CVT Публикувано 13 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 13 Януари 2021 (Редактирано) От доста време исках да си монтирам постоянен амперметър който да ми показва какъв ток произвежда алтернатора. В последно време на пазара излязоха доста панелни уреди, които мерят тока през 100А шунт. Проблема при тях обаче е че шунта трябва да прекъсне веригата от страната на минуса. Ако се прекъсне на плюса направо изгарят. Минуса на алтернатора обаче е свързан към шасито на колата и няма как да се прекъсне. Оказа се обаче че има и друг вид, които работят на принципа на DC амперклещите. Те могат да мерят тока както на плюса така и на минуса: цък! Като пристигна реших да видя колко е точен, оказа се че изобщо не е зле: Идеята ми беше да го монтирам близо до алтернатора, за да мога да го гледам от камерата която съм монтирал при мотора. Отвора на сондата е 20 мм и нямаше никакъв проблем да прекарам накрайника на шината която отива към акумулатора през нея. Дисплея го закачих за скобата от която се затяга ремъка с една специална стойка която имах под ръка: Ето и крайния резултат: Редактирано 13 Януари 2021 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dpf Публикувано 1 Март 2021 Доклад Share Публикувано 1 Март 2021 Само не разбрах, какво те спря да си закупиш за 2 долара от алито уред за същото измерване, а направи такава ".......". Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 1 Март 2021 Автор Доклад Share Публикувано 1 Март 2021 В Алито не са $2, а $20. За 15 лева разлика не ми се чакаше. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 2 Септември 2021 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2021 Не е ли по-полезно да мериш тока към акумулатора? Тогава ще знаеш баланса дали е положителен или отрицателен? Токът от алтернатора е любопитен но безполезен щом нямаш електромер там за таксуване. Иначе хвалА за ентусиазма, винаги съм искал такава мерачка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 2 Септември 2021 Автор Доклад Share Публикувано 2 Септември 2021 (Редактирано) Наистина щеше да е по-интуитивно ако токовата проба беше при акумулатора и мереше положителен и отрицателен ток. Проблема обаче беше че никоя от клемите при акумулатора не можеше да мине през 20-милиметровия отвор на тази проба и се налагаше да се режат и после съединяват доста дебели кабели. Не исках да влизам във филми на греещи съединения и реших да го направя по по-лесния начин. Клемата на алтернатора спокойно минава през отвора на пробата. Иначе дали тока ще се мери при акумулатора или при алтернатора не е от голямо значение, защото след като вече знам какъв ток колата харчи в движение при напълно зареден акумулатор и без включени допълнителни консуматори, мога просто да го извадя от тока който виждам при алтернатора за да получа тока който влиза в акумулатора. Редактирано 2 Септември 2021 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 2 Септември 2021 Доклад Share Публикувано 2 Септември 2021 Като идея - може да сложиш два сензора и да ги превключваш за да виждаш двата тока. Все ми се струва че може да се намери начин да се монтира и сензор на акумулатора (може и на минуса). Дори ако трябва да се разглоби/счупи/залепи сензора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts