Jump to content

Проблем след смяна на табло


Recommended Posts

Здравейте колеги,

имам проблем след смяна на таблото, за чието решаване имам нужда от малко помощ. Ето описанието на проблема:

Моето табло (А4 В5, 2000г) с номер 8D0920931X го смених с табло от А6 C5 2000г. с номер 4B0920930K. И двете табла са по CAN и с големия борд.

Първият проблем е, че след адаптация и кодиране на таблото, уреда за гориво показва стойност 0, а всъщност резервоара е пълен. Тази стойност не можахме да я коригираме по никакъв начин с VAG COM. Датчика в резервоара работи правилно, защото с VAG COM-а го видяхме, че има стойност 40 ома, колкото трябва да е при пълен резервоар. Възможно ли е да няма комуникация между таблото от А6 и датчика от А4?

Следващият проблем е, че изчезна индикацията за отворени врати на борд компютъра. Предполагам, че това е защото централното заключване на А4 е с вакуум помпа, а на А6 с ел. машинки, макар че и в двата случая се управляват от електроника...... След по-обстойно разглеждане на схемите от ЕЛЗА, моята инсталация на таблото отговаря на по-старото табло ( с четирите букси), а всъщност таблото ми е с 3 букси и четвъртата я няма в снопа кабели. Просто подредбата на пиновете е някаква смесица между старо и по-ново табло.

Пробвахме да разменим софтуера на двете табла. Софтуера от таблото на А6 го инсталирахме на таблото на А4-та и резултата беше, че таблото на А4-та започна да се "държи" като таблото на А6-та. Изчезнаха показанията за гориво (уреда за гориво заби пак на О), но индикацията за врати показваше правилно. След което на таблото на А6-та инсталирахме софтуера на А4-та, проблема с горивото се оправи, но постоянно показваше, че багажника е отворен и индикираше само за шофьорска врата. Останалите 3 врати бяха без индикация, но при отварянето им, мигаха плафоните.

Целият този филм е в резултат на желанието ми да си сложа печка :steinigung: . Софтуера на таблото на А6 поддържа цялото управление на печката.

Възможно ли е да се комбинират двата софтуера, така че на оригиналното табло на моето А4 да има печка?

Ето тази информация ме бърка :rolleyes:

http://dox.bg/files/dw?a=f3401ad381 - табло 2000 г (на това табло отговарят пиновете на буксите, като 4-пиновата букса за часовника я няма)

http://dox.bg/files/dw?a=f52708e040 - табло 2001 г (това е таблото на моята А4)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете табла ли са с бялото осветление на приборите ?

Пиши от какви мотори са таблата?

Да, и двете табла са с бялото осветление на приборите.

И двете табла са от мотори 2.5 TDI, 150 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително е необходимо да се направи пренареждане на буксите, и да се кодира правилно таблото. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително е необходимо да се направи пренареждане на буксите, и да се кодира правилно таблото. :steinigung:

Таблото е кодирано правилно.

На всички схеми датчика за резервоара е на един и същи пин, както и tank warning obd2.

Не можем да открием на А6-та индикацията за отворени врати на кои пинове е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако я няма по пиновете на буксата, може да идва директно от Комфортна-електроника по самият Датенбус. Довечера мога да проверя евентуално и ще пиша, дали има или няма такъв сигнал на пиновете на таблото. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако я няма по пиновете на буксата, може да идва директно от Комфортна-електроника по самият Датенбус. Довечера мога да проверя евентуално и ще пиша, дали има или няма такъв сигнал на пиновете на таблото. :bia:

Ако индикацията за вратите идва от комфорт модула по CAN какво трябва направим за да тръгне самата индикация? Ще съм благодарен за всяка допълнителна информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По кан няма как да симулираш, там си тече постоянна информация от всички блокове по тази шина. Сигнала го пуска комфорт блока. При теб обаче, най-вероятно няма такъв блок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

със сигурност в тая кола няма CAN комуникация/включи теста на Ваг-Ком за статуса на хардуера и ще видиш К1 и К2-ок аCAN-not ready/ трябва да върви по К-линия,освен да пробваш със смяна и на датчика в резервоара да не би самия софт на това с печката да иска друга стойност различна от твойта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как да няма CAN комуникация ?Би ли се аргументирал ?

Към колегата gesev - колега след внимателно прочитане на поста ти,започвам да мисля все повече,че ще има нужда от пренареждане на пиновете на буксите.

Редактирано от Aleksiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

със сигурност в тая кола няма CAN комуникация/включи теста на Ваг-Ком за статуса на хардуера и ще видиш К1 и К2-ок аCAN-not ready/ трябва да върви по К-линия,освен да пробваш със смяна и на датчика в резервоара да не би самия софт на това с печката да иска друга стойност различна от твойта

За имането на някакъв "първообраз" на CAN, има. И на мен ми се върти в главата това, че пълен резервоар на А4 са 40 ома, а работните стойности по Ваг-Ком на А6 уреда са 96 до 160 ома (цитирам по памет) и е възможно проблема да е от потенциометъра в резервоара.

Колега Алексиев, за пренареждането на буксите ми е ясно, но не ми е ясно как да ги пренаредя :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото (няма общо с проблема, само за инфо), свързах копчето за малката навигация, което е между седалките, с таблото по схемата за табло 2001 г ми се отвори едно меню на таблото, т.е. всичко което можеш да правиш по самото табло (напр. да сверяваш часовник, предупреждението за скоростта и сервиз) се появи в това меню. Направил съм и снимки

http://dox.bg/files/dw?a=92b57f7ab6

http://dox.bg/files/dw?a=35e8ee9e3c

По мое мнение, ако се върже партроник от А6 2002, който е по CAN, head light range dynamic control (който също го има в таблото) и tyre pressure monitoring трябва да се появат в това меню, съответно и печката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета внимателно постовете и се обърквам. Таблото което си взел и поставил от коя година по шаси автомобил е, защото 2000 и 2001г на А6 има различни щекери и предполагам различно разположение пинове. Трябва да установим на теб схемата на това табло. После ще се гледа твоето старото, на коя схема отговаря. Твоят автомобил А4 по шаси коя година излиза?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое е твоето ново табло (А6) от двете ?

021361425-big.jpg

021361427-big.jpg

И на двете табла на синята букса 5 / 6 краче са ти сигнали от горивомера. А на твоето старото къде се намира?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таблото на А6-цата е от втория тип, с номер 4B0 920 930K и с версия на софтуера D09. Шасито на А6-та е WAUZZZ4BZWN093418.

Моята кола е по талон 10ти месец 1999г. По шаси излиза 2000 г. Номера на моето шаси е WAUZZZ8DZYA032233. Моето табло визуално е същото като показаният от теб втори тип с 3х32 пинови вертикални букси. Според ЕЛЗА този тип табла излизат от 2001 г и точно поради това и аз съм много объркан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е откъде ще има Кан комуникация кола на ВАГ с компоненти от 1999г. дайте малко по сериозно Кан-а тръгва от 2001 нагоре при ВАГ групата и не всичко в колата си комуникира само по него а и по К-линия затова има вероятност таблата да са с различна комуникация-НО ако е така няма да може един и същи транспондер да се записва и с двете табла значи трябва корекция на стойността подадена от датчика в резервоара

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи сме много далеч от тази картинка, защото то е за модел от 2001 на горе. по шаси автомобила А6 е 1998 и там със сигурност нямаш Датенбус шина. Това табло е сменено и е пренаредена инсталацията на тази А6. Таблото до 1999г трябва да изглежда така.

021365555-big.jpg

Цветовете на щекерите сравняваш ли ги с тези които съм ги дал или не. Какви са на А6 ако знаеш и какви са на твоята? Кодировката на новото табло да ти е нещо от рода си 05160 (с датчици за износване на накладките и датчик за ниво на течност за чистачките, Европа, 6 цил. двигател , ТДИ)

Редактирано от drob4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това трябва да твоето старо табло за А4/2000г. Дали си го познаваш или не. Има вероятност да не е така, защото номера, който цитираш е аустаушов номер, което означава че това табло е рециклирано фабрично и с него е подмено твоето оригиналното по някаква причина. Може на твоята кола А4 също да са пренареждали щекери/пинове и сменяли табла. Така че ще трябва най-вероятно заигравка и търсене на сигнала от горивомера. Поне по цвят може да провериш кабелите дали съвпадат на пети пин на синята букса. И наистина за пълен резервоар е 40 ома , за празен е 280ома

021365678-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има вероятност да е сменено таблото и съответно нещата стават значително по-гадни,лошото в случая е че на пича му трябва таблото заради печката и единствения вариант е да се сложи това от А6 но да си поиграе с подаване на различни съпротивления на входа на горивомера да се види дали няма да промени показанията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таблото на моята кола трябва да е от старото, да ама не то е от новия тип които

отговаря за модел 2001 година :steinigung: .Но всъщност подредбата на пиновете в конекторите,

които са синя,сива и зелена на цвят се връзват с описанието на таблото за модел 2000 год.

Това е първото разминаване, тоест ново табло-стара инсталация.

Колкото до 6-та да прав си,по шаси излиза да е 98 г. но таблото също е от модела за 2001г.

и буксите са с същите цветове(аз лично съм го свалял).

В момента на колата е монтирано таблото от а6 ,но с сменен софт от моето старо табло

и горивомера си работи от където следва ,че пиновете за горивото си отговарят.

Нямам индикация за отворени врати,тоест само предна лява врата сигнализира,останали те не

и багажника постояно показва че е отворенл. И на а6 от каде идва инфо за отворени врати,

защото аз до колкото видях,всичките дачици на четирите врати пращат информация в един пин на

таблото,през много връзки всички финишират в -Т-32 PIN BLUE CONNECTOR/21-DRIVER'S DOOR CONTACT

Ако сложа софт от ауди а6 2003г. какво ли ще стане?

Някакси много объркана ми изглежда тая работа

Редактирано от gesev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

колегa моля за малко помощ имам ауди а-4 00г дизел и си сложих табло от ауди а-6 00г дизел някои имали някакви схеми на двете табла защото сега горивомера ми работи наобратно(което не ме дразни много)но осветлението в колата ми свети много слабо и ми мигат постоянно лампичките по таблото за изгоряла крушка и за течноста на чистачките дали тия работи може да се оправят... АКО си се ЗБЛЪСКВАЛ С ТОЗИ ПРОБЛЕМ МОЛЯ ЗА МАЛКО МОПОЩ.МЕРСИ ПРЕДВАРИТЕЛНО.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...