franseto Публикувано 18 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 18 Септември 2010 Колеги, прочетох темата, но не намерих конкретен отговор на моя казус. Става дума за Б3, 1.6, бензин, акумулатор 55А.Алтернаторът ми зареждаше на 13,2, отидох на майстор, той смени релето и четките, каза, че всичко друго е наред. След това зареждането стана 13,8 без консуматори, с фарове 13,7, а с фарове и парно 13,4. Питах го дали не е малко това, но той каза, че няма рлоблем. Въпреки това си мисля, че има проблем и се чудя какво може да е и при кой майстор да ходя.Мерси предварително за отговорите! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 18 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 18 Септември 2010 (Редактирано) 13.8В е долната граница за зареждане без консуматори. Засега нямаш проблеми, но падне ли още може да не успява да дозарежда акумулатора, особено при пуснати консуматори. Проблема може да е в релето, някоя статорна намотка или повреден диод на диодната плочка. Друг вариант е лоша връзка към самия алтернатор. Замери напрежението директно на корпуса на алтернатора и на клемата му. Ако разликата в напреженията е голяма може да имаш лош контакт на масата примерно. Не изключвам възможността и акумулатора да е "тръгнал" и да товари алтернатора повечко Редактирано 18 Септември 2010 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
franseto Публикувано 18 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 18 Септември 2010 13.8В е долната граница за зареждане без консуматори. Засега нямаш проблеми, но падне ли още може да не успява да дозарежда акумулатора, особено при пуснати консуматори. Проблема може да е в релето, някоя статорна намотка или повреден диод на диодната плочка. Друг вариант е лоша връзка към самия алтернатор. Замери напрежението директно на корпуса на алтернатора и на клемата му. Ако разликата в напреженията е голяма може да имаш лош контакт на масата примерно. Не изключвам възможността и акумулатора да е "тръгнал" и да товари алтернатора повечко Акумулатора е чисто нов, иначе напрежението на корпуса и на клемата на алтернатора, мисля че беше даже 15В. Значи засега да не ходя на майстор и да го следя да не падне под 13.8? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 20 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 20 Септември 2010 Да, но ако имаш голяма разлика м/у напрежението на самия алтернатор и това, което отива до акумулатора може би ще трябва да пуснеш допълнителна "маса" м/у корпуса на алтернатора и корпуса на двигателя и пак да замериш колко е на акумулатора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
franseto Публикувано 21 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2010 Да, защото тогава излиза, че напрежението се губи по пътя.Мерси за отговора колега! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts