RED-AUDI Публикувано 4 Май 2008 Доклад Share Публикувано 4 Май 2008 (Редактирано) Интро: Показвам ремонт, който НЕ СЕ ПРАВИ от редовите майстори при смяна на дискове и накладки. Даже и да има проблем, хората предпочитат да идат и да купят "втора ръка" такъв апарат, който вероятно ще е на същото или близко до бъгавото състояние на моите задни спирачни апарати.Всичко започна от там - купих си задни дискове и накладки, а и имах проблеми със спирачките като цяло, вдигнахме колата и видяхме теч от левия заден апарат.Да е жив и здрав GSB-то , че ми изнамери баш уникалния комплект за ремонт, в който има така ценния семеринг, дето е невъзможно иначе да се намери, па и го няма в ЕТКАТА.Започвам с историята в картинки:СТАРТ!РЕМОНТЕН КОМПЛЕКТ в който има всичко необходимо и 1 излишък!С 6-грам или еврейска звезда се развиват двата задни болта на апарата:С малък шестограм се откача жилото (на ръчната) от стойката му:</a>Освобождаване на накрайника на жилото:За да се извърши пълноценен ремонт, трябва да се свали целия апарат. Ползва се ключе 14:Така хванат апарата започва да се развива около оста си...или около маркуча си (по-точно)А така събирах изтичащата течност, която доливах отвреме навреме:Апаратът-свален:Апаратът се разглобява ключета 13 отвън и 15 отвътре за контра:С неколкократно бутане на лостчето, което държеше жилото на ръчната спирачка - избутваме буталото напед. Така се имитира "дърпане" на ръчна спирачка:За да се разглоби целият апарат трябва да се извади зегерката, която е набита навътре.Чак след махането на зегерката се избива опашката на шлиц. Мнооого тегав момент!!! Забравете за всички видове зеге-клещи! Имахме щастието да пробваме ...Ето я и въпросната ЗегеркаА това са около 5 лева оставени на софийския Битак, но свършили страхотна работа:Междувременно, снимайки и гледайки - изчистих леглата на водачите. Точно тук са основните проблеми на системата! Тук влиза вода и ако е твърде ръждаво и наранено - ремонът е безмислен. При мен нещата бяха ОК - почистих до дъно и смазах подобаващо с оръжейна смазка с антикорозионно действие. В ЕТКА се препоръчва маркова грес, която за съжаление, не ни беше под ръка.Щом се махне зегерката - така се избива планката на ръчната спирачка от шлица на механизма:Ето го и въпросният ЧУДЕН семеринг, през който влиза водица и прецаква цялата система! Същият този семеринг, който е невероятен за намиране, но Жорето го откри в ремонтния комплект, дето го предлата! Ето го и другият важен О-пръстен, който е силно желателно да бъде сменен, а оста му е ръждясала и наранена и трябва да бъде ИДЕАЛНО почистена:накрая и бормашината влезе в действие с подходящите накрайнициЕто го почистен механизма на ръчната спирачка и добре гресиран. Много важен е отворът да бъде нацелен с водача си!:Почистваме гадорията:Чистим и тук, доста сериозно, така че тази "пръчка" да приляга идеално върху семеринга! И гресираме след почистване, естествено.Това е семерингът на буталото, който има маркировка. Трябва да се види как е оригиналният и новият да се сложи по същия начин!Нахлузва се защитният маншон върху буталото като се смъква в най-ниската част и долният край се позиционира в канала на цилиндричния отвор. След това буталото се слага на остта и с въртене по часовниковата стрелка и едновременно натискане навътре се навива до край!! Много важен момент!Идва ред отново на водачите:След като са почистени гнездата, се гресират, слагат се новите маншонии самите те ( маншоните) се запълват също с грес:В комплект с накладките се дават и самозаконтрящи се болтове, които задължително се сменят, и се натягат с препоръчаната сила:Слагаме новите накладки:Трябва внимателно да се вкарат накладките в гнездата им, механизмът да е прибран, така че като си влязат по местата да остане и 10 мм просвет за диска:И това е!Следва обезвъздушаване и гааааз!При обезвъздушаването, особено ако колата е на крик, много да се внимава, че разни смотани шоферчета тръгват на първа и правят колата да ляга по корем на асвалта...Всичко това се излъчи с любезното съдействие на КОКО 100 С4, който бе неотлъчен помощник на цялата дейност!КОКИЧ, наздраве!!P. S. Ремонтните гумени комплекти се продават в АУТО 1! Редактирано 1 Октомври 2009 от Васко Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SunShine Публикувано 5 Май 2008 Доклад Share Публикувано 5 Май 2008 (Редактирано) Е те тва е разказ в картинки + инфо .Тая тема си е за златния фонд директно, още веднъж ЕВАЛА Редактирано 5 Май 2008 от SunShine Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
АЗИС Публикувано 5 Май 2008 Доклад Share Публикувано 5 Май 2008 Много добре обяснено. Рядко ценна и полезна тема. БРАВО!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
boreca Публикувано 5 Май 2008 Доклад Share Публикувано 5 Май 2008 НЕВЕРОЯТНИ СТЕ !!!!! ХИЛЯДИ БЛАГОДАРНОСТИ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 5 Май 2008 Доклад Share Публикувано 5 Май 2008 Те такива теми повече да има. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Караконджул Публикувано 5 Май 2008 Доклад Share Публикувано 5 Май 2008 (Редактирано) ЕВАЛА за положения труд и поднасянето му в толкова подробна тема, която предлагам, да се нареди при важните Редактирано 5 Май 2008 от Караконджул Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi85_ Публикувано 5 Май 2008 Доклад Share Публикувано 5 Май 2008 ЕВАЛА за положения труд и поднасянето му в толкова подробна тема, която предлагам, да се при важните Много ясно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 19 Април 2015 Доклад Share Публикувано 19 Април 2015 Колеги, поради липсата на снимките, Галя ми ги прати и съм ги качил на достъпно място- ето линк към албума: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152815234953616.1073741840.611303615&type=1&l=550a72ab3e Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts