Jump to content

Филтър за картерните газове за 2.5ТDI


Recommended Posts

да попитам и аз нещо .когато тръгнах да го сменям.не излизаше опираше на тръбата до него <_< как се сменя този филтър за картерните газове.двигател AFB 2.5 TDI AUDI B)

post-65540-0-09945800-1325783467_thumb.j

Редактирано от anatoli832
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази тръба е желателно да се свали, доста кофти е отдолу на турбото, но с иснтрументи и хватки става номера, някои майстори подпират тръбата с щанга преди да са махнали металната пластина която държи филтъра с болтовете и така го вадят :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Хайде да подължа темата на прословутия филтър на картерните газове който прави големи поразий на този вид мотори.И така като съм споменал по-горе купих си нов пласмасов "филтър" от новия модел(в кавички щото не е филтър) и се залових със смяната му.Наяма да споменавам ,че смяната му е доста туткава работа,както и да е изкарах стария и гледам и той пласмасов(същия) но са му отрязани четирите конуски дет играят за крачета и отворите от 1мм. са станали 100мм..Та и аз отрязох на новия и го сложих.

Днес се видях с един познат доста добър майстор работл в Ауди сервиз и му споменавам за маниползцията и това ,че на стрия филтър крачета бяха отрязани.Казах му,че според мен ( аз като все пак човек занимаващ се двигатели па макар и по-големи не е филтър ) а някакъв вид по-скоро утайник.ТОй започна да се пени да ми обяснява ,че в него имало въглен филтър и ,че сега колта щала да прави свръхналягане от отрязаните крачета.Да но страия му бяха също отрязани и то в сервиз в Италя ,защо ли ?Та реших смело и безодговорно тъка и така съм се набутал с 125лв.и го смених да му направя напречен разрезс ъглошлайфа :flipoff:

И така като го отрязох лъсна истината.

1.Оказа се вътре няма никъкав филтриращ елемент което означава ,че не филтър !

2.Има само конусна тръба с малък отвор около 1мм.която която трябва да отведе картерните газове от чашката(в която влиза въпросния "филтър" към турбината та тази пласмасова тръбичка понеже е с малък диаметър може да се затлачи с масло ако това обаче стане има страничен отвор през който преминават небеспокоявани.Тъй ,че и да се запълни отвора няма пробелм.

3.Отрязаните крачета (комусчета ) отвеждат газовете направо в горната част на филтъра небспокоявани може би създават по-голямо налягане .Според мен в сервиза в Италия са ги отрязали за да се подобри преминаването на газовете през филтъра и повече да не се сменя(най-много да се промива на 100000км.).

Тай ,че моя извод е :

Филтъра да се сменя ако е от стария модел с мрежичката ЗАДЪЛЖИТЕЛНО !!! а ако е новия пласмасовия не е необоходимо.

Иначе всеки си кара колата както знае и си е.е жената както може нека всеки сам да си решата как да постъпва спрямо този "ФИЛТЪР" .Все пак ако някой може да сподели нещо по темата нека се чуят и други мнения ! :respekt:

п.с.направих и снимки на разрязания филтър но мога да сложа тук ако някой се интересува ще му ги пратя.

az se interesuvam i iskam sa6to linka kak se smenq toq filtar

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Благодаря за информацията колега,доста е скъпичка тая х......ня,но смяната е неизбежна.Теч,теч,теч :hilezh: Бих пробвал сам да го сменя,ама после с това трудно палене :stupid:

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...
  • 8 months later...

Не не се сменя ти си с новия но ако отделиш около 1 час може да си го видиш сам много е лесно не е както разправят трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...