Jump to content

Налях грешно масло


jisoob7

Recommended Posts

Здравейте! 

Колата е A4 B7 2.0TDI BRE 

На борда ми светна индикацията за масло на минимум, съответно исках да долея масло обаче нямах това което попринцип наливам в колата Volkswagen Group Special D SAE 5W40, нямаше как да намеря такова в друг град в 2 през нощта.

Спрях на Лукойл и купих масло Genesis Special 5W40 ACEA c3 с мисълта , че няма да има разлика (определено има) , като така и така е за смяна след 500 км

Долях и тръгнах 

25 км по-късно я паркирах и стоя почти 2 часа, след което я запалих минах 500 метра и колата загуби мощност, позамислих се, че сигурно съм объркала маслото.

Спрях моментално, пуснах VCDS и показа грешка P0403 EGR VALVE (N18), имаше някакво чаткане от него, изтрих грешката и веднага след това я имаше отново.

Общо след наливането на маслото имам минати 30.км с прибирането на колата в гараж .

Пуснах тест на изгасена кола и ЕГР-а започна да трака 

Въпроса ми е, може ли да се оправи проблема ако източа маслото и налея, това което трябва и сваля EGR-а за да го почистя...

Извинявам се за романа, не разбирам от коли и се опитах максимално точно да обясня какво се е случило.

IMG_20230527_083939.jpg

Редактирано от jisoob7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с ЕГР едва ли се дължи на маслото.
Грешката е за вакуум клапана на ЕГР, не за самия егр.
Можете да почистите системата, вероятно ще има нужда, но най-добре е егр да бъде софтуерно изключен.

Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 28.05.2023 г. at 11:24, sente99 написа:

 

Благодаря за бързия отговор!

Бяха ми предложили да направя ремап и да изключат ЕГР-а и DPF-а, отказах тъй като не ми беше нужно.

Сега обаче явно ще ми се наложи да го изключат.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@*
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За изключване на ДПФ не съм напълно ЗА. Често само със сваляне и почистване има положителен резултат.
Подберете внимателно фирмата/човека, който ще я прави.
В крайна сметка и само смяна на N18 може да реши проблема. Може и да е само вакуум маркуч. Може и инсталацията към клапана да е.


Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този двигател нито има ДПФ нито вакумен ЕГР.Имаш проблем със самия  ЕГР който е електро-механичен  две опции имаш или махане софтуерно или нов(втора употреба)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

@bobi1234  от къде си сигурен, че този двигател няма DPF? Питам, защото и аз съм с този двигател и на места четох, че няма, а на други места излиза, че има и не знам на какво да вярвам. Проблем ли е този мотор да се кара с 5W-40 (505.01)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...