Jump to content

Налях грешно масло


jisoob7

Recommended Posts

Здравейте! 

Колата е A4 B7 2.0TDI BRE 

На борда ми светна индикацията за масло на минимум, съответно исках да долея масло обаче нямах това което попринцип наливам в колата Volkswagen Group Special D SAE 5W40, нямаше как да намеря такова в друг град в 2 през нощта.

Спрях на Лукойл и купих масло Genesis Special 5W40 ACEA c3 с мисълта , че няма да има разлика (определено има) , като така и така е за смяна след 500 км

Долях и тръгнах 

25 км по-късно я паркирах и стоя почти 2 часа, след което я запалих минах 500 метра и колата загуби мощност, позамислих се, че сигурно съм объркала маслото.

Спрях моментално, пуснах VCDS и показа грешка P0403 EGR VALVE (N18), имаше някакво чаткане от него, изтрих грешката и веднага след това я имаше отново.

Общо след наливането на маслото имам минати 30.км с прибирането на колата в гараж .

Пуснах тест на изгасена кола и ЕГР-а започна да трака 

Въпроса ми е, може ли да се оправи проблема ако източа маслото и налея, това което трябва и сваля EGR-а за да го почистя...

Извинявам се за романа, не разбирам от коли и се опитах максимално точно да обясня какво се е случило.

IMG_20230527_083939.jpg

Edited by jisoob7
Link to comment
Share on other sites

Проблема с ЕГР едва ли се дължи на маслото.
Грешката е за вакуум клапана на ЕГР, не за самия егр.
Можете да почистите системата, вероятно ще има нужда, но най-добре е егр да бъде софтуерно изключен.

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

На 28.05.2023 г. at 11:24, sente99 написа:

 

Благодаря за бързия отговор!

Бяха ми предложили да направя ремап и да изключат ЕГР-а и DPF-а, отказах тъй като не ми беше нужно.

Сега обаче явно ще ми се наложи да го изключат.

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@*
Link to comment
Share on other sites

За изключване на ДПФ не съм напълно ЗА. Често само със сваляне и почистване има положителен резултат.
Подберете внимателно фирмата/човека, който ще я прави.
В крайна сметка и само смяна на N18 може да реши проблема. Може и да е само вакуум маркуч. Може и инсталацията към клапана да е.


Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Този двигател нито има ДПФ нито вакумен ЕГР.Имаш проблем със самия  ЕГР който е електро-механичен  две опции имаш или махане софтуерно или нов(втора употреба)!

Link to comment
Share on other sites

Проблема се реши със софтуерно премахване на Егр-а.
200 лв по-късно колата върви по-добре и от преди

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@bobi1234  от къде си сигурен, че този двигател няма DPF? Питам, защото и аз съм с този двигател и на места четох, че няма, а на други места излиза, че има и не знам на какво да вярвам. Проблем ли е този мотор да се кара с 5W-40 (505.01)?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...