Jump to content

Компетентен съвет относно датчик и ЕТКА


Recommended Posts

Здравейте колеги, имам нужда от съвет от по-знаещите и можещите :)

Имам проблем с датчика за страничното ускорение на ESP-то на А3 8L AVU '01, VIN WAUZZZ8LZ1A004804.

Системата ту работи, ту не, и според компютъра грешката е в неправдоподобен сигнал от датчика (грешка 01423).

След редица тестове в сервиза на ауди стигнахме до извода че този датчик е дефектен, и се налага смяна.

Проблема идва от там, че в момента на автомобила има сложен такъв с номер 1J0 907 651 A,

а според ЕТКА в сервиза на Порше БГ датчика трябва да бъде 1J1 907 639.

Първия също излиза за VIN-a, но е неактивна позиция в софта, понеже според тях е за quattro и S3.

За съжаление не съм първи собственика на автомобила, и не мога да съм сигурен дали това му е оригиналния датчик.

Въпросът ми е, взаимнозаменяеми ли са двата модела, и ако не - каква е разликата между тях?

Работата е там, че успях да си намеря единия на доста по-добра цена, но не искам да рискувам.

Предварително благодаря на всички отзовали се :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега като си я взел дали е имал същият проблем? я разпитай компютъра за ЕСП-то и дай да видим номера на компютъра ти, дали и там няма изненада? ..нали не си кватро? и кой си намерил изгодно, дай номера? :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема се появи може би месец след като я взех, но се появява переодично,

затова не мога да кажа дали при самото закупуване е било наред...

Не съм с куатро, а успях да намеря 1J0 907 651 A (този който е в момента инсталиран) на по-добра цена.

Какво точно трябва да гледам в лога?

VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 8L - Audi A3/S3


Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379
Component: ESP 20 CAN V005
Coding: 18945
Shop #: WSC 06435
2 Faults Found:
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
57-00 - Electric Circuit Failure
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Редактирано от Porter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не разбрах, през този месец след като си я взел, имал ли си или не същият проблем. Или чак след месец се се появил.

Иначе по номер на компютъра си излиза с предно и си е за модела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех автомобила в края на лятото, а проблема се появи малко след това със започването на дъждовете,

т.е. моето предположение е че има връзка с нарастването на влажността и не мога да кажа дали преди

това е давало същата грешка.

Датчика понякога работи с дни нормално (показания ~0.3), и внезапно започва да показва над 3м/с2

дори в състояние на покой на автомобила... Понеже се съмнявахме в кабелите, хората от ПоршеБГ ги

тестваха, и според тях инсталацията е добре, т.е. остава само сензора. Пробваха дори да завъртят

планката на която е монтиран, по този начин успяха да занулят стойността когато показваше 3м/с,

но след 20-на метра в движение лампата на ESP-то отново светва.

Чета по чужди форуми, че проблема е в студени спойки и няколко човека са го оправили с презапояване,

има дори ръководство със снимки:

link 1

link 2

Според теб кой от двата модела е конкретно за моя комп? При мен в ЕТКА излизат и двата...

Редактирано от Porter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не се тръска или клати силно този датчик, който се води ускорителен датчик и може да се повреди. За ремонт се оправяй както намериш за добре.

Ако купуваш нов си купи това което излиза по ЕТКА-та сега 1J1 907 639. Ако си търсиш втора употреба пробвай с този номер, който ти е сложен на колата. Просто се уговори с продавача/моргата. Отиваш с Ваг Ком + разглобено Ауди, слагаш разпитваш триеш грешката, правиш едно кръгче и гледаш какво ще стане. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако купуваш нов си купи това което излиза по ЕТКА-та сега 1J1 907 639. Ако си търсиш втора употреба пробвай с този номер, който ти е сложен на колата.

Точно в това ми е дилемата, няма как да разбера този който е сложен в момента първоначално дошлият с колата ли е, или е сложен в последствие...

Но явно ще стане видно при смяната.

Благодаря за отзивчивостта колега, не за първи път ми помагаш :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя нещо - при свален датчик (G200), грешката е същата:

"01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)

57-00 - Electric Circuit Failure"

А показваната стойност на канал 4 е около 20 м/с^2 (при нормална -1.5–1.5) в състояние на покой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е няма как да е различна! Просто и преди и сега за системата датчика си го няма!

Нали се сещаш че от 2001 до вече 2011 са 10 години!

Не очаквай номера да е същият!

Номерата не се заменят!

1J1 си го дава и за обикновенното А3! Просто става и за квадро .... :flehan:

1J0 по програма го дава за S3!

Може датчиците да са еднакви!

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някога е сменян този сензор,поряди някаква причина и наистина е сложен такъв за S3.Не мога да кажа със сигурност каква му е разликата, може да е нещо свързано с по-големите спирачки на S-ката и различната спирачна помпа...

За всеки случай ако ще поръчваш нов гледай да е този: 1j1907639

Иначе този датчик може да дойде от Германия на 230лв, но по-добре първо пробвай с втора употреба какво ще стане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е няма как да е различна! Просто и преди и сега за системата датчика си го няма!

Може датчиците да са еднакви!

Преди при отказ на ESP-то показанията на сензора бяха около 3м/с, а сега без датчика малко над 20м/с,

даваше грешка и за неправдоподобен сигнал която сега липсва. Отделно от време на време системата си

работеше и нормално, т.е. предполагам не е заминал нацяло.

В Порше БГ не успяха да ми кажат каква е разликата м/у двата, и изобщо има ли такава...

Някога е сменян този сензор,поряди някаква причина и наистина е сложен такъв за S3.Не мога да кажа със сигурност каква му е разликата,

може да е нещо свързано с по-големите спирачки на S-ката и различната спирачна помпа...

За всеки случай ако ще поръчваш нов гледай да е този: 1j1907639

Иначе този датчик може да дойде от Германия на 230лв, но по-добре първо пробвай с втора употреба какво ще стане

Втора употреба не успях да намеря, по нашия край А3 и Голф4 из моргите само преди 2000г :)

Ако не е тайна как да го поръчам от Германия, че тук повечето фирми на които звънях имаха проблеми

дори с откриването му в програмите си (особено на втория), да не говорим за цена и време за доставка?

Така или иначе нямам какво да губя, днес свалих датчика и по снимките от линковете по горе

го отворих и дадох на един приятел да презапои спойките. Утре ще го монтирам, и ще видим...

Редактирано от Porter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втора употреба не успях да намеря, по нашия край А3 и Голф4 из моргите само преди 2000г :bia:

Ако не е тайна как да го поръчам от Германия, че тук повечето фирми на които звънях имаха проблеми

дори с откриването му в програмите си (особено на втория), да не говорим за цена и време за доставка?

Дано да си решиш проблема днес, ако не обади ми се и ще ти го поръчам няма проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се предварително, но имам абсолютно същият проблем. Аз също търся такъв датчик поради факта, че моя дава също некоректни стойности (около 3,5). Мисля си има ли аналог на този датчик и дали единственият вариант е да се закупи от Порше. Има ли други фирми и производители да предлагат този датчик (просто търся по - добра цена). И къде точно се намира при А3 8L за да знам къде да търся и как да стигна до него. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика се намира точно под волана, хванат на една метална планка с G202 (виж линковете които съм дал по горе за да се ориентираш).

Алтернативата също съм я посочил в първия пост, но цените в ПоршеБГ няма да ти харесат. По моргите не успях да намеря такъв,

но дори и да има, не е много препоръчително да взимаш оттам, понеже както спомена един колега сензора е доста чувствителен,

и при евентуален сблъсък на автомобила може да се повреди. Ако търсиш - този модел се вгражда в А3, ТТ, Голф4, Сеат и Шкода след 2000г.

Преди да тръгнеш да купуваш пробвай да го рекалибрираш, т.е. да му зададеш базовите настройки през vag com (това обаче е възможно само

ако моментната ст-ст е в рамките на -1.5 - 1.5 m/s^2 според Ross-tech, а според техниците в ПоршеБГ между -0,5 и 0,5). Ако не знаеш как пиши.

И малко развитие около моя датчик, днес предиобед го монтирах, и за мое учудване цял ден работи безпроблемно (показания 0.15-0.25) :hilezh:

Преди да произнеса окончателната присъда обаче, мисля да изчакам няколко дни да видя какво ще му дойде на ум :hilezh:

Ето местоположението на сензора:

post-50564-1289431820.jpg

Редактирано от Porter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика се намира точно под волана, хванат на една метална планка с G202 (виж линковете които съм дал по горе за да се ориентираш).

Алтернативата също съм я посочил в първия пост, но цените в ПоршеБГ няма да ти харесат. По моргите не успях да намеря такъв,

но дори и да има, не е много препоръчително да взимаш оттам, понеже както спомена един колега сензора е доста чувствителен,

и при евентуален сблъсък на автомобила може да се повреди. Ако търсиш - този модел се вгражда в А3, ТТ, Голф4, Сеат и Шкода след 2000г.

Преди да тръгнеш да купуваш пробвай да го рекалибрираш, т.е. да му зададеш базовите настройки през vag com (това обаче е възможно само

ако моментната ст-ст е в рамките на -1.5 - 1.5 m/s^2 според Ross-tech, а според техниците в ПоршеБГ между -0,5 и 0,5). Ако не знаеш как пиши.

И малко развитие около моя датчик, днес предиобед го монтирах, и за мое учудване цял ден работи безпроблемно (показания 0.15-0.25) :)

Преди да произнеса окончателната присъда обаче, мисля да изчакам няколко дни да видя какво ще му дойде на ум :bia:

Ето местоположението на сензора:

post-50564-1289431820.jpg

Пробвах да го рекалибрирам, но резултата е Not Posible, поради факта, че не мога да го хвана в тези стойности. Издебнах веднъж лампата не светна и я закачих, но уви стойността му пак беше 3,5 и операцията Not Posible. При G202 като рекалибрирам във второто поле си ми изписва OK, но тук не успявам. Много ще съм благодарен ако твоето решение на проблема е трайно да ме ориентираш за да го направим и при мен.

Колкото до цените в Порше - наистина не ми харесаха и затова търся варианти. Ако не се лъжа за G200 ми искаха около 390лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, дано си си решил, така бързо евтино проблема. ;)

Засега е идеално, надявам се и така да остане ;)

Пробвах да го рекалибрирам, но резултата е Not Posible, поради факта, че не мога да го хвана в тези стойности. Издебнах веднъж лампата не светна и я закачих, но уви стойността му пак беше 3,5 и операцията Not Posible.

Хм, ако тази стойност ти е постоянна, това може да означава че самият дачтик е изместен...

При мен беше на периоди, и няколко пъти съм го хващал в границите, но калибриране не помогна.

Пробвай да разхлабиш болта който държи планката и да местиш сензора докато влезе в допустимите

ст-сти. Честно казано съмнявам се че ще има голям ефект, понеже самата планка има два щифта които

не и позволяват да се мести много, но нищо не ти коства да пробваш.

Относно "моето" решение процедурата е съвсем елементарна, изисква само малко време и търпение

за почистването на силикона с който е залято всичко, другото е припояване на 8-те крачета на елемента

от долната страна на платката.

Ето какво се получи след като му сложих капак и малко топъл силикон:

post-50564-1289476829.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления!!! Дано да остане време и аз да се занимая с моя датчик, защото бих желал да зимувам с активно ESP. Ще пробвам каквото зависи от мен да направя пък ако не стане ще търся смяна и така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ;)

Ако разполагаш с човек който разбира от електроника, цялата процедура може да отнеме не повече от 2-3 часа.

Демонтажа на сензора става бързо (7-8 болта на кората под волана, и един по-голям който държи планката),

по-дългата операция е при премахването на мекия силикон от платката... Аз го правих с макетно ножче, и ми

отне около час. После внимателно се вади съдържанието, припоява се чипа, тестваш и затваряш.

Ако се затрудняваш нещо - пиши.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...