Jump to content

DPF филтър


verter

Recommended Posts

Здравейте,

от 10 дена съм собственик на Ауди А6 ,2.7,180 коня. 2007

Бих искал да споделя перипетиите ми от деня в който купих колата ,и естествено "джамбазина"от автокъщата на Горубляне от която купих колата , магьоснически направи така че нищо да не свети по таблото на колата при купуването и.Минахме дори през тест в сервиз и т.н. Колата беше перфектна ! Вечерта на същия ден светнаха двете лапички /които по късно разбрах че това е така наречената 2 ра степен на задръстване на DPF Филтъра./Което значи че няма как да е станало за само за деня в който аз я купих, минало е първата степен на запушване и т.н/

Върнах се в сервиза пак на Горубляне където бяха направили теста да ги попитам как е възможно това. Отговора беше че наистина е доста странно ..:),може да филтъра,може да е някаква клапа за въздуха...

Посъветваха ме да изляза извънградско да покарам и евентуално да се прочисти филтъра /Ако се окаже че е от него/

Веднага искам да кажа че в съшност колата беше минала в "сервизен режим" няма тяга..не върви.. и можете да си представите как се чувствах..

Заминах така..за Гърция където до там и обратно изминах "мъчително" 700км ,но филтъра така и не се почисти !

Започнах да чета по форуми както и минах още един тест в сервиз. Вариантите бяха или е запушен DPF филтъра или имаше вариант да е от клапите за въздух към турбото !! Разбира се както разбрах ,вече има "лек" у нас , преобразува се софтуера на колата ,да не "търси"датчиците за филтъра и се премахва физически вътрешността на филтъра./ някаква керамика /която евентуално може и да се продаде поради ценните вещества вътре .

Позвъних на фирма за "оправяне"на софта и премахването..Повечето фирми на които звъннах с готовност ми казаха е "Да, трябва да се махне веднага на цени от 400-800лв". Единствено вероятността да не е от филтъра проблема а от клапите ме накара да реша точно преди махането му все пак да си запиша час в Порше/Ауди България. Пътя към Калотино.

Бях решил там да направя само диагностиката след което ако потвърдят проблема да се върна във фирмата за премахването и "оправянето"на софта . Разбира се във Ауди/Порше няма вариант за преобразуване на софта и т.н там просто в случай че е късно за почистването /тоест си вече във 3та фаза на замърсяване / просто се сменя с нов на цена около 3000лв !!

И тъкмо в момента когато ми казаха че не станало с регенерацията на място в сервиза , и излязоха извънградско с колата ми и включен софтуер /без да ме питат../ аз реших че както съм чувал , гледат да "свършат"колкото може повече работа по колата ти...И се ядосах доста , момчетата от сервиза се върнаха и съответно проблема беше решен !! Платих точно 99лв.

55лв. регенерация на филтъра и 27лв диагностика +ДДС:).

Не мога да ви опиша какво облекчение почуствах ,особено когато се качих на колата и в съшност за първи път от както купих колата успях дори и в градски условия да усетя голямото удоволствие :)!

И се размина с премахване на филтър,софтуери и т.н и "усложливи" сервизи....

Ако не друго, то..проучих всички варианти..от почистването с препарати /което не препоръчвам/, до все пак варианта с премахването :)!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 255
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

А взе ли си инструкция от Порше за ДПФ регенерация? При първа степен на задръстване се индикира на таблото и трябва да караш 10 ина мин с над 1600 оборота и поне 60км/ч. При следващо ниво трябва активна регенерация, тъй като колата влиза в авариен режим (както при теб) и не 700 ами 1700 км няма са го оправят - само може да навреди на колата. Активната регенерация може да си я направиш и сам с Ваг ком кабел, но по-добре да не я допускаш. При трета степен на зацапване филтъра трябва да се подмени или премахне. За да минимизираш риска от чести запушвания карай само с по-скъпата нафта на ОМВ или ШЕЛ. Всички по-евтини нафти и градските задръствания водят до по-честото му запушване. (Има още две теми за ДПФ на А6 4f които също може да са полезни)

Между другото, ако нафтата е била скапана между първа и втора степен на задръстване, времето е много малко и може да стане още същия ден от мното работа на място

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се случи нещо странно , колата изгасна по моя вина на два пъти, и тъй като явно избързах със запалването и/тоест не изчаках да изгаснат светлините /тъй като ме чакаха коли. Запалих колата ,тръгнах и какво да видя..пак светнала лампата за двигателчето..или с други думи вероятно първа степен на запушване !? Възможно ли е това ? Вчера направихме прословутата активна регенерация !??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 2 years later...

При светнал ДПФ на таблото как може да се регенерира, за да се изчисти освен отиване в сервиз или каране. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...