Jump to content

Ауди А4 В7 куатро 2.0 TFSI(TDI) - кой мотор и с каква трансмисия да избера?


Recommended Posts

Здравейте,

 

от известно време разглеждам обявите за А4 В7. Решил съм да е куатро. Предпочитанията ми са 2.0 TFSI с ръчни скорости. За мое съжаление, това което ми хваща окото е или с автоматични скорости, или е дизел. Ако трябва да се прави компромис, кое е по-добре - бензин автомат или дизел ръчка?

 

Поразгледах какво е коментирано из форума. Останах с впечатление, че автоматът на куатрото не е толкова трошлив. Не ми стана ясно обаче, какви обслужвания изисква и през какъв интервал. Евентуално и ориентировъчна цена.
Гледам, че някой коли имат пера на волана за смяна на скоростите, други нямат, но всички имат едно положение на скоростния лост с "плюс" и "минус". Това нещо като "ръчен режим" ли се явява? В смисъл шофьора си сменя предавката.

 

От прочетеното си правя извод, че бензиновият мотор е само един и уж с "нормален" разход на масло. Ако все пак се окаже, че разхода е литър масло на 2 000 км. да речем, ще има ли негативни последици върху мотора, ако си доливам масло и си карам така?

 

Пак от прочетеното разбрах, че дизеловите мотори са два 140 и 170 к.с. Някъде май мярнах обява за 177 к.с. Това трети мотор ли е, или грешка в обявата? Кой от двата мотора е по-добрият избор? За първия четох, че имало драма с шестограма на маслената помпа. При втория този проблем уж го нямало, но пукал глави.

 

До момента гледам обявите само в интернет. На какво да обърна внимание при евентуален оглед на място? Какви други "детски болести" има А4 В7?

 

Предварително благодаря!
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Куатрото е с кутия 6hp19...последна ревизия, преди второто поколение.

След като се държи добре с 3.0Д и купета по 1.8-1.9тона, при 2.0 трябва да е вечна.

Аз лично нямам забележки към тази кутия.

....а Б7 като фейслифт на Б6 не би трябвало да има "детски"  болести.

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах до миналата седмица 2тфси куатро автомат (сега е в брат ми, та още я имам донякъде :) ) 

По километраж е на 222 000 в момента.

Смених масло на автомата и на предния диференциал малко след като я взех, защото след като загрееше добре започваше да сменя осезаемо при сваляне на предавки (усещаше се лек удар). Въпреки че повечето мнения бяха, че само се вътря с маслото и трябва по-сериозна интервенция, 20к км и 2 г. по-късно автоматът сменя суупер мазно и без никакви драми. Цената беше около 550лв за цялата процедура. Сега си взех абсолютно същата комбинация в В8 и сякаш старият автомат ми харесва повече от ЕС-троника на новата. 

И за маслото мога да говоря. В началото харчеше около 1л/3000 км. След флъш, почистване цедката на маслената помпа и употреба на някакво спортно масло на Равенол (забравих му модела) разходът последните 2 смени на масло падна на 1л/5000 км. 

Разходът градско е 12-16/100; околовръстно 10-12/100; извънградско 7,5-9/100

Като цяло колата е супер , но не е особено бюджетна за потдържане :) 

 

 

Редактирано от pampo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите!

 

Ясно ми е, че поддръжката на този автомобил е далеч от бюджетна. В този ред на мисли:


- колко приблизително излиза обслужването на тфси мотора с качествени части? Имам предвид всички ремъци, филтри, ролки, водна помпа, термостат и там каквото друго се сменя.

 

- чета за верига на разпределителните валове, обтегач, някакъв клапан(който ги управлява) - питането ми пак е финансово с колко се решава и този проблем? Май тук въпросът е не дали, а кога?

 

- чета и за някаква верига на маслената помпа, зъбно колело и не разбрах дали самата помпа се сменя. Тук коментарите са малко противоречиви. Като че ли не е толкова срещан проблем?


При положение, че повечето автомобили на пазара са на около 250 - 300 000 км. пробег, май и през трите точки ще трябва да се мине(ако някой не е минал вече).

Нещо такова:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11610722648773566&slink=iu1bfa

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11597006288438920&slink=iu1bfa

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11610540506715026&slink=iu1bfa


Кутията Steptronic ли е или Tiptronic?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обслужване в сравнително скъп и доста рекламиран форумен сервиз с всички филтри и въпросния равенол по около 35-40лв/литър беше 450 лв ( с нормално масло ще е поне 100лв надолу)

Другите неща като веригата на валовете, ремъци, ролки, водни помпи и тн бяха правени от предишния собственик в същия сервиз и не съм информиран за цена. (Според мен на нов внос задължително ги направи)

За маслената помпа ми беше препоръчано само флъш и почистване на цедката. Проблемът идва при запушване на въпросната цедка. От там маслото не може да се качи в мотора. Следва драма, която е доста неприятна... Неприятното при процедурата с почистването е, че става със сваляне на картера, както и демонтиране на рейката, ако добре помня. Но се прави на няколко смени на масло, така че не е чак такава драма. Всичко това може да изглежда презапасяване, излишни глупости, пари на вятъра тн, но е факт, че вече 30к км колата е в мен и е ок, преди това още толкова е карана от предния собственик без драми по мотора и маслената помпа. 

Кутията е типтроник ако колата е куатро. При кола само на предно идва с мултитроник. ЕСтроник е чак в В8. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...