Jump to content

Ауди А4 1,9 TDI - AVF мотор, 6 скорости


MrD

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

идва поредната смяна на масло и пак съм пред големия въпрос: Този път какво да му сложа ...?

Когато закупих колата предишната собственичка го беше заредила с Mobil 1 SHC Formula LD 0W30 и имах да измина близо 8 000 км /така беше нагласен компютъра/ - колата е обслужвана в София и е закупувана нова от магазин, т.е. тя си беше първата и единствена собственичка до момента.

На 149 800 км направих смяна на масло /сложих отново Mobil 1 SHC Formula LD 0W30/ и 4-те филтъра в сервиза на VW - Авточойс в гр. В. Търново

На 163 300 км, т.е. след 13 500 км /защото така беше нагласен компютъра на колата от хората в сервиза/ отново посетих същият сервиз на VW в Търново и отново сложих Mobil 1 SHC Formula LD 0W30 плюс смяна на маслен филтър/.

Сега отново идва време за смяна на маслото, но си спомням, че предишният път Приемчика в сервиза ми каза: Помисли си следващият път какво масло ще си сложиш?

Километража в момента е на 177 800 и ми остават още 500 км до смяна - та се чудя какво масло трябва да сложа. Като цяло, двигателя си го харесва, т.е. не доливам. В момента съм някъде към средата на щеката, като уточнявам, че не съм доливал след сервиза в Търново.

Разгледах няколко вида масло за помпа-дюза, но колкот чета все повече се омотвам. Има ли значение дали ще е Mobil или Castrol, дали ще е 0W30, 5W30, 5W40.

В моята книжка пише: Long life Service - 506 00 и 506 01; за нормален пробег VW 505 00 и 505 01:

Насочил съм се към следните масла, помогнете кое да бъде точно като имате предвид километрите на колата:

Mobil SHC Formula LD 0W-30

http://avtoexpert.net/index.php?page=shop....t&Itemid=53

Mobil Syst S Special V 5W-30

http://avtoexpert.net/index.php?page=shop....t&Itemid=53

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

http://avtoexpert.net/index.php?page=shop....t&Itemid=53

Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40

http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7027038

На тази смяна на масло какви филтри трябва да сменя. Питам вас, защото във всеки сервиз ти подават различна информация, с цел само и само да си похарчиш парите при тях.

Предварително Ви благодаря за оказаното съдействие и позитивните отговори.

Поздрави

Редактирано от MrD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Забравиги всичките тези масла.

Купи си оригинално 5W40 за помпа-дюза special plus.Цената е почти същата,а качеството е много по-високо.

Аз лично на всяка смяна на масло сменям всички филтри.

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, моторът ти е с помпи-дюзи, за това нормата на маслото трябва да бъде според производителят някоя от следните: VW50501/VW50601/VW50700, т.е. на тубата трябва да пише една от тези норми.

Последните две са за масло и двигател с удължен пробег за смяна на масло, но тъй като за България се сменя маслото за тези двигатели на твърд пробег не е необходимо да се взима от това по-скъпо масло. Като марки, модели и вискозитети си избери ти, според джоба ти. И четирите модела масло покриват някоя от тези норми. Пробегът за смяна на масло, който го дават за този модел двигател за България е 15000 км. Поради лошите ни горива се препоръчва да се сменя на по-малък пробег между 10000 и 15000км. Аз си го сменям на всеки 10 000 км и карам с това масло Mobil 1 ESP Formula 5W-30.

Аз карам предимно градско в София, затова на всяка смяна на масло си сменям и двата филтъра - въздушен и поленов (черни са, задръстени с прахоляк и мръсотиии). Ако караш предимно извън голям град, може да разредиш смените им през една. Поленовият филтър (на купето) като замирише неприятно тогава, а въздушният също през една. Горивният филтър по предписания се дава за смяна на всеки 30 000 км, пак поради лошите горива, които зареждаме, аз си го сменям на всяка втора смяна, този както ти си прецениш може и на 30 000км. Препоръчвам ти да използваш, или оригинални, или най-високият клас алтернативни филтри и няма да сбъркаш. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай Castrol Edge 5-40 505.01

Да каже, че не съм специалист и затова задавам този въпрос, но след като сега е с 0W30, а после му сложа 5W40, няма ли да окаже влияние на двигателя. Това за нормите на VW го разбрах - 505 01, 506 01 и 507 00.

По отношение на частите, филтрите и т.н. слагам само такива каквито продават в Сервиза на VW във Велико Търново. С това не правя компромис, защото съм на мнение, че след време всичко се изплаща. :respekt::bia::)

Редактирано от MrD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се поразрови VW50600 нея дават никъде за този двигател само в комбинация с VW50601, не заблуждавай човека. Няма да му стане нищо на мотора от различният вискозитет, важно е да е с някоя от тези норми горе, ние си избираме масло по норми на ВАГ концерна. а не по вискозитетен или експлоатационен клас.

017362224-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се поразрови VW50600 нея дават никъде за този двигател само в комбинация с VW50601, не заблуждавай човека. Няма да му стане нищо на мотора от различният вискозитет, важно е да е с някоя от тези норми горе, ние си избираме масло по норми на ВАГ концерна. а не по вискозитетен или експлоатационен клас.

Аутодата.

Аз съм за Castrol Edge. Негова си е работа какво ще си сложи в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравиги всичките тези масла.

Купи си оригинално 5W40 за помпа-дюза special plus.Цената е почти същата,а качеството е много по-високо.

Аз лично на всяка смяна на масло сменям всички филтри.

Raino,

под оригинално предполагам разбираш това, което се продава в сервиза и е с емблемите на VW, Audi, Seat и Skoda - белите бутилки.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Raino,

под оригинално предполагам разбираш това, което се продава в сервиза и е с емблемите на VW, Audi, Seat и Skoda - белите бутилки.

Поздрави

Вземи си от този колега масло за ПД http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=77310 . Ако се затрудняваш той ще ти предложи най-добрия вариант за колата ти. Цените му са прилични, ако отидеш в Ауди ще ти срежат главата най-вероятно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Raino,

под оригинално предполагам разбираш това, което се продава в сервиза и е с емблемите на VW, Audi, Seat и Skoda - белите бутилки.

Поздрави

Да с тези надписи,обаче тубата е сива,5литрова и 5W40 Special Plus.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=73417&hl= в тази тема има снимки,на които се вижда как изглежда тубата

Аз съм направил 4ри смени на масло точно с това,като последната сложих Castrol Edge 5w40 и може би си внушавам,но колата работи по-шумно,абе не прави компромис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм направил 4ри смени на масло точно с това,като последната сложих Castrol Edge 5w40 и може би си внушавам,но колата работи по-шумно,абе не прави компромис.

Преди малко се обадих в сервиза на VW - гр. В. Търново. Тъй като имат историята на колата ми препоръчаха следното масло - 5W30 - 507 00 LongLife III. Сега обаче идва и изненадата цената за литър е 53,50 лв., а за 5 литра - 251,17 лв. /почти никаква отстъпка/. За филтрите ми казаха - за смяна си на маслен флитър - 22,45 лв. и въздушен - 51,80 лв. Поленовия ми казаха по моя преценка.

Сега обаче като чух тези цени се обръщам към Райно, какви са цените на същите консумативи във Порше, защото тук ми се мярна някаква цена като 119 лв. за 5 литра туба. Уж било криза и т.н. миналият път цената за литър беше 49,50 а сега 53,50 - по-добра криза от това здраве му кажете.

Мислите ли, че това предложение за смяна на маслото с VW 5W30 - 507 00 LongLife III е добър вариант. Наистина имам нужда от помощ.

Колата е на 177 800 км., дето се вика аз съм й сменял оригиналните ремъци, ролки и т.н. - какво да е маслото този път /помпа-дюза мотор/.

Помагайте.

Редактирано от MrD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти четеш ли изобщо постовете. Прочети внимателно първият ми пост в тази тема. Едни и същи неща няма нужда да ги пиша два пъти. :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти четеш ли изобщо постовете. Прочети внимателно първият ми пост в тази тема. Едни и същи неща няма нужда да ги пиша два пъти. :)

Споко Колега,

именно защото чета, заради това имам толкова много върпоси. Като прибавиш и че във всеки сервиз ти казват различни неща как да не се притеснява човек какво точно масло да сложи. За филтрите спор няма - имат си номерче, купува се от сервиза на VW и готовко.

Благодаря ти за отговорите, ще изчакам и Raino да се включи по темата - 5W30 507 00 Longlife III или 5W40 Special plus масло на VW. Все пак неговият мотор е като моя. Raino, какви са им цените на тези масла в София - знаеш ли ...?

А за потвърждение на Колегата Drob4o ще му кажа, че преди малко се обадих и в Порше - София /резервни части/, поговорихме си с човека и той накрая ми препоръча Castrol Magnatec 5W40 505 01 - цена 28,00 лв./литър. Попитах го няма ли да ми препоръча 5W30 507 00 Longlife III или 5W40 Special plus масло на VW - отговоря беше - НЕ, защо да давате много пари след като маслата са едни и същи. А на въпроса ми относно CASTROL EDGE TURBO DIESEL SAE 5W-40, отговор: Не мога да ви кажа нищо господине, това масло не се предлага от нас. Което е подходящо ние го предлагаме и ви казвам, какво масло е добре да сложите.

ПЪЛЕН ШАХ

Поздрави

Редактирано от MrD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разлика между Special Plus 5W40 и Longlife 5W30.Второто са ти го предложили и наистина е около 250лв.

Правилния вариант за теб е първото,тоест 5W40,което е между 150-170лв. ,при промоции е на 119лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разлика между Special Plus 5W40 и Longlife 5W30.Второто са ти го предложили и наистина е около 250лв.

Правилния вариант за теб е първото,тоест 5W40,което е между 150-170лв. ,при промоции е на 119лв.

Raino,

благодаря ти за бързия и пълен отговор. Ще се обадя в сервиза в Търново и ще запиша час когато им е удобно. Първо ще питам за това 5W40 пък каквото ще да стане.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LOL.... 170лв. за 5W40 505.01 :hilezh: .

4л. туба Фукс Суперсин+ 5W40 505.01 от Ауто+, които са официален вносител, струва 89лв. без грам отстъпка и е не по-малко лошо от въпросните ''оригинални" 505.01.

Този Магнатек 5W40 505.01 от скоро е плъзнал по мрежата. Преди 2 години го нямаше никъв, а Магнатек като модел, го има поне от 2003 дори по рано. Докато Кастрол премина на Edge имаше и TXT 5W40 505.01 което беше специално за PD мотори, което се продаваше в България доста след като бе спярно от производство, което ме кара да си мисля, че е някво менте. Защо по дяволите на официалният сайт на Кастрол, не са и чували за Магнатек 5W40 505.01..... може би уебдизайнера е пропуснал или е допуснал грешка, защо след като си имат Edge Diesel 5W40 505.01 ще мислят нов Магнатек за норма 505.01 :hilezh: ?

Този разбирач от VW как прецени че маслата са еднакви? Химични анализи ли им е правил :flehan: ?

В крайна сметка всеки си избира начина по който да си строши колата, а също и на кое да вярва и как да си похарчи парите. Успех с избора и смяна на маслото. Само сметката накрая да не е все едно си сменял ангренажен ремък, с водна помпа и ролки.

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност оригиналното масло дето в Порше го дават за една торба пари се намира за около 100 кинта тубата :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този разбирач от VW как прецени че маслата са еднакви? Химични анализи ли им е правил ;) ?

В крайна сметка всеки си избира начина по който да си строши колата, а също и на кое да вярва и как да си похарчи парите. Успех с избора и смяна на маслото. Само сметката накрая да не е все едно си сменял ангренажен ремък, с водна помпа и ролки.

Колега,

последното нещо, което искам е да си потроша колата. Ако зависи от мен пак бих си налял Mobil 1 0W30 LD и да си карам така, както уточних, колата ми си го харесва и не го бутва. Единствената причина за да се обърна към потребителите на форума е че приемчика в Сервиза на VW миналият път ми каза да си помисля вече за масло с друг вискозитет, т.е. да не е вече 0W30, защото колата отива към 180 000 км, а това вече била предпоставка за смяна на вискозитета, на идея си нямам дали е вярно или не, просто споделям с вас.

Иначе за парите съм съгласен - една смяна на масло с 4 филтъра във VW /маслото Mobil1/ с отстъпката ми струва 310 лв. А ако сложа това масло от 48 или 53 лв. на VW си говорим за сума над 400 лв.

Според теб мислиш ли че човек, който дава толкова пари само за масло е готов да си потроши колата с каквото и да е масло, пък било то със или без химичен анализ. Това, което исках да обощя е че всеки си хвали някаква марка масло и на нито един сервиз не му пука каква кола караш, колко пари ще дадеш за части и масло и т.н. Важното е да те прецакат и да ти вземат парите - това е БГ реалността.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След Castrol, вече 3 пъти сменям маслото с ROWE 5W40 HIGHTEC SYNT RS SAE 5W-40i VW505.00. Карам пасат Б5.5 със същия мотор AVF 131ps и 6 скорости, вече е на 256 000...

Тубата беше около 85лв /4л, така че остава и малко за доливане, ако се наложи (мисля че хващаше 3.6л)

Редактирано от krraynov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...