Jump to content

1.9TDI ALH изгасна в движение и не иска да запали


kyoshinn

Recommended Posts

Здравейте, 

Вчера по магистралата без звук, без нищо колата просто изгасна. Пробвах да запаля - не иска, само върти. Докато паках пътна помощ пробвах да запали няколко пъти и върти, вдига до 200-300 оборота и до там. Днес вече пробвах пак да запаля, върти до към 50 оборота и не иска. Развих 2 дюзи - нафта няма. В прозрачния маркуч от горивния се видя, че се мърда нафтата, но от дюзите нищо не излезе. Отворихме от долу релетата под волана и въпросното реле 109 (макар, че при мен е заменено с еквивалент) е здраво, все пак го сменихме - 0 резултат. Дадохме директно + от акумулатора към клапана на елемента на помпата, но отново не запали (клапана се чува, че цъка). Закачихме на вагком и още една диагностика и изкара 2 грешки -P1538 и P1601. Сега се чудим дали е този клапан (макар, че цъка, то да се е счупил), или е нещо друго ? Клапана за меко гасене е ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 27.01.2024 г. at 14:35, mity.petrich написа:

 

Ами преди 3-4 месеца беше протекла, дадох я и я оправиха. Забравих да кажа, че малко преди да стане белята, то в купето замириса на разтопена пластмаса (на изгоряло такова), но помислихме, че е от отвън нещо, защото карах зад един камион, вятър много, аи след малко се разкара миризмата и вече малко след това изгасна и до там.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, утре ще свалим клапана на помпата да видим от него дали се блокира горивото, ако е той - супер, ама ако не е той какво да правя ? Има ли вероятност умната дюза да е изпляскала ? Ако само тя замине, то ще се пуска ли гориво и на другите дюзи ? И евентуално остава самото ГНП, как да проверим дали е то ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушоните проверени ли са? Има бушон, който отговаря за реле 109. По спомен е 29, не съм сигурен дали нямаше още един бушон, който да се провери. Миризмата на стопена пластмаса е най-големият жокер. В краен случай, ще търсиш откъде мирише на изгоряло.

Провери предпазителите над акумулатора, тези металните пластини.

 

Грешките са точно за Реле 109 и съответно соленоид 109 на ГНП-то. 

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 27.01.2024 г. at 20:04, s7r3l0k написа:

 

Бушоните отстрани на таблото, от шофьорската страна ? Проверени са, няма никой, който да е нагорял. Над акумулатора, имаш в предвид бушониерата ? Всичко е наред при нея.

Както казах, миризмата не знам дали не беше отвън, защото миризмата изчезна и след това колата чак изгасна. Но пък се чудя дали този клапана на помпата, ако изгори, то дали би вкарали миризмата чак в купето. Защото за миризма в купето, то трябва да са или релетата отдолу, или бушоните отстрани. Иначе вече по миризма няма как да намеря проблема

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана е електромагнитен и не изгаря, а залепва. Това обаче, по време на движение, ще доведе до невъзможност да изгасиш мотора. В изгасено положение се случва обратното, ако дефектира - не можеш да запалиш. Тогава ще имаш грешка само за клапана, а при теб има такава и за релето.

 

Други възможни проблеми, за които се сещам е проблем с ECU, прекъснат от вибрации кабел, клеморед, които си имат специфики обаче.

 

Има и дребни неща, които пропускаш и които имат значение. Обикновено при проблем с релето, символа за подрев свети постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 27.01.2024 г. at 22:07, s7r3l0k написа:

 

Хмм, тоест отпада този клапан ? Защото колата изгасна в движение (около 130-140 км/ч). Релето както казах го смених, но и символа за подгрев като дам на контакт (този, който прилича на спирала) светва както преди за 1-2 секунди и изгасва. Ако има проблем с ЕКУ, то би трябвало да не мога да се свържа на диагностиката ? И все пак как мога да го проверя ? Клемореда къде се намира и как и него мога да проверя, за какво да проверя ? Кой кабел да проверя да не е прекъснат (от вибрации) ? Иначе, ако е от значение, същия ден, няколко часа преди това мих колата на автомивка, отделно с малко обезмаслител и вода мих покрай динамото долу, но не вярвам да е нещо оттам, понеже карах преди това, пали, гасих, по светофари изрязвах и т.н. без проблем 2-3 часа (преди да тръгна по магистралата).

На 27.01.2024 г. at 23:02, kyoshinn написа:

 

Другото, което се сещам, е че няма как всъщност да е ЕКУ или кабел, защото дадох + директно от акумулатора на стоп клапана на помпата и колата отново не запали. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми, не е клапана, буталото се движи. Останахме с варианта самата помпа да се е счупила. Развъртяхме 4-те дюзи, на стартер текна нафта само от 2ри цилиндър, но слабо тече, без да пръска 😕 Някой, ако има някакви други идеи, то ще съм много благодарен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още не се знае дали е ГНП, но аз се приготвям за ново. В този ред на мисли, всички помпи ли са еднакви от 90/110 коня А3/А4 или има разлики ? Понеже имам добра оферта от А4 Б5 110 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах помпа от ударена кола, утре ще е при мен и ще я качим, но въпроса ми е, понеже отново може да не запали защото не е центрирана, то освен да й дам малко предварение докато не запали ? А милиграмите как мога да ги нагодя, ако трябва повече гориво, за да запали ?

Другия въпрос ми е - има ли нужда нещо да се обезвъздушава или качвам помпата, отхлабвам леко дюзите, за да се изкара въздуха на стартер, затягам ги и вече пробвам да паля ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обиквено се избира помпа, на която БОШ номера съвпада с този на твоята, за да ти е мирна главата. Качват се по различни модели в гамата с роторни помпи от тези години. Иначе рискуваш да има проблеми, но дали ще се проявят при теб, няма кой да ти каже. Свързани са с проблеми с мощността, заради неправилно управление на помпата. Поне това се споделя по чуждите форуми. Останалото се прави с VCDS и е обяснявано вече - центровка, милиграми и т.н.

Обезвъздушаването бих го направил както ти си казал - отхлабваш леко, вътреш на стартер, докато не излезе въздуха от системата. Все едно просто си останал без гориво и помпата е глътнала въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, s7r3l0k написа:

 

Моята няма номер, това е проблема. След консултация с майсторЪ, разбрах, че стават всички от 90/110 к.с. напречен мотор (май напречен беше), а бе от А3/Голф и Сеат мисля, които са с 10 пинова букса, защото имало и други с някакви други букси. Тази, която съм поръчал е с номер 460 404 977 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така няма номер? Не съм виждал такова чудо досега. Имам едно ГНП от А3 при мен, на което беше трудно четим и трябваше да почистя старателно, за да се вижда ясно номера.

Несъвместимата помпа от напречните мотори завършва на 970. Останалите са взаимозаменяеми в някаква степен. 

 

Помпите от 110кс имат различна гърбична шайба от тези на 90кс.

Помпата със зъбно колело ли е поръчана и или без?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.02.2024 г. at 12:10, s7r3l0k написа:

 

Със зъбно колело. Но ползвахме моето, заради белезите. Колата запали, даже върви много добре, но центровката трябва да се оправи, понеже е на около 45-50 тайминг, а горивото е на 0.4-0.6 мг. Като цяло е много агресивна, но на празен ход тресе леко и не работи добре, но това може да е и защото акумулатора май го убихме. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@s7r3l0k Колата върви добре, набира както преди, чувства се както преди. Единствено ме притеснява, че на празен ход, особено като Загреб се усеща едно претрисане и мотора става като трактор, шумен, тракащ (но не постоянно, а на отскоци го прави), сякаш оборотите падат до 800 и претриса такова, но оборотомера не мърда от 903. На студена забелязах, че като подам газ плавно сваля оборотите и юного добре, докато не падне на 950 някъде и претресе такова, и нормализира на 903. На загрял двигател таймингите са около 40 (малко под синята линя), а IQ- то е 0.4-0.6 mg/str и се чудя дали е от него, понеже пуска много нафта и не може да смогне да ги регулира или нещо не сме зацепили както трябва, макар, че всичко е по белези, единствено нещо ролка да затяга или ремък да е много опънат 🤔 Вода нещо да е прекарала, че наливахме малко нафта от едно шише в помпата, че да запали по-лесно, ама то и бардал имаше, та водата трябва да я прокарала вече, дори и да е имало нещо. Другото си мисля дали е обезвъдушена както трябва, макар, че почна да пръска нафта от дюзите (като бяха хлабави) и ги стигнахме, и колата запали. Оляхме с нафта покрай динамото и там кабели, ремъци и т.н., но съм изчистил всичко с обезмаслител и вода, та се съмнявам да е нещо по токовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да помогна с тайминга и всичко свързано с пръскане, горивни карти и прочее. На баща ми ALH-то сме го зарязали с тайминг извън графиката (88-90 мисля беше), защото 3 сервиза не са успели да се справят с настройката и директно са отказвали да проверяват за прескочил зъб.:nixweiss:

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, s7r3l0k написа:

 

Тайминга не ме притеснява, а това претрисане и шумно работене от време на време (особено на загрял двигател), но все си мисля, че е от мг впръсквано гориво, понеже по стандарт са 3-4 мг, а при мен са чак 0.4-0.6 мг, което означава, че помпата пуска макс гориво и си го обяснявам, че така двигателя се дави

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...