Jump to content

Audi A4 серво волан проблем


Muro_BG

Recommended Posts

Здравейте отново!

След година работа помпата втора ръка ми се повреди и сега след половин час каране на средни обороти вие, както първата. Очевидно ще трябва да си купя нова помпа. Въпросът ми е знаете ли откъде е най-евтино да си купя нова помпа?

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата е 1:1 от Голф 3 дизел. 2-3 години карам с такава и нямам никакви проблеми. Взех я за 70 лв от ударена кола. Смених само шайбата щото на голфа беше за трапецовиден ремък. Добре е да погледнеш и рейката дали не си стяга багажа.

Всъщност пропуснах да кажа, че става въпрос за дизел. За бензина не знам дали са същите, но предполагам, че има шанс да са еднакви.

Редактирано от dunco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото, dunco!

Ще говоря в сервиза за тази опция, но ако не стане така - все пак някой може ли да ми препоръча откъде най-изгодно да намеря нова помпа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От сервиза ми казаха, че сервото на Голф 3 било съвсем друго. Не знам, може би само за дизеловите коли е еднакво. Но така или иначе явно ще купувам нова помпа. Обаче не ми се иска да се занимавам със сервиза на Фоклсваген/Порше, понеже там предния път ме обръснаха с 90лв. само за "Добър ден", без нищо да бутат по колата. Та някой да ме насочи откъде е най-добре да я купя тази пуста помпа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, определено звучи по-добре от парите, които искат в сервиза на Фолксваген/Порше. Много благодаря за помощта! Утре ще мина през един от офисите да видя тази помпа и ще Ви пиша пак.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отидох в магазин на Euro07 и се оказа, че тези артикули от сайта изобщо ги нямат и никога не са ги имали. Просто били въведени като каталожни номера. Вместо това ми предложиха помпа за 560 лв. и без гаранция.

След това обиколих из магазините и най-изгодното, което открих, беше помпа на Meyle за 450 лв. и 2 месеца гаранция, както и пак Meyle за 400 лв. без гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отидох в магазин на Euro07 и се оказа, че тези артикули от сайта изобщо ги нямат и никога не са ги имали. Просто били въведени като каталожни номера. Вместо това ми предложиха помпа за 560 лв. и без гаранция.

След това обиколих из магазините и най-изгодното, което открих, беше помпа на Meyle за 450 лв. и 2 месеца гаранция, както и пак Meyle за 400 лв. без гаранция.

Тия те габаркат нещо.Как не са ги имали като има ЦЕНА...я звънни в някой офис/склад в голям град и попитай там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Обадих се в централния офис и ми казаха, че нямат артикула, но може да го поръчат и до 10 дни ще го донесат.

Та сега дилемата ми е - SPIDAN за 250 лв. или Meyle за 400 лв.? Някой има ли мнение за тези марки - дали са надеждни?

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравейте!

Купих си чисто нова помпа TRW, но сега отново има виене, след като покарам малко. По-добре е от старата помпа, но очевидно има някакъв проблем, който не е в самата помпа, и заради който помпите ми се чупят. Течността със сигурност е правилната - зелена, минерална, купена от сервиз на Ауди.

Ето нещата, които забелязвам:

- Шумът е най-силен при около 1300 оборота в минута на двигателя; когато задържа няколко секунди на тези обороти, виенето видимо се засилва и течността се разпенва. Това го правеше и при предните помпи, и при новата.

- При каране с високи обороти (напр. 3500 по магистралата) виенето намалява, да не кажа, че направо спира.

- При запалване на колата, дори след няколко минути работа, течността и помпата доста се загряват.

- Като отворя казанчето с течността, виждам много силна циркулация. Не знам дали това е нормално. Наскоро видях Ауди А3, в чието казанче няма никаква циркулация, само течността потъва при въртене на волана, но в неговото казанче май влиза само 1 маркуч, а в моето са 2 - от единия течността влиза, от другия излиза, така че явно системата е различна.

- Случвало ми се е при завъртане на волана до край (което по принцип избягвам да правя), колата да изгасне, което ми показва, че явно сервото изпитва голямо усилие.

Пак казвам - с чисто ново серво съм, при това с гаранция, тоест надали е някакво рециклирано менте. А и вече с 3 различни помпи имам еднакви проблеми, така че очевидно има някакъв друг проблем, причиняващ претоварване на сервото. Имате ли идея какво може да е?

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега до колкото знам на единия от маркучите този за високото налягане има клапан провери го него мисля че от него имаше такива симптоми а дали усещаш някакво задържане или чукане при завъртане волана може и рейката да ти задържа и от там да товари помпата имаше и тема някъде тук в форума за този клапан ако искаш путарси

Редактирано от pickov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих си чисто нова помпа TRW, но сега отново има виене, след като покарам малко.............

Човеко имаш някъде място от където взема въздух системата, така ли не се намери някой да сподели тая велика тайна?!?!?

Вариантите са няколко, протекла рейка(ако маншоните са добре стегнати със скоби трудно се вижда теча вътре, което не значи че го няма), маркуч високо налягане с цепнатина(споменал си за него, онзи от близо 400 лева), някой от останалите маркучи със същия проблем, някъде по рейката незатегнат щуцер/съединение.Гадаеш за запушване на охладителната серпентина, е, няма как да е запушена щом в казанчето течността "ври", бъди спокоен.

Досега виждам си сменил три помпи и все същото, защо се наказвате така не става ясно......, най-вероятния вариант е рейката, после маркуча високо налягане, там търсете.

Маркуча високо няма клапан, има нещо като "жигльор-успокоител" за хидравличните удари, това нещо не се поврежда, просто маркуча се пука с възрастта.

Течността в казанчето по принцип не трябва да ври, причината е една пружина във възвратен клапан на помпата, уморява се с времето а като резервна част я няма в комплекта за рециклиране, много прецизно е настроена и подмяната и е зверска играчка, почти е невъзможно да се улучи точния натиск и или ще си ври, или тотално ще се "затапи" клапана, по-добре е да си остане така, не е голям проблем.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и благодаря за бързите отговори!

Pickov, нямам проблеми със самото въртене на волана - дори и при виене воланът си се върти лесно.

NIKO, даде ми доста варианти за възможна причина. Само искам да уточня, че не бих казал, че течността ври. По-скоро като изгася колата, излизат малко мехурчета на повърхността. Иначе определено трябва да проверя всички варианти, за които си писал, но тъй като не бих могъл да го направя сам, бихте ли могли да ми препоръчате някой сервиз, в който са експерти по тази област? Защото съм ходил по всякакви майстори, но като не са експерти точно по хидравликата на волана, просто ми казват да си сменя помпата, а явно има нещо друго, което е трудно да се открие от не-специалист в областта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Случвало ми се е при завъртане на волана до край (което по принцип избягвам да правя), колата да изгасне, което ми показва, че явно сервото изпитва голямо усилие.

Пак казвам - с чисто ново серво съм, при това с гаранция, тоест надали е някакво рециклирано менте. А и вече с 3 различни помпи имам еднакви проблеми, така че очевидно има някакъв друг проблем, причиняващ претоварване на сервото.

Всъщност за какво "серво" става дума, на самата рейка ли казваш така?

Зачетох се в описаното по-горе и мисля, че рейката ти прави проблема, но тия неща лъсват само при тоталното разкостване на системата, проверка на всички възли парче по парче, досадна и трудоемка занимавка, ама няма как.

Само искам да уточня, че не бих казал, че течността ври...........................бихте ли могли да ми препоръчате някой сервиз, в който са експерти по тази област............

Не се изразих правилно, говоря за силно "завихряне" на течността, не за балончета и класическо завиране.За сервиз нищо не мога да ти предложа, самият аз се опитвам да си правя всичко по колата, единствено електриките ме спират и принуждават да ходя в сервиз, нямам идея за такова място тук във Варна, да не говорим за други градове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NIKO, под "серво" имам предвид самата помпа. Рейката не съм я пипал. Забравих да уточня, че нямам никакво намаляване на количеството течност с времето. А тази пружина, която трудно се настройвала, тя в помпата ли се намира или извън нея? Понеже моята помпа е нова и ако пружината е в нея, надали е "уморена" вече.

Също чух, че имало някакъв байпас за течността, който се отварял при претоварване на помпата (напр. при завъртане на волана в крайно положение). Знаете ли дали този байпас е в помпата или извън нея и ако е извън нея, дали той не ми могъл да прави проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NIKO, под "серво" имам предвид самата помпа. Рейката не съм я пипал.

Това че течността не намалява не значи, че отнякъде не взема въздух, и при мен не мърдаше, но всичко около рейката беше омаслено, една мазна буца прахоляк и масло, щях да получа инфаркт като видях:flehan: , всъщност проверява се елементарно за теч, просто дръпни маншоните откъм тялото на рейката и то ще си лъсне.

Този байпас е вграден в хидравличната командна група на пиньона, при завъртане в крайно положение се отваря и препраща налягане в обратната камера, трудно се диагностицира ако има проблем.Не се слага на всички рейки, моята оригиналната старата например нямаше такъв, но пък работеше при по-ниско налягане.При твоя случай най-логичното е да се свали всичко от системата и да се разкости, не виждам друг начин.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Ауди а4 1,8Т - 1995г.

Имам 100% проблем като твоя и за момента нямам решение.

Ако си се справил с виенето, пененето, загряването на маслото(може и да е нормално загряването?)ПОМАГАЙ !!! моля

За момента съм купил 2 хидравлични рейки втора ръка, пробвал съм 3 маркуча и 3 помпи и 3 клапана (2 прецаках с претягане)

Сега си имам 3 рейки(оригиналната която тече ама работеше,и 2 уж читави втора ръка) 2 помпи и 2 маркуча.

Колкото е по-студена системата и колата толкова е по-тиха помпата (безшумна)и толкова е по-лек волана.

След като загрее започва да бръмчи и се засилва все повече като въртя хидравликата (ако постои на ниски обороти и не мърдам волана позатихва и се оправя за известно време).

Когато я задържа в крайно ляво или дясно има някакво пробутване след което ми връща леко волана и докато не натисна газта волана остава стегнат (понякога).

За момента се съмнявам най-много във клапана т.к предните 2 ги претягах и следствие на това почнаха да заяждат и им правих лек ремонт :(. Третия клапан(в момента) е от дизел и помпата беше различна. Моля че пишеше 90 а на моята 115 (вероятно бара).

Рейките са еднакви "Koyo" (френски- затова и се прецакват :) )

Ще се радвам ако някой ми даде решение на проблема.

Резултати :

Помпа - х 3

Рейки - х 2 (съмнение за износени тефлонови О-престени на разпределителя)Не мога да намеря никаде такива :(

маркуч(високо ) - х3

клапан на маркуча (2 прецаках) - х3

И да не забравя - почистил съм цедката в разширителя до блясък.

Ползвам тази течност "зелена" http://mgautobg.com/index.php?route=product/product&product_id=101

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...