Jump to content

Грешка при диагностика с вагком


tup_4yk

Recommended Posts

Здравейте колеги,имам проблем с колата, когато дам повече газ придърпва и няма тяга,двигателя започва да бучи и дотам с вървежа, закачих я с ваг-ком и ми дава грешка :

00561 - Mixture Adaptation

00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded

Закачиха ми колата и на друг диагностичен уред на който има графика на ламбда сондата, направи ми впечатление, че графиката при празен ход на двигателя се менеше постоянно с големи амплитуди.

Този проблем се появи веднага след като и сложих газ и проблема е основно на бензин, на газ почти не се усеща това придърпване, а загуба на мощност ако има то ще е най вероятно от некадърно настроени горивни карти :hilezh: , докато на бензин проблема го има почти в целия диапазон от обороти и колата е много спъната.В допълнение на това напоследък откакто сложих газта оборотите на свободен ход играят от време на време.

Двигателя е 1.8Т AEB 96г.Някой имал ли го е този проблем и може ли да ме насочи каде да търся проблема?

Благодаря предварително :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...за амплитудата на ламбдата е нормално да е голяма иначе няма да работи.Трябва постоянно да се колебае от 0,1V до 0,9V на празен ход.Графиката е вълнообразна линия.

За тресенето и прекъсването залагам на запушени дюзи. Когато двигателя се разтресе изписва тази грешка.

P.S.Също възможни причини могат да бъдат и проблеми с бензиновата помпа или регулатора на налягането на бензина!

Редактирано от ru6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тя графиката на ламбдата не е вълнообразна, постоянно има резки минимуми и максимуми, но явно проблемът не е в нея, дюзите възможно ли е да се запушат от стружките които остават след разпробиването на колектора когато са слагали газовия инж. ?? Газаджията твърди че това е невъзможно.Като цяло си мисля че проблемът е от газта понеже се появи веднага след като ми беше готова колата.Сутринта преди да я оставя си беше перфектна.Но дори и така да е газовото какво общо би могло да има с този проблем, както и дали проблема е свързан с тази грешка, защото я занулих и повече не ми я показа на ваг-кома?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е при това положение да не би газаджията да е объркал нещо по свързването на газовия комп. Трябва да го питаш него какво е правил и да провери!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia: Тии газаджия дет да си признае че ти е осрал колата виждал ли си ? :) ма то сам съм си виновен що така реших да минавам тънко... са да се чудя кво да я правя..

Колеги някакви други идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери да не смуче въздух от някъде. Връзките и маркучите където е свързвана газовата уредба, около газовите дюзи(дали са добре уплътнени) и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих навсякъде по газовата уредба, всички кабелчета и маркучета и вакуми и каквото имаше, много мразя такива проблеми фантоми щот обикновенно е нещо елементарно но докато се стигне до него.... минава много време и пари :(

А и грешката днес я нямаше докато колата работеше на газ, а 5 мин по рано с ваг кома я изписваше и не съм я трил.

Някой температурен датчик може ли да доведе до подобни проблеми ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено записва грешката за температурен датчик а не mixture adaptation. Хората с този проблем обикновено казват FPR ( fuel pressure regulator) ..и/или неговите пътища. Смяната на Н75 и/или МАФ не винаги решават този проблем. Прилича на дюзи. Прилича на задръстен въздушен филтър. По скоро може би Г70 датчик (маф) отколкото н75, тъй като ваг кома ще го запише като грешка ако е температурния. Просто тия датчици са...знаеш колко капризни. Както колегата по -горе каза ...недостатъчно налягане на гориво. Помпа може би. Тя може да си работи ..но да не дава достатъчно налягане. Колкото и да е странно виждал съм подобна помпа, която си работи коректно, причината беше в задръстената й цедка.

Друга причина може да е гълтането на въздух някъде по тръбите и/или изпускателната система ..и на последно място инжекторите..запушени.

Обяснена е последователността за възможно разрешаване на този проблем:

1. Презареди с ново гориво.

2. Да се провери налягането на бензина

3.Да се провери Г70 (МАФ)

4. Въздушната система тръби, филтър ..всичко. Дали изпуска както и генерацията за пробиви

5. Инжекцион (количество)

6. инжектори

Забелижи че никъде не е споменато да се провери темп.датчик.

Дано си се справил когато четеш това :huh:

Успех

Редактирано от 4VS2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами днес с нови сили продължавам да търся проблема :huh: За сега още не съм проверил налягането на горивото и бензиновата помпа.За днес мисля да разглобя колекторите и да прегледам дюзите.

Въздушния филтър съм го сменял наскоро и едва ли е от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

богати смеси ..струва ми се че проблема е "въздух". питай за някой колега в района да сложите неговия Г70 за проба само.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Аз имам А4 АДР наскоро си купих кабел за диагностика и още не се оправям много с него но и на мен ми даде грешка;

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 8D0 907 557 C

Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D07

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

00561 - Mixture Adaptation

15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

и аз имам газов инжекцион а преди поставянето му проверихме за грешки и нямаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...