manqk223 Публикувано 10 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2019 Здравейте имам малък проблем с актуатора на a3 8l 2001 фейслифт (90 коня ,ALH) и следователно няколко въпроса... Интересувам се дали заради сцепена мембрана е възможно да прави по-големи пикове от зададените и по-голямо налягане от зададеното, на 3та 4та и 5та след 3к оборота спада налягането на 0.7 0.8 и след това го вдига. На 3та скорост от ниски обороти 1400 прави 1.4 бара налягане и не спада докато не дигне 3к оборота ,което е много над зададеното 0.35 единици ,колата е след чип настроена на 1.05 бара постоянно налягане ... Хванах я на 2 пъти на живи данни ,че прави пик на 1.5. Другото ,което е има ли опасност да "думне" турбото при тези голями налягания ...? Надявам се на бърз отговор ,благодаря предварително! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бат Сашо Публикувано 10 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2019 (Редактирано) Може да гръмне, ако постоянно се кара с високо налягане, пиковете не са чак такъв проблем. Може и от друго да прави пика, например мръсна геометрия. Ако е от мембраната е лесно да се разбере. Махаш маркуча, буташ лоста нагоре и затапваш с пръст. Ако не държи и пружината бутне лоста обратно си за актуатор. Аз съм си сложил бустметър и гледам нещата без VCDS точно, за да се гръмне турбината. Но при мен проблемът се явяваше от запичане на геометрията. Скоро не съм го имал. Аз смених и N75. Актуатора предполагам е оригиналният при мен, не съм го пипал. Редактирано 10 Октомври 2019 от Бат Сашо Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manqk223 Публикувано 10 Октомври 2019 Автор Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2019 Благодаря за инфото колега, ще се кара лекичко, ппц си мислех, че е от настройката на ремапа закарах я на човека попрегледа тук там и каза актуатора смени и ще се оправи. Ще го гледаме като разглобиме да сменяваме акутатора. При мен вероятно си е била сцепена мембраната на актуатора, ето снимка на него. ПП: мисля, че си му е време.. Загнил е и тн.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s7r3l0k Публикувано 10 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2019 Актуатора е слабо място на всеки напречен 1.9TDI мотор. Нулева защита от атмосферни условия и директен контакт с всичкия боклук по пътя, особено през зимата, когато се обработва с всякакви химии. Ако ще го сменяш и не ти хареса цената от почти 300лв за оригинал, а държиш да не е нечувано изпълнение, по-добре потърси от автомобил с надлъжен 1.9TDI. Там, заради разположението си, е много по-защитен и неподатлив на подобни проблеми. При мен мембраната беше напълно заминала и се записваше грешка за ниско налягане, ясно е защо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manqk223 Публикувано 11 Октомври 2019 Автор Доклад Share Публикувано 11 Октомври 2019 (Редактирано) Колега, има някакви компромисни варианти за актуатор от рода на 100 лева, мисля, че е добре като цена,макар че и да няма нищо сложно в този клапан... Ама се почудвам дали да го взимам този нечувания понеже няма много мнения, разпитах насам натам и хората казват, че са доволни и, че няма нищо сложно в него.. ПП: При мен дава големи пикове и холдове... При различните скорости различно на 4та го качва с 0.1 бар нагоре, тоест от 1.05 на 1.2.. Редактирано 11 Октомври 2019 от manqk223 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bojo&viki Публикувано 12 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 12 Октомври 2019 (Редактирано) На 11.10.2019 г. at 0:54, manqk223 написа: Странна работа.При мен,преди години,майстор ми махна маркуча влизащ вътре и го затапи ,спомена,че не работи и не ми е трябвало.След дълго каране така,друг майстор напъха обратно маркуча и каза,че всичко си работило.Ти да видиш какви "майстори" имаме Редактирано 13 Октомври 2019 от drob4o Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бат Сашо Публикувано 12 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 12 Октомври 2019 Има, има! За това по възможност DIY! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s7r3l0k Публикувано 12 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 12 Октомври 2019 (Редактирано) DIY само ако има в ръцете VCDS и знае как да го използва. Да не вземе да списва утре, че е гръмнала турбината, защото е настройвал рамото на актуатора по слух, като някои гениални майстори, за които съм чувал. Това със затапеният актуатор ме шокира, както много малко неща в този форум. Колко време кара така, не усети ли че колата няма тяга, не набиваше ли един куп грешки? Редактирано 12 Октомври 2019 от s7r3l0k Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bojo&viki Публикувано 13 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2019 (Редактирано) Мислил съм си да се образовам с подобните програми за диагностика,ама както казваш,да не подкарам теми от рода за турбината.Значи разлика не открих при затапването,понеже цялата кола беше гроб,както и самото турбо.Вече след ремонта е друга бира. Редактирано 14 Октомври 2019 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manqk223 Публикувано 16 Октомври 2019 Автор Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2019 След смяната на клапана пак има малки загуби, но св съмнявам в друго... Налягането се държи добре 1.1 и след тва спада на 0.9 или 1 бар зависи.., вие ще кажете дали е нормално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бат Сашо Публикувано 17 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2019 Близо е до нормалното, на 110 коня е 0,9 като прави пикове над тази стойност. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manqk223 Публикувано 18 Октомври 2019 Автор Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2019 След разпитване тук там, казаха, че уж било нормално да свали малко и да го качи налягането. Забиване на муцуна кат преди не се усеща. Също така имам за смяна едни вакуумни маркучи който седят по хлабави и мисля, че ще е още по-добре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване