Jump to content

Чукане На Волана И Хлопане Отпред


d`a`n`n`y

Recommended Posts

Колеги имам следния проблем. Преди около месец волана започна да ми потропва: като съм на място и го въртя бързо вляво - вдясно се чува едно пукане. Сега от няколко дни забелязах че се появи и едно хлопане отпред и като мина през някоя неравност го усещам на волана. Ходих на диагностика на предницата и ми казаха че нямам разбити шарнири и луфтове по носачите, както и че накрайниците са ми здрави. Рейката не ми изхвърля маслото и не е протекла. По предницата съм сменил само едно външно каре. Колата е А4 1.8 АДР 125 кончета 95та година. От какво може да е този проблем :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен късия и дългия накрайник причината може да е в тампона на макферсона. Лесно се проверява - вдигаш гумата във въздуха и опитваш с ръце да я повдигнеш вертикално нагоре. Ако поддаде - тампона с лагера е заминал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иаз имам същият проблем със същата кола. При мен се проявава най-силно при легнали полицаи и при намаляне на скоростта, точно преди спиране (най-често в задруствания). Ще се възползвам от информациятаи аз ще проверя тампона...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иаз имам същият проблем със същата кола. При мен се проявава най-силно при легнали полицаи и при намаляне на скоростта, точно преди спиране (най-често в задруствания). Ще се възползвам от информациятаи аз ще проверя тампона...

Все пак диагностиката трябва да е комплексна, така че всички елементи да се проверят, а повечето от тях се проверяват най-елегентно на подемник ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак диагностиката трябва да е комплексна, така че всички елементи да се проверят, а повечето от тях се проверяват най-елегентно на подемник ....

Ами и аз доколкото съм информиран с повдигане на крик няма да стане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги и аз имах същият проблем при всеки майстор при които и да ида и ми казваше нищо и няма покарай още малко да се разбие по добре че да можем да го намерим от къде се чува и накрая ми излезе че е късият кормилен накрайник :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги и аз имах същият проблем при всеки майстор при които и да ида и ми казваше нищо и няма покарай още малко да се разбие по добре че да можем да го намерим от къде се чува и накрая ми излезе че е късият кормилен накрайник :stupid:

Тва кога го установи, когато се разби добре ли :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги и аз имах същият проблем при всеки майстор при които и да ида и ми казваше нищо и няма покарай още малко да се разбие по добре че да можем да го намерим от къде се чува и накрая ми излезе че е късият кормилен накрайник :hilezh:

Колега може ли да обясниш малко по- подробно какви са били симптомите при теб, кога е чукало, хлопало и къде си го усещал? Мерси...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и тампончетата на стабилизиращата щанга да са..и те трудно се хващат.

Може, то едно нещо ли е по тая предница :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой съвет от там започни първо..те се хващат като колата не се вдига на крик ,а се клати на място или най-добре ги смени те не са скъпи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера возих един колега който преди карал Ауди 1.8Т. На него също му направи впечатление хлопането. Аз вече почвам да си мисля да не е нещо по кормилната уредба: накрайник, кормилна щанга... Иначе в събота си заминавам за Видин и там мисля да я вкарам в бокса и да видя какво ще излезе. Тая сутрин забелязах че като влезе в дупка и хлопа от колелото дето е в дупката. А за тампоните на стабилизиращата щанга разбрах че не са скъпи и не е скъп ремонта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой съвет от там започни първо..те се хващат като колата не се вдига на крик ,а се клати на място или най-добре ги смени те не са скъпи...

Значи какво направих вчера. Спрях колата на място и почнах да я клатя над всяко едно от предните колела(както се проверява за изпуснал амортисьор), но нямаше никакви шумове. След тва застанах отпред и почнах да я бутам назад(колата беше на скорост). Като се заклати и се чу шум подобен на този дето идва от волана (волана беше абсолютно прав). :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при мен го има проблема ... :o то е мн леко и рядко се чува не винаги... не мога да разбера кво става баси. Писна ми обаче да се вслушвам, че почвам да си тровя нервите. Чакам го да почне да клопа постоянно, за да може да се хване, отивам на магазина за части и тва е.

П.С. Все пак ще следя темичката с интерес и ще се включвам ако мога. Успех на всички ни! :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз съшия проблем ,пукане при въртене на място дългите са сменени остава да са късите накрайници и потроопването от пред лагера с тампона, ше се оди пак до магазина. И да питам тия работи накрайниците късите трудно ли се сменят ,требе ли после реглаж или не ,коя маррка тампони са добри ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз съшия проблем ,пукане при въртене на място дългите са сменени остава да са късите накрайници и потроопването от пред лагера с тампона, ше се оди пак до магазина. И да питам тия работи накрайниците късите трудно ли се сменят ,требе ли после реглаж или не ,коя маррка тампони са добри ?!

след смяна на кормилни накрайници се прави реглаж. /дори да са измерени перфектно при замяната им/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен късия и дългия накрайник причината може да е в тампона на макферсона. Лесно се проверява - вдигаш гумата във въздуха и опитваш с ръце да я повдигнеш вертикално нагоре. Ако поддаде - тампона с лагера е заминал.

След една бърза смяна на следните елементи:

- втулките на предните носачи

- тампоните с лагерите на макферсона

- "вътрешните" кормилни накрайници (щангите)

- и амортисьорите и

...... симптомите изчезнаха.

Повиши се стабилността на колата, но заедно с това и твърдостта на окачването. Единия ефект беше търсен, другия не чак толкова ... :hilezh:

Всички части освен кормилния накрайник (TRW) ги взех марка Монро.

Аз лично съм на принципа елементи от ходовата част да не се сменят без нужда, защото оригиналните са в пъти по-здрави от тези в магазина, но може би ще променя това виждане. Единия от тампоните на макферсона, не знам точно кой от двойката горен или долен - се беше деформирал до степен централната му ос да е изместена на около два сантиметра от оригиналното положение! Разбит лагер имаше само в единия от тампоните (десния макферсон), но и двата бяха деформирани.

Амортисьорите на стенда на D&N показаха още признаци на живот, но след смяната им разликата в поведението на окачването се промени коренно.

Ако говорим за сервизи за диагностика с удоволствие бих препоръчал един в Люлин. Специализирани са в ходова част и хидравлика. Много са добри в диагностиката. Установявали са ми проблем, който няколко други сервизи преди това само вдигаха рамене. Цената на диагностиката е 5 /пет/ лева, но се прави само от 8:30 до 9:00 сутринта. Дават диагностичен лист с отбелязани кои неща са за смяна. Много е удобен за пазаруване. :)

София, кв. "Модерно предградие",

ул. "Антон Кецкаров" №3 (пряка на бул. Европа, след Орион)

тел.: 02/928 91 47, 02/26 34 57 GSM: 0888 57 37 10

ама и при вътрешните ли ?

Да.

Редактирано от Bat Jorko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Хлопането го оправих. Оказа се биалетка... Тръгнах да ги сменям и двете(тая дето хлопа и тая дето не хлопа), ама след като смених проблемната и като видях колко зор е да се смени се отказах да сменям и другата. Или има чалъм който аз незнам как става или тва е начина... разкачаш доста неща. Остава само почукването <_<

P.S. Живея иначе в Младост.

Редактирано от d`a`n`n`y
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Да питам колеги за тези тампони на макферсона?Има ли и лагер към тях тъй като питах в 2-3 магазина и ми казаха,че имало само тампон без лагер.Става въпрос за 1.8 ADR 96г.До колкото прочетох всеки казва,че имало и лагер,а в магазина друго ми казват.Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хлопането го оправих. Оказа се биалетка... Тръгнах да ги сменям и двете(тая дето хлопа и тая дето не хлопа), ама след като смених проблемната и като видях колко зор е да се смени се отказах да сменям и другата. Или има чалъм който аз незнам как става или тва е начина... разкачаш доста неща. Остава само почукването :dance:

P.S. Живея иначе в Младост.

колега евала че си го намерил проблема ама чукането на волана спря ли че и при мен е сащия проблем и ми тропа кам дясната гума а преди 6000км смениь цялата предница и ми е странно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чукането на волана спря ли че и при мен е сащия проблем

Спря, смених рейката. Преди месец време отидох да видят от какво е това пукане, навсякъде ми казваха: имаш луфт в рейката. Та отидох аз в техническия университет дето рециклират рейки и се оказа че се е счупил лагера, който е на червяка(разпределителя), който се хваща за карето(незнам дали го обясних добре). След като се е счупил тоя лагер е износил леглото. Стените на леглото пък са прекалено малки, за да се престърже и да се сложи нов лагер и втулка. Рейка втора употреба и всичко заспа. Това се оказа при мен. При теб може и друго да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...