Jump to content

Проблем със скоростната кутия


YotOver

Recommended Posts

Здравейте, от година вече карам комби A6-ца, 2006, куатро. Когато я купувах, човекът ме предупреди, че я продава тъй като след време е възможно да се появи проблем с автоматика, или по-тчно хидрото. Е, след почти 20,000 хиляди километра, този проблем дойде. Не беше неочаквано, тъй като и преди това наблюдавах странни аномалии, а именно:

 

*Всичко описано по-долу е забелязано, след като колата загрее, респективно - и маслото на скоростната кутия.

  • Когато колата е на ниски обороти и се движи без да давам газ (по инерция), ту се качват, ту слизат, като в купето се усеща едно поклащане напред-назад. Това се случва дори и на 6та скорост, когато оборотите са ниски, точно преди да върне на 5та.
  • Връщането от 3та на 2ра е доста по-твърдо и се чува, и усеща. Забелязам, че самото връщане от 3та на 2ра става когато се движа с 10км в час, което не ми се струва окей (поправете ме ако греша).
  • Когато съм на задна (R) и се опитвам да кача бордюр или по-високо място (под наклон), и дам повече газ, скоростната кутия влиза в авариен режим и трябва да рестартирам колата.
  • Понякога при превклюване от 4та на 3та се усеща една кратка вибрация, все едно минавам през павета, или по-точно през онези бели линии преди кръговите (дано ме разберете).
  • Случвало ми се е кутията да влезе в авариен режим при кикдаун, но не винаги. 
  • Влизала е в авариен режим когато е на ниски обороти (на 4та, 5та и 6та) и съм под наклон, и дам повече газ.

 

Сигурно има и още нещо, ще допълвам ако се сетя. Въпреки горе споменатите неща, които с времето зачестиха, днес дойде момента, поради който пиша и този пост (изчел съм доста теми във форума още преди да купя колата, така че очаквах всичко споменато до сега). Днес пътувах по магистрала, слагам си круиза на 130 и всичко е точно по принцип. ОБАЧЕ, днес това което се случи ме свари неподготвен. Бях намалил на около 100км в час и съответно пуснах круиза да си върне сам до 130, обаче се чу свистящ звук от кутията и влезе в авариен режим. И преди това ми се е случвало, но когато дам повече газ, като в случая темпомата набира по-бавно, за това останах изненадан.

 

Днес беше доста топло и доста време се движих с колата, като си мисля че е възможно скоростната кутия да е прегряла, тъй като в началото на пътуването ми, това действие с темпомата не вкарваше автомата в авариен режим. Днес ми се случи 2 пъти и то на магистрала по време на изпреварване, което освен че не е приятно, е и опасно тъй като трябва да се прибера в авариийната и да спра, за да се оправи проблема.

 

Моля споделете какъв опит имате с подобни случки и дали според вас трябва смяна на хидрото, само на маслото на скоростната кутия или направо цяла нова кутия? Държа да отбележа, че маслото на скоростите е сменяно последно преди около 100,000 километра.

 

Благодаря предварително!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Мегапартс имаше 2-3 кутии по 500 и няколко кинта, с работа и масла ще отиде на 1500. Ако си ремонтираш твоята, в момента се спрягат около 4000лв.

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледах ги, благодаря. Забравих да спомена също така че колата е 2.7тди.

 

Според вас дали е задължителна смяната на цялата кутия или само ремонт на хидрото? Или пък дали смяна на маслото и ъпдейт на софтуера биха оправили нещата? Освен това, не е ли рисковано с кутия 2ра употреба, тъй като може да излезе нещо друго?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прочети грешките и ги пусни тук, ще се отваря кутията. В кой град си? Ремонт 2 до 4 хиляди, зависи какво ѝ има и кой я прави, дали се прави пълен ребилд или минимално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, благодаря ви за бързите отговори. За съжаление все още не съм достатъчно опитен в тази сфера (това ми е първата кола) и нямам неохбодимито у-во за разчитане на грешките, така че ще трябва някой майстор да свърши тази работа 😕 Иначе, съм от София. Ще се радвам ако може да препоръчате доказани майстори, които могат да идентифицират такива проблеми и да дадат ефективно решение. 

Редактирано от YotOver
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тази кола без кабел си за никъде. Аз съм с този от 120лв.https://sklad66.com/cms/vag-vw-audi-seat-skoda.html

Ники със сервиза в Илиенци може да ти свърши работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ще го посетя при първа възможност.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...