Jump to content

Питане към разбиращите от метанови уредби


Recommended Posts

Паднаха температурите и моята нова придобивка си направи поредния нов номер....

Колата е A6 V6 2.4 APZ, инжекциона е Emmegas, без аванс процесор. (ще слагам JETSPARK някога)

Откакто застуди изпитвам следните проблеми:

Като си карам нормално 100-120 и върна леко педала на газта, колата забива нос като че ли съм върнал педала до край. Подавам леко - нищо. Подавам още газ - пак нищо. Изведнъж колата дръпва - абе държи се така все едно я командвам не от педала за газта а с контактния ключ :)

Като цяло колата в студа не се държи добре на метан.

Заподозрях че не може да стопли газта и направих експеримент - засилих я здраво, покараха я така и спрях и угасих. Пипнах редуктора, изходящия от него маркуч към инжекторите - студ!

Термостата е ОК, днес прегледах дали е вързан където трябва - на парното е и маркучите към него са много горещи, макарт и тънки (8мм отвор).

Не съм специалист, но ми се струва че просто редуктора е смотан. При него подгряването не е през целия му корпус, ами има само една малка плочка отпред където влиза високото налягане на газта - май и клапана и манометъра са там на тази плочка. Плочката е гореща(входа и изхода на антифриза са в нея), но всичко останало е лед студено. Според мен така направен тоз редуктор не може да се справи с минусовите температури и потока от газ към 6-така. В града тоз проблем не го усещам, явно в града няма такава коснумация на гориво и системата успява да се постопли. Инак обръща на метан сутрин много бързо - както казах плочката се загрява много бързо и почти веднага след палене.

Понеже определено сега не ми е момента да дам 300 лева за друг редуктор, искам да направя допълнително подгряване на ниското налягане на газта преди дюзите. В тази връзка, ако знаете, моля дайте съвет:

1. Какво устройство мога да ползвам за подгряването на газта - мислех си евентуално да ползвам стар ЛПГ изпарител, в който да вкарам антифриза и газта както са си оргинално при ЛПГ-то. В този вариант ме притеснява че не знам точно как работи изпарителя и да не стане беля с прегряване или "непоносимост" към метана. Друг вариант е да прекарам маркуча с газта през разширителния съд, като използвам (пак) топлината на антифиза за да достопля газта. Но ми се струва че няма да се стопли достатъчно в големите студове.

2. Има ли някаква опасност лятото това допълнително подгряване да прегрее газта и да наруши работата на двигателя, или да не дава Господ - да гръмне?

Благодаря на всички имали търпение да изчетат поста и предварително благодаря на тези които ще ми помогнат със съвет! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

направи серпентина от медната тръба между газовия клапан и изпарителя и омотай серпентината с маркуч 8 мм, през който да минава антифриза - ако не ти се занимава може да ти го направя :wub:

Редактирано от The_Machine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то има една серпентина (3-4 навивки на тръбичката с виското налягане, с Ф около 4см), между клапана и редуктора - няма нищо навито на нея, и си мислех за нещо такова,но последно реших че ми трябва директно топлоотдаване - да натопа тръбичката в антифириза някак :wub:

А и да ти кажа няма грам място да му го ....

Но ако не измисля друго може да ти се обадя на следващото идване в СФ да я сгласим :wub:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старите руски инжекциони ГИГ 1 и 2 са на този принцип - нямат изпарител, потърси от тях някаква серпентина (те са на директна - тръбичката в маркуч... )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със старата руска техника няма да сатане. :rolleyes: Няма да издаржи на налягането от 220атм. паради причината че руснаците използват мед като матерял с не голяма дебелина *икомомиката икономична дело на всеки* а и няма нужда да се подгрява цялия изпарител. Това не е газ че да се изпарява в редуктора. Метана е газобразен в бутилката и се получава замръзване само на първата степен на редуктора. Точно там е и подграването.

Според мен ходи там кадето са ти слагали уредбата и им обясни какво прави да го отстранят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако бях слагал аз уредбата нямаше да имам такива глупави проблеми от спестени кинти. Колата така я купих - метана е слаган в Благоевград

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих в Емо Газ в Княжево. Човека само като я чу и каза че няма смисъл да я закача на компа - дюзите са за смяна - те наистина чукат като шевна машина.

Та въпроса ми е дали някои колега може да уреди две рейки за 6так, на някоя по готина цена, че на тез цени на метана не ми се дават близо 400 лв за рейки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това,че инжекторите тракат не е гаранция че са за смяна /много се съмнявам,че това е причината/.Едва ли имат повече от 100-150К км.,та да искат нови.Има модели инжектори,коити са си доста шумни по начало.Пиши какви са инжекторите/питам защото Emmegas вероятно не използват собствено производство инжектори/.А пък и консултирай се някой друг преди да ги смениш.И също така има ремонтни комплекти за някои модели,така че изобщо не е задължително да се сменят целите рейки!

"Човека само като я чу и каза че няма смисъл да я закача на компа - дюзите са за смяна" - ее,няма такова диагностициране - дистанционно!!! :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рейките също са Emmegas - той това каза - че техните рейки не са стока.

Абе наистина много злокобно чаткат.... тракат на метал - той заради това така отсъди. Но съм съгласен че може да не е от това. Още повече, че задържат налягането в системата(ниското), което ме навежда на мисълта че може наистина да са здрави.

А не са много сервизите със софтуер за емегас. Но ще се дигна да ида до русе - сервиз Клаас - слагали са ми метана на другата кола и като гледам разликата между двете изпълнения - Русенлии са много добри. А знам че скоро си купиха софтуер за Емегаз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
Откакто застуди изпитвам следните проблеми:

Като си карам нормално 100-120 и върна леко педала на газта, колата забива нос като че ли съм върнал педала до край. Подавам леко - нищо. Подавам още газ - пак нищо. Изведнъж колата дръпва - абе държи се така все едно я командвам не от педала за газта а с контактния ключ :bia:

Случайно налетях на тази тема и ппоне да споделя как се реши проблема, макар и да мина доста време оттогава: Ремонт на инжекторите и калибровка. Цялата изминала зима не съм имал проблеми от този сорт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...