Jump to content

Напрежение на акумулатор


Recommended Posts

Колеги, прочетох темата, но не намерих конкретен отговор на моя казус. Става дума за Б3, 1.6, бензин, акумулатор 55А.

Алтернаторът ми зареждаше на 13,2, отидох на майстор, той смени релето и четките, каза, че всичко друго е наред. След това зареждането стана 13,8 без консуматори, с фарове 13,7, а с фарове и парно 13,4. Питах го дали не е малко това, но той каза, че няма рлоблем. Въпреки това си мисля, че има проблем и се чудя какво може да е и при кой майстор да ходя.

Мерси предварително за отговорите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13.8В е долната граница за зареждане без консуматори. Засега нямаш проблеми, но падне ли още може да не успява да дозарежда акумулатора, особено при пуснати консуматори. Проблема може да е в релето, някоя статорна намотка или повреден диод на диодната плочка. Друг вариант е лоша връзка към самия алтернатор. Замери напрежението директно на корпуса на алтернатора и на клемата му. Ако разликата в напреженията е голяма може да имаш лош контакт на масата примерно. Не изключвам възможността и акумулатора да е "тръгнал" и да товари алтернатора повечко :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13.8В е долната граница за зареждане без консуматори. Засега нямаш проблеми, но падне ли още може да не успява да дозарежда акумулатора, особено при пуснати консуматори. Проблема може да е в релето, някоя статорна намотка или повреден диод на диодната плочка. Друг вариант е лоша връзка към самия алтернатор. Замери напрежението директно на корпуса на алтернатора и на клемата му. Ако разликата в напреженията е голяма може да имаш лош контакт на масата примерно. Не изключвам възможността и акумулатора да е "тръгнал" и да товари алтернатора повечко :)

Акумулатора е чисто нов, иначе напрежението на корпуса и на клемата на алтернатора, мисля че беше даже 15В.

Значи засега да не ходя на майстор и да го следя да не падне под 13.8?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но ако имаш голяма разлика м/у напрежението на самия алтернатор и това, което отива до акумулатора може би ще трябва да пуснеш допълнителна "маса" м/у корпуса на алтернатора и корпуса на двигателя и пак да замериш колко е на акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, защото тогава излиза, че напрежението се губи по пътя.

Мерси за отговора колега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...