Jump to content

Проблем с двигател AAD на Аudi 100


sre4ko

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Днес се отправих от Ботевград за СОФИЯ и двигателя на Audi-то нещо фалира. Значи тръгнах следобяда в жегата. Снощи проверих дали има вода в разширителният съд - имаше близо до максимума. И така качвам се на магистралата, а колата нещо неможе да поеме. Имаше чукане като от "голям аванс" (не за първи път ми "чука" така). Продължих така да изкачвам 1-вия тунел, но колата неиска да откъсне ( гледам взе да ми премигва лампата на водата). Минах 1-вия тунел и колата хептен спря да върви. Спрях вдигнах капака, а по двигателя имаше изхвърлена вода и масло избило от някаде. лампата на маслото не ми пресветна. Мотора не блокира. Обърнахме и я пуснах по инерция да се прибера до града. Прибрах се завъртях на стартер,а тя върти все едно няма компресия (или е скъсала ангренажен ремък) и неиска да запали. Сигурно съм продухал гарнитурата на главата, а друго незнам какво може да е станало докато не отворя двигателя. Искам, ако може да му помогнете с някакви предложения (решения) на проблема. Благодаря ви предварително.

P.S. Бях включил климатроника. А и имам АГУ.

Поздрави,

Янаки Христов

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е гарнитурата на двигателя :hilezh: . Ако е ангренажния ремък би трябвало да изгасне веднага (освен ако не е прескочила зъб), но и няма да имаш течове на антифриз и масло. Имал ли си преди проблем с температурата на двигателя? Дано не се е изкривила главата, но все пак трябва да я провериш. Има ли антифриз в маслото или масло в антифриза?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Досега не съм имал проблеми с температурата. Като гледам не е смесила водата и маслото. Почвам да разглабям. И други ми казват, че може да е гарнитурата.

Ще видим.

Поздрави,

Янаки Христов

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Ето какви са последствията от прегряването на моят двигател (показал съм го на снимките). Мисля, че са отдавна започнали тези пукнатини (колата е карана почти само на газ). Имам няколко питания:

Ще може ли да ми кажете дали ще може да се завари главата между клапаните (на всички цилиндри) и къде? Колко струва горе-долу една втора употреба глава? Другото нещо като гледам и искам да ви попитам е, върху буталата има написано: 82.485 S 6 K. Едното е диаметъра (гледах в едно ръководство за Ауди 100 С4, че стандартния диаметър е 82.480мм което ме навява на мисълта, че може би това да са оригиналните бутала (по цилиндъра няма никакъв ръб нито е са набити втулки). Гледах в ведна книга че пише ако пукнатината е с размер по-малък от 0.5мм може да се кара?!? Другото нещо е, че при скъсване на ремъка двигателя е защитен от удар на клапаните в буталото (поне така си мисля).

P.S. Двигателят не ми омеша водата с маслото или обратното.

Благодаря,

Янаки Христов

post-9589-1215706119_thumb.jpg

post-9589-1215706130_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много съжалявам за щетите колега - сериозно си пострадал :flipoff: . Колкото до главата може да се завари, но мисля че по-добрия вариант е глава на старо, но не знам колко струва. След заварката трябва да се провери дали не изпуска от някъде и как е самата глава - да не се е изкривила. Относно защитата на буталата и клапаните при скъсване на ангренажен ремък - има, но не винаги предпазва. Зависи при какви обороти на двигателя се къса ремъка. На колегата Zaharieff му се е късал болта, който държи шайбата на коляновия вал при висока скорост (респективно високи обороти на двигателя), при което е превъртял ангренажния ремък и са се ударили клапани и бутала. Той може да даде повече светлина по въпроса какво му е струвало и какво е сменял. Не знам на колко хиляди ти е мотора, но може би по-добрия вариант е да направиш пълен основен ремонт (бутала щом са с пукнатини, лагери, сегменти и т.н.) ако смяташ да си караш колата дълго време. Иначе рискуваш да получиш втора повреда на двигателя с много по-големи щети и разноски по ремонта му.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега VBI за мнението. А може би не си ме разбрал (или аз не съм се изразил правилно) по буталата няма никакви пукнатини и няма никаква хлабина в цилиндъра като ги бутам. По скоро исках да покажа надписа върху тях, който е изобраен (показал съм го със стрелката). Иначе ще търся някакво решение на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е радвам се, че нямаш пукнатини по буталата - просто грешно съм те разбрал :rotcol: . В такъв случай според мен е хубаво да смениш главата с втора употреба (и да я провериш за всеки случай), нова гарнитура и си ОК :hilezh: . Все пак ако специалист ти погледне старата и каже, че няма проблем да се завари може и да рискуваш да я сложиш :respekt: , въпреки, че аз лично бих я сменил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи след около 100 к км на всички фолксвагени и аудита на главите между клапаните се появяват тези пукнатини :huh: аз лично съветвам колегата да направи една двустранна проба на главата и ако тя е добре да я слага и да се вози :huh: доста коли съм виждал с такива пукнатини мога да кажа че няма никакъв проблем да се сглоби без да се пипат при положение че при пробата всичко е наред :wall: успех

Редактирано от vladi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Знам, че това е една от слабостите на двигателите от VW group, но мисля да взема една втора употреба глава. Питах днес да ли може да се ремонтира, но нещо ме отказаха.

Редактирано от sre4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...