Jump to content

Вдигане нивото на маслото по показанията на ел. щека


deanov

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Колата е А4 3.0 тди 245 к.с. При последната проверка на маслото забелязах, че нивото е леко по качено (беше малко под максимума по ел. щека, а физическа няма). До момента не ми се е случвало, веднъж, като спадне нивото, после отново да е на max. Погледнах антифриза и не видях някакво сериозно отклонение на нивото в казанчето по спомен от последната проверка. Друг вариант е може би да се е покачило от нафта в маслото, в следствие на прекъсната регенерация на ДПФ, по това, което съм чел. Щеката не показва повече от max, та затова въпросът ми е, ако е достигнато някакво критично високо ниво, за това ще има ли някакво предупреждение на таблото? Двигателят си работи добре във всякакви режими и колата се движи нормално, без проблеми, но ме притеснява това повишение в нивото на ел. щека, тъй като до сега не ми се е случвало, след като веднъж спадне, после пак да се вдигне. Моля, споделете вашия опит и мнения по въпроса. На снимката с червената линия е отбелязано до къде беше спаднало нивото. Сега показва отново на max,без да съм доливал. 

Screenshot_20240304_110804_com.android.gallery3d_edit_204198408861027.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Доколко е опасно да се кара така и какво е решението на проблема? 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в зависимост колко нафта имаш в маслото, има влошено мазане на двигателя.

Решението мисля е премахване на дпф хардуерно и софтуерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Това е постоянна и често срещана ситуация. Зависи от режима на каране, ако е предимно в града на къси отсечки - резултата е чести регенерации на DPF като повечето са неуспешни и нафта в маслото. От Ауди казват, че до определено количество не е проблем, но колко точно е определеното количество не знам. Споделял съм проблема с много познати, които също съобщават за чести регенерации - разбирай нафта в маслото. Много хора дори не разбират за проблема когато при смяна на маслото е налято до средата на щеката и до следваща смяна се покачва но не светва предупреждение за високо ниво.

Аз също карам много градско и имам същия проблем. Често усещам опити за регенерация и понеже при смяна на маслото наляхме на максимум по щека - не знам с колко се е повишило. Поръчах си голяма спринцовка от Али експрес със тънък маркуч. Днес източих 1 литър масло и на щеката сега показва с 5 мм от горния край. Значи е имало поне 700 гр. над максимума, но колко от тях съм налял при смяната и колко е нафта - никой не знае! Ако всичко това е нафта - препоръчвам смяна на маслото. Решението според мен е следното: Маслото трябва да се редуцира до средата на щеката (изтегляне или доливане) и да се следи нивото му ако се кара градско. Ако стигне максимума - смяна на масло, независимо от пробега. Оставих моето на 5 мм преди максимума и ако се покачи до край - ще сменя маслото, защото вече дърпах веднъж, а мисля че повече от половин щека нафта е вече сериозно влошаване на качеството на мазане. Това е повече от половин литър. Моята е с 6 л. масло, за 2.0 ТДИ е още по зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...