Jump to content

Няколко въпроса за ГУ


Recommended Posts

Здравейте колеги,

след много мислене реших, че ще слагам газ на Audi-то. Обаче ме е страх да се доверя на майстори и да давам излишни пари, затова реших да си сложа сам. Вчера си купих нужните релета, кабели и ел. системата е готова. Остава само да се купят изпарител и бутилка. И тук идват проблемите:

1. Появиха се малко непредвидени финансови проблеми, но не ми се иска да замразявам работата, защото почти е готово. Та кажете някой магазин в София, където мога да намеря бутилката и изпарителя на приемливи цени, защото цените на тези който съм намерил нещо не ми харесват.

2. След като успея да подкарам колата на газ. Как да я регулирам за да започне да работи г/д оптимално. С колкото хора говорих толкова различни неща чух. Доколкото знам на изпарителя има 2 кран4ета и 1 преди моноинжекцията. Давайте стратегии как да я настоя. Но ако не стане явно ще се ходи на стенд.

Благодаря предварително :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ул. Х. Ботев малко преди магазина АУТО+ вдясно по посока ул. Сливница има едно магазинче със стълбички надолу - явно е бивше мазе реконструирано в магазин :hilezh: . В него има всичко необходимо за поставянето на АГУ (миналата година слагах на баща ми и цените бяха ОК). Доколкото знам от сервизите си купуват частите оттам. Има доста видове бутилки, плочки, ключове и изпарители - въобще всичко необходимо. Като си купуваш медна тръба (2 вида са - за пълначката и за изпарителя) си вземи и лещичките, които се слагат за уплътнение на края на тръбата. Трябват ти общо 6 броя ако не бъркам, като последните 2 са за пълначката и са малко по-големи мисля. Колкото до центровката след като я поставиш - все пак трябва да се знае какъв е изпарителя. Реглажния кран за газта (Т-то) му отвиваш винта 3 пълни оборота за да може да запали и да се захранва двигателя. После центровката е по-сложна и ако не си сигурен отиди на газаджии - мисля, че струва около 20лв и още 15лв май беше узаконяването (дават ти паспорт) :hilezh: . Имай впредвид, че трябва да се проверят връзките за утечка на газ. Това става с гъбичка и сапунена вода (предполагам знаеш след като сам си се захванал с монтажа). Ще ти трябват маркучи и тройници със скоби за водните съединения - в магазина има всичко необходимо. Не е лошо да си направиш списък на необходимите чаркове, защото като влезнеш в магазина обикновено забравяш някои работи - поне при мен е така :flehan:. Успех с поставянето.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Появиха се още 2 въпроса:

1. Когато колата е на газ и подам контакт продължително (без да запалвам) изпарителя нагнетява ли газ или има нещо което го кара да спре?

2. Възможно ли е да заменя това ключе(газ/бензин) с обикновенно ключе(on/off) с 3 крачета? Това копче(газ/бензин) прави ли нещо друго освен в едната позиция да подава ток на клапана на изпарителя, а в другата на релетата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при електрически изпарител /с клапан на него/ се изпозва електрическо копче за смяна газ/бензин.

т.е. от ключа газ/бензин има кабел, който се омотава около кабела излизащ от бубината и взима импулс при завъртане на стартера.

Целта на ключа е да подаде за малко газ към колекторите и да спре - има тример за настройване най-често колко време да пуска газ за запалване на двигателя.

ако сложиш обикновен ключ за превключване газ/бензин и оставиш колата на контакт ще пуска постоянно газ към всмукателните колектори... не е удачен вариант.

Ако обаче си с вакумен изпарител се слага обикновен превключвател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Което в крайна сметка зависи от избора ти на изпарител колега Nerrow. Ако ползваш ел. изпарител е добре ключето да е автоматично както пише по-нагоре колегата ivo123. За инжекционите/моноинжекционите също може да се ползва обикновен ключ, но е необходимо АГУ-то да се захрани с напрежение 12В от релето на инжекционната помпа, а не директно от бобината както се прави стандартно. То реално може да играе ролята на автоматичен ключ - заводски е предвидено подаването на гориво само когато има искра на бобината или въртиш на стартер. Аз ползвам тази схема на свързване и съм доволен (махнах автоматичния ключ отдавна). При подаване на контакт ако механичния превключвател е на положение газ подава захранване за около 1сек. и спира без значение, че колата е на контакт. Докато въртиш на стартер пак подава гориво/газ. Просто в този режим релето на инжекционната помпа подава 12В или на помпата или на АГУ-то. Токът, който тече през АГУ-то е по-малък от този помпата, така че няма проблем да се претовари ел. инсталацията и да се повреди релето например. Просто ако слагаш обикновен ключ е необходимо да е доста мощен заради управлението на помпата на инжекциона - тя черпи доста ток (до около 10А), особено ако е по-старичка. Друг вариант е този ключ да управлява автомобилно реле (така съм го направил аз за да ползвам по-малко ключе), което да прекъсва веригата на помпата, когато си на газ. Аз лично съм привърженик на спирането на инжекционната помпа, когато двигателя работи на газ.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...