Jump to content

Странен проблем с климатика - ту има ту няма


Nooky

Recommended Posts

Приятели,

 

Искам да споделя с вас нещо наистина много странно, което се случи с климатика.

 

Преди летния сезон бях писал тема, че имам проблем с компресора.

 

https://audibg.com/forum/index.php?/topic/207496-проблем-с-компресора-на-климатика/

 

Тогава беше изпаднала въпросната капачка. Завих болчето и го залепих със специалното лепило, както каза колегата и се оправи и няма проблем.

 

Миналата седмица обаче, ми се стори много странно тъй като изведнъж не духаше добре студено, както преди.

 

Трябваше да пътувам на следващия ден и си викам, няма да изкарам в тази жега така и затова отидох да проверя климатика с машина.

Майсторът закачи и каза, че имам 275 гр. фреон, което е малко. Направи прочистване, както си пише по книгите и напълни 530 гр. фреон.

 

И какво да видиш, климатикът задуха толкова добре, както никога до сега.

 

Искам да отбележа, че от както имам колата 9 години никога не съм пълнил фреон.

 

Тръгнах аз на път всичко точно духа си и аз си карам с кеф. Връщайки се обаче след 4 дни климатикът изчезна, перки въртят, обаче не духа студено и все едно е на Econ.

 

Дойдох си и аз и право в сервиза. Обяснявам какво се е случило и майстора вика не може да бъде. Е закачи я пак и източи с машината точно колкото беше сложил 530 гр. фреон и го напълни пак. Всичко тръгна перфектно, както първия път и аз пак доволен си отидох, даже и пари не ми иска.

Карам аз ден, два и хоп пак няма климатик.

 

Сега ту има ту няма. Интересното, е че понякога от дясната страна духа студено все едно е на климатик а от лявата все едно е на Econ.

 

Понякога се оправи и духа студено навсякъде, а по някога не иска.

 

Имате ли идея от какво може да е.

 

Нещо клапи ли не затварят, датчик ли е или управлението на климатроника да лъже от едната страна с градусите?

 

Изключвам възможността да няма фреон, защото и майсторът го точи и си има не е спукан радиотора проверил съм го, обаче като включа се чува едно систене от самия климатроник.

 

Ще се радвам ако споделите мнение, за да търся проблема.

 

Благодаря и поздрави.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Nooky написа:

...

Нещо клапи ли не затварят...

...

 

Да, много прилича да е от клапите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама ще трябва да се разглобява цялото табло, за да се разбере...или има и друг вариант.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, благодаря.
Отивам да пробвам.
А на кой канал да видя на компютъра за баровете на компресора, там дали всичко е ОК.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като едното духа студено другото топло, след като компресора е проверяван от техник и след като сам не се включва на ECON след няколко минути значи проблема не е в компресора.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Раздвижих ги и се чува, че се местят като от low отивам на high.
Въпросът е защо като си го направя на low и тръгне добре, след малко изчезне студеното? Не пак духа леко студено, но не е както отдясно.
Не е ли редно като се придвижат клапите така да останат на студено и да няма проблем.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има едни потенциометри по които компютъра разбира позицията на клапите. Те се прецакват и компютъра мисли че клапите са отворени когато са затворени или обраното. Има много изписано по тази тема. Продават се по за долар от Алито, или ако не ти се чака: цък!

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще потърся тема за това да видя.

Това ли имаш предвид?

Имам го отляво на духалката над ключа за фаровете.

af993053ab2f3b0e7203faf21393017e.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потенциометъра е в самото задвижващо устройство (актуатор) на всяка една от клапите. Не съм много запознат с А3-ките и точно как се стига до тях, но виж това клипче:

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tу го има ту го няма.Пресен спомен според мен не ръчкай по колата изкарай още малко и хептен ще го от няма ,а след това майстора ще те изненада КОМПРЕСОР.Дано греша но при мен така беше

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, kivv написа:

 

Ще си каже, но интересното, е че най дясната духалка си духа перфектно, тази пак отдясно над CD-то също е добре, но левите все едно са на ECON и това е понякога, не всеки път.

Не мога да реша все още проблема, но ако е компресорът, според мен няма да се включват перките или греша?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Nooky написа:

 

Като е на AUTO (само ауто да свети )какво се случва?Ако ту духа студено ту не натам клонят нещата към него

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го пробавам на Auto, за да видя какво ще стане.

Обичайното, е че като тръгне един път докато не изгасиш колата си духа перфектно, но после не иска да тръгне като угасиш и запалиш отново. Ръчкам - гася климатроника, пускам ECON и някой път хване, но се случва да духа само от едната страна студено.

Интересното, e че не го прави всеки път, а перките винаги въртят. Понякога се чува и едно систене от самия климатроник, като го включа и тогава не духа студено, а все едно е на ECON.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От написаното до тук вече съм 99% сигурен че е от потенциометъра в актуатора на клапите.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, CVT написа:

 

От този клип не става много ясно къде се намират.

Имаш ли идея как да ги проверя?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятели,

Все още има проблем, обаче започна да е по-рядко.

Най-интересното, е че пак казвам от едната страна духа по-слабо студено (отляво).

При вас лявата, която е отбелязана с червено, духа ли по-слабо.
Имам предвид струята въздух дали е по-слаба.

2b8022abdd3835a9d8d40393ea498e23.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не е проблема в самия въздуховод?

Вижда ли се дали отваря и затрваря като хората?

Може да пробваш да ги размениш 2-та.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...
Публикувано (Редактирано)

Приятели,

 

Кажете къде да отида да проверим климатика.

Разглобих клапите зад жапката топих ги в спирт и изчистих Потенциометърчетата там на трите клапи, обаче нямаше голям ефект.

От лявата страна изобщо не мога да достигна до тези клапи.

Относно компресора, ако се е прецакал, перките ще върят ли? Как да видя налягането на кой канал и какви трябва да са стойностите?

 

Благодаря предварително за съветите.

 

Поздрави,
Тодор

Редактирано от Nooky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, отново!

 

Днес ходих до климатикаджия в нашия град.

Източи фреона и пак го напълни и климатика сега си работи.

Според този човек, нито са клапи, нито компресор, а проблемът е в този датчик (Прекъсвач на налягане):

 

https://www.autokelly.bg/bg/autokelly/item/3090436.html

 

Според вас дали може да е от него и необходимо ли е да източа отново фреона, за да го сменя или се отвива и се слага без проблем? Въпреки че ще е доста трудно, тъй като е на много гадно място.

 

Благодаря предварително.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...