Jump to content

Трудно първо палене 2.0 tfsi


den4cho

Recommended Posts

Здравейте колеги от доста време дерзая за този проблем. Разрових се, но така и не открих конкретен отговор.

След падане на температурите (под 5-6 градуса) сутрешните стартове (или на напълно изстинал двигател) са трудни. Стартера върти нормално колата пали от четвърт както се казва, но не вдига веднага оборотите над 1000 а претриса на 300-400 готова да загасне (и понякога го прави)за 2-3  сек. И после заработва нормално. Това се случва само при температури по ниски от 10тина градуса като няма разлика от палене на 5 или на -5 или -18. Първия старт винаги е талъв след това през деня няма драми.

Колата е с ремък и се кара с тотал 5w30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега автомобилът е на 94000 км. Basic нещата може да се каже че са отхвърлени.. и затова пиша тук.

Бобини са сменявани на 85000 км по кампания. Свещи преди мисля около 20000 с оригинални по сервизен план плюс това са проверени и визуално.

От както съм собственик (около 6 месеца и 4000 км 95% градско каране  на сравнително къси разстояния зимата) антифриза не е мръднал и съм добавил около 300 мл масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен не показва нищо, може наистина датчика за температурата да прави мизерии, можеш да опиташ да почистиш МАФ-а и този на всмукателния колектор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маф-а предполагам е този след въздушния филтър, който се захваща с 2 торкса? А този на колектора е отпред каго отвориш капака в средата на колектора завинтен?

С какво е препоръчително да се чистят? Предполагам обилно напръскване с корселинов спрей? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пипайте MAF-а. При 8Р все още не съм видял умрял такъв. Най-много при опитите да го "почистите" да го прецакате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да направя едно важно уточнение. Понеже закупих колата есента и вече беше застудяло и не съм обръщал внимание на всички дреболии по колата съм си втълпил че при по висока външна темпефатура проблема го няма. Уви днес в тази пролетна жега на 2 пъти ми се наложи да паля на студен мотор след повече от 3-4 часа престой и втория път даже двигателят загасна и трябваше да въртя пак.. следователно проблема не се влияе от външната температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мотор работи основно с ламбда сондата, не с МАФ (по думите на собственик на дино-стенд).

Провери  колко градуса дава температурния датчик, какво налягане прави бензиновата помпа, какви са времената на дюзите и налягането в рейката  - при проблем и при нормално палене.

 

Като профилактика - бих изгорил 20-на литра бензин с добавка за чистене на дюзи, смяна на бензинов филтър и после един резервоар 100 октанов бензин (всъщност този мотор много обича хубавия бензин).

....бих пробвал и с едни обикновени свещи за два-три дена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колата се кара вече 5-6 месеца само със 100 октанов от еко. Преди около 2 месеца сипах добавка протек за почистване на горивна система (бензин) на около 25 литра бензин. Сега като стана на въпрос тогава май палеше по-добре пък беше и зима. Също да вметна че колата беше седяла около година без да се кара, но пък все си мисля че вече толкова месеци каране всеки ден трябва да се е отпушила. И въпреки че я карам почти само градско я пържа от време на време до 3-та.

Колега robobug благодаря за насоките само трябва да намеря кой да я прочете или да купувам най-сетне кабел.:zustimm:

 

П.п каква е идеята с обикновенните свещи? Ако са свещи или бобини няма ли да има проблем и в двибение и на празен ход?

Редактирано от den4cho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.03.2018 г. at 20:18, bsdnikolov написа:

Не пипайте MAF-а. При 8Р все още не съм видял умрял такъв. Най-много при опитите да го "почистите" да го прецакате.

 

възможно е да са се наслоили налепи с времето и стойностите да бягат малко, не виждам как пръскане с нещо като контактен спрей може да навреди?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...
На 31/03/2018 at 8:51, robobug написа:

Провери  колко градуса дава температурния датчик, какво налягане прави бензиновата помпа, какви са времената на дюзите и налягането в рейката  - при проблем и при нормално

Колега понеже от вчера имам vcds днес проверих налягането на помпата на свободен ход държи около 4 бара при подаване на газ достига 6. Направих тест за налягането в горивната рейка на свободен ход държи 50 след като загася колата при загрял мотор над 80 гр. За около 3 мин вдига около 70 налягане което както разбирам е точно каквото трябва да се случи.

 Коя температура да гледам на входящия въздух ли? И кога точно е важно да се провери? Времената на дюзите на кой канал са?

Ако мога да направя още някой тест може да споделите защото грешки нямаше никакви.

П.п. както е ясно отварям пак темата защото проблема продължава да е същият дори и през лятото. Няма абсолютно никаква промяна. При първи старт за деня пали веднага с пипането оборотите падат веднага и колата гасне. Вече при второ завъртане пали и няма проблем през целия ден..

Редактирано от den4cho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги проблема изглежда е решен поне за последните две седмици няма никакви драми с първото палене.

Решението при мен беше с адаптация чрез vcds на всичко което може да се адаптира... започнах с горивната помпа в резервоара и подред всичко от менюто. Дано това помогне на някой :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започнах с горивната помпа в резервоара, защото беше подменена и с тази за високото и налягането нямаше проблем. 

Сбърках, че не адаптирах само нея и да изпробвам няколко дена след това ами веднага направих адаптация на всичко останало и сега не съм сигурен кое реши проблема.

Информация за адаптацията почерпих от ross tech където беше описано и как се адаптира и Throttle Body, Intake Manifold Runner, Readiness. След това продължих със всичко което е активно и може да се адаптира в basic settings.

И още веднъж потвърждавам проблема е решен! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако все пак някой тръгне да ги прави същите неща, ето линк към методите:

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/2.0l_TFSI_(AXX/BGB/BPJ/BPY/BWA)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...