провери и това! За сега чакам да видя кога ще може да се провери. Иначе някаде клипче да има как се процедира???

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, dedomras said:

... Загледах се по какви ли не клипчета но за този мотор ASN относно вихровити клапи никаде нищо съществено ненамерих. Иначе от къде може да се закупят в Бг, че ги гледам все от чужди сайтове.   https://www.europaparts.com/intake-manifold-actuator-06c133611.html   :)  https://www.europaparts.com/breather-tube-06c103217h-oea.html    :)  https://www.europaparts.com/pcv-refresh-kit-a4-b6-3-0l-v6-early-vin.html          :)    https://www.europaparts.com/camshaft-cap-cover-06c109144.html    Също така при смяната на агренажа моя маистор попадна на теч на масло от тази тапа с номер 06С 109 153 ( 06С 109 144 дали е същата?) Намира се на разпределителните валове на ролките като капак? 

IMG-7c65b10ba0873819d05c24a96d43a7b1-V.jpg

 

 

Надали заради тапата капе, явно семерингата отзад е тръгнала.

Относно вихровите клапи - пиши или се обади на @Raino . Аз тая клапа от него я бях взел.

Клипове - тук.

 

Link to comment
Share on other sites

Ето ти схема на главата.

5, 7а и 13 ("Уплотнительное кольцо" е записано в таблицата) са семерингите. Там са и оригиналните номера на частите.

 

В ютюб търси "Audi 3.0 timing belt tool", за да видиш как става смяната на ремъка.

Edited by royce
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...