Jump to content

Водна помпа 1.8 TFSI


Aleks67

Recommended Posts

Привет, колеги! Заглавието е продиктувано от това, че на предишния си автомобил б6 резонно при смяна ангренажен ремък сменяхме профилактично и водната помпа. Може и да е било излишно, но го практикувах. И не беше особено скъпо.

Какво се случва към настоящият момент, двигателят е на около 130К км и пистовият ремък е вече за пенсия, нали идеята е да не го чакам да ме предаде на пътя. Оферират ми за смяната 240 лв с труда, като е предвидено муцуната да се разглоби. По номера на рамата една профилактична смяна на водната помпа ми идва, като предложение над 500 лв, което включва и някакъв термален мениджмънт, тоест термостат, някаква каскада тръбички и термодатчици ли, не запомних всичко... В същия момент гледам, че в онлайн магазините елементът Водна помпа се предлага и в ценови диапазон от 50 до 100 и нещо лв, без всички тези придатъци. При положение, че за момента нямам никакви оплаквания от агрегатчето, но ще плащам сваляне на маски, брони, решетки, радиатори и тн, заради пистовия ремък, има ли смисъл и как да оценя верността на офертата за комплектация, която неясно защо  е в такъв размер?.. Моля споделете си личния опит по казуса и коментирайте.

Link to comment
Share on other sites

Силно се съмнявам, че за пистов ремък се сваля предница.

130к км е нищо за (оригинален) пистов ремък на бензинов автомобил. Оценка може да се направи след като се свали.

Водната помпа е откъм скоростната кутия, т.е. няма нищо общо с предната маска.

 

Общо взето както и при стария 1.8т:

50лв струва същинската част на водната помпа - лагера с перката. 500лв струва пластмасовия корпус....това без отстъпки.

Цяла помпа на ИНА е около 300лв.

Метели са пуснали вариант с метален корпус, но не знам дали се предлага в БГ:http://www.metelli.com/News/News/199

 

edit: и други са пуснали вариант с метален корпус: https://www.avtochastionline24.bg/vw/passat-alltrack-365/58529/10191/voedna_poempa?price_range[]=desc

 

 

Edited by robobug
Link to comment
Share on other sites

Относно помпата това някакъв Ауди-масонски подход ли е: "към това копче пришиваме този балтон и получаваме ново палто"? Защо ме оферират за целия агрегат, след като може да се подмени само набедения детайл?
Бих искал извън БГ да видя как отстраняват проблемите, на пистовия някакъв парт. номер дали може, да търся инфо по него?

 

за А4Б8 си има резултати от търсачката.
https://www.avtochastionline24.bg/audi/a4-8k2-b8/23299/10191/voedna_poempa?sort_categories[0]=1260

Edited by Aleks67
допълнителни материали
Link to comment
Share on other sites

Ако е нещо подобно наистина си е рязане на глава и излишен труд свалянето на предницата.

Link to comment
Share on other sites

Ето примерен ремък: 06B903137E или Contitech 6PK1590.

Ако ще сваляш предница по-добре си смени веригата, вместо водна помпа. Хем е по-евтино, хем наистина има полза.

 

Аз не знам какво се поврежда на водната помпа. Самата помпа не учавства като ролка на ангренажния ремък (като при предните 1.8т/2.0т) и натоварването върху лагера е по-малко. Отделно на 1.8 помпата е с по-малко лопатки от 2.0, това също разтоварва помпата.

Ако се сменя профилактично, с цел да се избегне пукане на корпуса, разумното е да се сложи подобрена метална помпа.

Аз лично не бих пипнал работещ помпа и термостат за първоначално вграждане на такива километри....за разлика от веригата, от която може да те се дореве, ако я изпуснеш....а и веригата и обтегача за първоначално вграждане са  доказано дефектни.

 

Edit: И още нещо - ролката на обтегача на пистовия ремък е сменяема (с цена 10-15лв), нищо, че Ауди не я предлагат като отделна част.

 

Edited by robobug
Link to comment
Share on other sites

Аз наскоро сменявах вериги, водната помпа, пистов ремък... всичко ОЕМ. Нямам разбивка на цените, но нещо коментирахме помпата, около 400 лв без отстъпка беше. Като разглобиха се оказа тръгнала ролката на алтернатора и тя си е цифра. Как определихте ремъка, че е за смяна, офертата с алтернативни или ОЕМ части е? Ако просто е така искаш да го смениш, няма много смисъл, изчакай и веригите и сменяй ударно всичко. Те повече от 200к едва ли ще изкарат така или иначе.

Link to comment
Share on other sites

Реално пистовият ремък предизвика серията от въпроси, защото познанията ми се базираха от стария мотор. Аз също съм на мнение да не закачам нещо, което работи. За веригата също нямам повод да се притеснявам, моторът работи като коте, загрял на празен ход дори не се усеща, че работи... Но преди 10на К километри забелязах леки пукнатини по гърба на пистовия и това ме наведе на мисълта да го сменя профилактично. За което пък сега трябва да търся оферта, която не включва разглобяване на половината кола. :) Та оттам тръгна цялата приказка по темата, вий 1вото ми мнение отново... :)

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Andy3 said:

Като разглобиха се оказа тръгнала ролката на алтернатора и тя си е цифра. 

Как го определиха това?

И мен ме убеждават, че ми е "тръгнала" ролката, но си мисля, че тя просто е по-различна от стандартните (по-евтините).

Т.е. освен механизъм за празен ход има и меко тръгване.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

@Andy3 Смених вчера ролка на алтернатора. Беше блокирала.... но не съвсем. Т.е. позволява някакво движение в двете посоки, преди да блокира.

На 1.8т съм късал ротор на алтернатора и реших да я сменя.

Поръчах ИНА, вътре дойде оригинална ролка Литенс-Канада.

Цената е около 140лв, смяната е бърза и елементарна.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...