Jump to content

Центровка на запалването на АВК мотор


Recommended Posts

Здравейте колеги,

Трябва ми информация как се прави центровка на запалването на АВК мотор.

Ситуацията е следната: Сменях гарнитурата на главата, но като разглабях мотора не обърнах внимание на белезите на валовете. След сглобяването докарах всички белези както ги видях в Аутодата-та, но започна да чука "аванса" и то много(при положение, че карам на газ). Ходих при един майстор да оправим центровката и той ми каза, че в момента е на 24 градуса предварение. Всичкото хубаво, ама делкото се спекло и не помръдва. Човека ми показа една "чертичка" на делкото и ми каза, че палеца трябва да сочи нея, когато валовете са на белези. Разкарах делкото и го направих така(палеца да сочи чертичката). Сега аванса не се чува, обаче ми се струва, че колата е по-тромава особено в по-ниските обороти до към 3000. То е ясно, че ще ходя пак при майстор за центровката но преди това ми се иска да получа отговор на няколко въпроса:

1. За АВК мотор предварението трябва да е 6 градуса +/-1 градус при 2500 оборота за минута - така ли е?

2. Карам само на газ. Колко предварение трябва да им дам още заради газта? Смятам 3-4 градуса ще са достатъчни?

3. Кои други елементи освен делкото вземат участие в регулирането на момента на подаване на искрата? Чета за детонационни датчици, ЕКУ_то, един "специалист" ми обеснява, че трябвало да се изтрие старата центровка от ЕКУ-то и да се запамети новата(това се правило, като се откача синия температурен датчик, форсирвал се мотора 2-3 пъти и закачаме датчика).

4. Дали са се натрупали някакви грешки, защото около 200 км. карах с чукащ аванс? Ако има такива грешки могат ли да се видят на климатроника или само на диагностика? Могат ли да се изтрият тези грешки с разкачане на акумулатора или само на диагностика? Колата е А6(С4) АВК мотор.

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това в точка 3 за специалиста е най-голямата глупост която съм чувал.

Ами то кавичките не съм ги сложил случайно. И на мен ми се видя съмнителна цялата работа, но понеже от скоро(3 месеца) съм собственик на Ауди и почти всяко едно нещо ми е с много въпросителни, та затова питам. За разлика от повечето колеги(с такова впечателние останах от прочетеното във форума) предпочитам сам да си правя ремонтите.

От раздела за газовите разбрах, че на моя мотор (АВК) колегите карат с 3-4 градуса предварение.

Не ми стана ясно само кои са елементите които могат да променят ъгъла на запалването? Четох доста из форума за този детонационния датчик и съвсем се обърках. Излезе едва ли не, че ЕКУ-то(ЕБУ-то) дават предварение докато детонационния датчик отчете детонация и връщат малко "аванса". Та по тази логика(в която се съмнявам) излиза, че не е толкова важно как ще е завъртяно точно делкото. Ще бъда много благодарен ако някой колега, който е навътре в нещата ми разясни малко.

Остава и въпроса с грешките. Дали има натрупани грешки от това че съм карал със "чукащ аванс" и ако отговора е "да" как да ги изтрия? Въобще има ли някакви грешки, които могат да окажат влияние на ъгъла на запалване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе нещо подобно се прави но по този начин не се трие старата центровка :respekt:

значи когато се откачи температурния датчик, еку-то преминава в авариен режим и спира да мести центровката.

Така със стробоскоп се наглася точния ъгъл предварение.

за АБК мотора е 6 градуса при 2250 оборота според аутодата.

Ако не се изключи синия температурен датчик при правене на центровка ще се бърка компютъра и няма да се нагласи точния ъгъл на запалване.

посочил си, че за газ се кара с 3-4 градуса предварение, но това означава от тези 6 да добавиш 3-4. Значи около 10 градуса предварение при 2000 оборота.

Когато ЕКУ не е в авариен режим за определяне на центровката влияе детонационния датчик /слуша мотора за да зададе максимален ъгъл предварение преди да се появят детонации/ както и дебитомера и температурните датчики... т.е. всичко е свързано в една система и посредством датчиците компютъра си определя какви стойности да зададе предварение.

Но важното е началната центровка в авариен режим на компа да е зададена правилно.

Редактирано от ivo123
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Много благодаря колега за изчерпателния отговор. Започва да ми се изяснява ситуацията. Не ми стана само ясно след като вкараме ЕКУ-то в авариен режим дали се натрупват някакви грешки и достатъчно ли е да закачим синия датчик за да върнем ЕКУ-то в нормален режим? Всъщност колко аварийни режима има това ЕКУ? Как мога да разбера дали в момента не е в такъв авриен режим понеже карам само на газ без да имам монтиран емулатор на ламбда сондата? Още веднъж благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря колега за изчерпателния отговор. Започва да ми се изяснява ситуацията. Не ми стана само ясно след като вкараме ЕКУ-то в авариен режим дали се натрупват някакви грешки и достатъчно ли е да закачим синия датчик за да върнем ЕКУ-то в нормален режим? Всъщност колко аварийни режима има това ЕКУ? Как мога да разбера дали в момента не е в такъв авриен режим понеже карам само на газ без да имам монтиран емулатор на ламбда сондата? Още веднъж благодаря!

без емулатор със сигурност записва грешка за ламбда сонда и просто не я търси, но щом върви на бензин без проблем значи след разпознаването на коректен сигнал от сондата се оправя.

повечето компютри са направени така: след записване на грешка, ако при последващи запалвания еди колко си пъти не се повтори - грешката се трие от паметта.

За настройка на центровка - след откачане на синия датчик остава грешка, но след закачането му, гасене и палене всичко си идва на мястото.

Моята е 1,8 моно и компа много се шашка от работа на газ, когато нямам емулатор и сондата ми е вързана /т.е. стандартна ситуация при работа не бензин/.

..... всичко на газ е нормално и в един момент оборотите на празен ход се задържат на 2-3000 и не падат, а на бензин е мъка - дави се, пуши черно. След откачане на акумулатора /ресет на паметта на компа/ после всичко ок на бензин и на газ.

Обяснявам си го по следния начин - тъй като няма емулатор при работа на газ и ламбда сондата генерира примерно постоянно импулс за най-често бедна смес - компа се опитва да обогати сместта - след известни опити спира да я търси сондата. На следващо палене пак така и до там се стига че на бензин последните му запаметени настройки са да налива много гориво - и има едно давене едни кълбета. Във Ваг кома имаше едно Mixture control, което според мене е вследствие на продължителната работа на мотора - т.е. променя се инертно - оттам като не е в нормите и се бъгясва работата.

При АБК грешки се трият само с техника /Вагком/ - изключването на акумулатора не изтрива грешки.

Ако има нещо в разсъжденията ми, което не е така нека някой ме поправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още веднъж благодаря колега. Така като гледам си прав за повечето неща(да не казвам всички). И при мен на бензин излизат едни черни пушеци и хвърчат яко сажди, ама пък пали и върви много добре на бензин(не знам само колко ще гори, ама съдейки по черния дим няма да е малко). Че не се трият грешките с разкачане на акумулатора пак е така, защото моят стоя цяла седмица откачен и след закачането си запалих на бензин и пак същите черен дим и сажди. Това дето отива на 2-3000 оборота на празен ход на газ и на мен ми се случи веднъж, ама след малко ръчка и се нормализира. Както се появи проблема, така и изчезна. То се е видяло май, че ще трябва да слагам емулатор на ламбдата. Притеснява ме това да не би да му се случи нещо на ЕКУ-то от прекалено много грешки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на ЕКУ няма да му се случи нещо, но не съм сигурен дали ще имаш подобрение с емулатора. В една друга тема колега беше писал, че не е необходим емулатор на АБК мотора - т.е. като запише грешка за сместта и не прави проблеми /не ошашква компютъра/. (не го твърдя просто така прочетох).

Примери си стойностите на температурния датчик - синия

Най-често от него идват проблемите със изхвърлянето на сажди, защото ако отчита много ниска температура а навън е 20 градуса примерно - компа лее бензин в двигателя и се дави.

Датчика е от порядъка на 10-15лв.

стойностите при 20 градуса около 2,5 килоома

при 80 градуса около 300 ома.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С вагком го вкарваш във въпросния режим. Така момента ти е толкова колкото си го настроил с делкото, ЕКУ спира да го регулира.

Мисля, че беше 6 градуса предварение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

АБК (Digifant) не му пука от грешките.. ламбда емулатор не ти трябва.

Обаче ако сондата ти е скапана.. просто и откачи кабелите. (Ако катализатора ти е жив.. нова сонда иначе и той си заминава)

Не се шегувам ...за тоя двигател е по-добре да няма данни от нея отколкото да има грешни данни.

Грешките няма защо да ги триеш.. колата не прави нищо .. само ги записва да си ги четеш ..и в момента в който нещото влезе в определени парамети пак почва да работи с него. Няма нужда да калибрираш или адаптираш нещо.

Това със синия термодатчик и трикратното форсиране до 3500 за да влезе в сервизен режим е ВЯРНО.

Също е вярно, че след като го закачиш и изчакаш малко, всичко пак си работи по старому без да чистиш грешките.

В паметта остава че термодатчика го няма или не работи, но това не значи че не работи с него в момента.

При мойта кола диагностика се прави така.. закачаш ваг-ком.. чистиш грешките , палиш и след 2 мин работа на място пак гледаш за грешки... това са реалните грешки в момента.

Има едно око през което се вижда маховика (гледай зад делкото надолу) , на маховика има маркер "0" а на корпуса има чертичка.. при 2250 оборота в сервизен режим.. трябва да съвпадат. (Ако имаш стробоскоп за да го видиш все пак)

Не мести центровката заради газта.. сложи си ТАП за 50лв.

Иначе винаги ще остава едно леко клатене в оборотите или на газ или на бензин при загряла кола в зависимост за кое гориво си правил центровката.

Чукащ аванс.... отстрани на блока има една черно завинтено със болт десетка мисля .. knock sensor или детонационен датчик му казват.. виж дали няма такава грешка във паметта. В повечето случаи му се скапва кабела от температурата защото минава точно до блока на двигателя. Ако го сваляш за да му оправиш кабеляка внимавай много ... трябва да бъде завинтен с нов болт с точно 20 нютонметра..т.е трябва ти малък динамометричен ключ. Иначе като устройство не се износва ...просто е един пиезодатчик дето слуша двигателя за металически шумове от тракащи бутала и биели (тропане на аванс му викат на това явление).

Но самата идея че си чул тракащ аванс на АБК... май много си бъзикал делкото и си излязъл от параметрите които ЕКУ то може да оправи.

Редактирано от AUDIST
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Благодаря колега! Темата е от преди година, но информацията наистина е полезна, предполагам не само за мен. Центровката ми избяга, защото свалях главата. Понеже бях ядосан и бързах изобщо не погледнах как е зацепен ремъка преди да го сваля. След това зацепих ремъка както трябва, но явно вала за делкото не е бил зацепен на белег и центровката отиде на 24 градуса преди ГМТ.

Катализатор нямам, ламбда сондата дава много бедна смес. Ламбдата я гледахме на газ-анализатор и диагностика едновременно, на газ и на бензин повече от 0.11 волта не вдигна, а мисля, че трябва да качва до 1 волт. Кой кабел да откача на сондата? Има една двойка(май за подгряването) и един единичен кабел(май сигнала).

Детонационния датчик ако го откача и колата тръгне по-добре, значи ли че нещо не му е наред? Ако има грешка записана от него предполагам трябва да е в блока Engine? Тези грешки ми излизат

VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 039 906 024 D
Component and/or Version: DIGIFANT 1.75 1714
Software Coding:
Work Shop Code:
2 Faults Found:
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-10 - Upper Limit - Intermittent

, като 00513 не излиза ако мотора е запален, ама това в указанията които имам за ВАГ-а го пише, че било нормално.

Понеже виждам, че си навътре в нещата, би ли обяснил последователността на това как трябва да се прави центровката на АВК_то? Как с ВАГ-КОМ_а да видя момента на запалване?

Още веднъж благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

00513 не излиза ако мотора е запален, ама това в указанията които имам за ВАГ-а го пише, че било нормално.

И при мен е така... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен са 2 букси една квадратна пластмасова и една гумена само с един кабел закачени на една планка зад делкото.

И 3те ги откачаш .. просто няма смисъл от подгряване на сондата ако не я ползваш :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...