Jump to content

Хидравличен обтегач


Rebel

Recommended Posts

А ламбда сонда? Не отхвърляй тази възможност! При мен гореше 17 и след смяната стана на 13-14.

Сменена е с BOSH - и не дава грешки при диагностика.

Но открих нещо което май не трябва да е така

Intake_manifold_change.doc

Преди малко пробвах и забелязах (студена кола ако има значение), че това лостче под смукателните колектори не се движи по никакъв начин.

Някой да е имал проблем с тази система ?

Или някой да може да потвърди, че при него се движи ?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се движи! Като врътна на ръка дросела до към 2000 оборота минава в другото положение и след като оборотите се нормализират до празен ход на двигателя , лостчето се връща в изходно положение както си стои при загасен двигател. Това точно ти движи променливата геометрия на всмукателните колектори дето писах за нея на първа страница от тази тема.

Rebel ,продължавам да си мисля ,че нещо не е наред с газовият ти инжекцион ,но при всички случеи смени газстанцията! Толкова графит за 6 000 км е абсурдно! Аз след 40 000 км на другата ми кола смених филтрите и имах съвсем малко (зареждам предимно от ЕКО). Имаш 2 филтъра : единият е на клапана ,а другият между инжекторната рейка и изпарителят. При смяна на този вторият филтър настройката няма как да бъде същата както преди ,сега сместа би трябвало да е по-богата от преди ,ако нищо не са настройвали. И двата филтъра се задръстват еднакво ,тъй че ако, са ти сменили само единият............

За разхода извън градско бих желал да се въздържа защото няма да ми повярвате и ще тръгнат едни глупави спорове......,но ми гори значително по-малко от всички коментари които съм чел за този двигател. Градско без климатроник ми гори 9.4 л/100 км в Хасково и Пловдив. Софийското градско е съвсем друга бира обаче ,ама не съм я карал там до сега. Карам умерено агресивно в града ,но навън бих определил начина си на шофиране като бабешки (мразя високите скорости) и никога не карам с повече от 10-15 километра над ограничението дори и на знак 40 км насред магистрала 4 ленти :respekt:

Редактирано от Anbuch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се движи! Като врътна на ръка дросела до към 2000 оборота минава в другото положение и след като оборотите се нормализират до празен ход на двигателя , лостчето се връща в изходно положение както си стои при загасен двигател. Това точно ти движи променливата геометрия на всмукателните колектори дето писах за нея на първа страница от тази тема.

Извинявай, не съм го забелязал точно този коментар (страницата не ми излиза на страници, а на коментари) - много ми беше полезен - Багодаря

Проверих магнитния клапан днес след работа и се оказа, че намотката му е здрава = 33 Ohms - продължавам утре да търся друга причина

скъсана мембрана, спукан маркуч и ако не по кабелите после - до ECU-то!

Пак благодаря за споделената информация в предишни постове.

VAG-COM отчита 0.07гр неизмерен въздух.

Може ли заради уплътнение на колектора да не работи тази система с вакуума (ако чак толкова се отразяваше - нямаше ли да ми е и много твърд педала на спирачките) ?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да ти е твърд педала на спирачките ,"пробойната" трябва да е толкова голяма ,че едва ли този двигател специално ще може да запали изобщо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен маркуча беше сцепен - все едно го нямаше и палеше без проблем. И педала на спирачките не беше много твърд. След като го смених не усетих някакво подобрение или разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново засякох колата извън града на газ

до Ямбол и обратно заредих 12л изминал съм 145км извън града но вероятно скоро ще свърши

което дава под 8.500

карал съм спазвайки всички ограничения и разхода ме устройва напълно

а в града с възможно най икономичното си шофиране около 14л

колега Anbuch май проблема няма да е в ГИ

дали наистина няма да е валтроника но пък колата не е чааак толкова спъната в града

но пък само във високите обороти набира добре

Вече не знам къде да я закарам :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен още няма определена причина защо не работи системата с 4-те клапи на смукателните колектори.

Свалих магнитния клапан (N156) и го тествах - работи - Като му подадеш 12V отваря

Игнорирах го като на негово място сложих тръбичка - за да пробвам дали е наред вакуумната мембрана (N205) и Тя е наред т.е. веднага като запалиш двигателя премества рейката с клапите.

:rolleyes:

Сега почвам да търся по кабелите ... за радост поне от електроника разбирам :lol:

Другото което открих е, че когато подам газ от дроселната клапа в очакване да се премести тази рейка с клапи - не се премества, но в момента в който пусна газта за кратко се премества.

Вече се замислям за дефектно ECU

Някой да знае какви сигнали следи ECU-то за да включва и изключва тази система (обороти, детонационни датчици, скорост, ... какво точно) ?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен още няма определена причина защо не работи системата с 4-те клапи на смукателните колектори.

Свалих магнитния клапан (N156) и го тествах - работи - Като му подадеш 12V отваря

Игнорирах го като на негово място сложих тръбичка - за да пробвам дали е наред вакуумната мембрана (N205) и Тя е наред т.е. веднага като запалиш двигателя премества рейката с клапите.

:blink:

Сега почвам да търся по кабелите ... за радост поне от електроника разбирам :blink:

Другото което открих е, че когато подам газ от дроселната клапа в очакване да се премести тази рейка с клапи - не се премества, но в момента в който пусна газта за кратко се премества.

Вече се замислям за дефектно ECU

Някой да знае какви сигнали следи ECU-то за да включва и изключва тази система (обороти, детонационни датчици, скорост, ... какво точно) ?

Поздрави

объркал съм горе вакуумната мембрана не е N205 - не й знам номера в момента (N205 е валтроника - той няма много общо освен общия плюс)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако като си на контакт имаш напрежение равно на напрежението на акумулатора между пин 1 и масата на двигателя (не между пин 1 и пин 2) значи проблема би трябвало да бъде някъде между пин 2 и пин 64 на ЕКУ-то където няма нищо друго освен "жица" , прегледай кабелажа. Не ти ли дава грешка на ВАГ-КОМ от рода на ROM error невярвам проблема да е в самото ЕКУ. Изключвам вероятността за прекъсната намотка на електромагнита ,щом цъка клапана като го захраниш ,но все пак ако искаш го мерни.... между 25 и 35 ома го дават съпротивлението между пинове 1 и 2 на клапана в аутодата

Чрез пин 64 ЕКУ-то праща сигнал кога да се отвори и кога да се затвори клапана ,по предварително зададени му в ROM паметта таблични стойности (наподобяващи картата на инжекторните времена) в зависимост от оборотите на двигателя и натоварването му. А за това ЕКУ-то черпи информация от ТPS-a и MAF сензора (допускам и още някой датчик да е намесен при този двигател ,че са една камара , но едва ли).

Ако си нет "къртица" ,просто трябва да намериш тези таблични стойности и всички ще знаем кога точно трябва да отваря и затваря клапана ,ама такива информации просто не се пуска в нет пространството. Успех, намериш ли нещо ще се радваме да го споделиш ,а ако случайно се натъкнеш и на картата на инжекторните времена ,която търся отдавна аз лично ще се радвам два пъти повече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се в кюпа са датчика на коляновият и разпределителният вал за оборотите. Ако има проблем с датчика на коляновия вал (ли по-точно на венеца на маховика) който е съвсем обикновена бобинка (индуктивен датчик) струваща 150+ лева колата няма изобщо да пали,или бачка или не ,обаче незнам дали датчика на разпределителният вал на този двигател също е индуктивен.....май той е полупроводников и съответно ако е така, допускам да има и средни положения

Редактирано от Anbuch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако като си на контакт имаш напрежение равно на напрежението на акумулатора между пин 1 и масата на двигателя (не между пин 1 и пин 2) значи проблема би трябвало да бъде някъде между пин 2 и пин 64 на ЕКУ-то където няма нищо друго освен "жица" , прегледай кабелажа. Не ти ли дава грешка на ВАГ-КОМ от рода на ROM error невярвам проблема да е в самото ЕКУ. Изключвам вероятността за прекъсната намотка на електромагнита ,щом цъка клапана като го захраниш ,но все пак ако искаш го мерни.... между 25 и 35 ома го дават съпротивлението между пинове 1 и 2 на клапана в аутодата

Чрез пин 64 ЕКУ-то праща сигнал кога да се отвори и кога да се затвори клапана ,по предварително зададени му в ROM паметта таблични стойности (наподобяващи картата на инжекторните времена) в зависимост от оборотите на двигателя и натоварването му. А за това ЕКУ-то черпи информация от ТPS-a и MAF сензора (допускам и още някой датчик да е намесен при този двигател ,че са една камара , но едва ли).

Ако си нет "къртица" ,просто трябва да намериш тези таблични стойности и всички ще знаем кога точно трябва да отваря и затваря клапана ,ама такива информации просто не се пуска в нет пространството. Успех, намериш ли нещо ще се радваме да го споделиш ,а ако случайно се натъкнеш и на картата на инжекторните времена ,която търся отдавна аз лично ще се радвам два пъти повече

На VAG-COM не дава никакви грешки ! Снощи проверих пак - НЕ ! При мен проблема е, че трябва да й даваш много газ за да върви - когато го направиш си върви.

Когато съм на контакт - мисля, че не трябва да имам 12V м/у маса и 1 крак, защото захранването на тази верига идва от релето за бензиновата помпа (Реле 4) и минава през бошон 34. Проверих дали има връзка и от бошона до крак 1 има връзка (ще проверя дали на бошона има 12V когато е запалена колата за да не разкачам буксите при стартиран двигател)

Електромагнитния клапан го тествах не само дали му е здрава намотката, а и дали наистина отваря и затваря вакуумната част. Всичко му е наред. Намотката беше първото което измерих - 32-33 Ohms.

Таблици няма и не съм къртица за да ги намеря, но ако случайно попадна - ще ги споделя със сигурност.

Сега ме накара да се замисля над TPS и MAF -

- MAF (дебитомера) в работен режим на 3-та с пълно натоварване (над 6000 об.) не надхвърля 100g/s стига до към 97-98g/s. Не знам обаче какви трябва да са му стойностите.

- TPS Това е дроселната клапа или само част от дроселната клапа отчитаща ъгъла на отваряне ?

Може в действителност проблема да ми идва точно от някой от тези елементи - защото понякога колата върви доста по-добре, а понякога е тотален мъртвец (което ме кара да колоня повече към дросела). Мога ли да ремонтирам нещо по дроселната клапа - моторче/четки (с жило е - не е електрическа)

А не са ефтини тези двете, че да мога да си позволя да купувам и да установявам, че /не/са дефектни.

П.П. Ако някой колега от София има възможността да предостави за тест Дебитомер и/или Дроселна клапа (някоя събота или неделя) ще съм му много благодарен, а ако са му излишни и се окаже, че моите са проблемни може и да му ги откупя.

Поздрави

Разбира се в кюпа са датчика на коляновият и разпределителният вал за оборотите. Ако има проблем с датчика на коляновия вал (ли по-точно на венеца на маховика) който е съвсем обикновена бобинка (индуктивен датчик) струваща 150+ лева колата няма изобщо да пали,или бачка или не ,обаче незнам дали датчика на разпределителният вал на този двигател също е индуктивен.....май той е полупроводников и съответно ако е така, допускам да има и средни положения

А тези двата ще покажат ли грешка на VAG-COM ?

И как могат да се проверят ?

Детонационните датчици може и Те да участват, но тях мисля, че ги изкарва като грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 years later...

Последния коментар е от 2010 но ще добавя нещо... Като прочетох цялата тема и да не кажа че имах на 80%от всичките проблеми с голям разход, мъртъв двигател и т.н....си реших проблем много лесно... Смених маслото с ново, отидох да ми напрят центровка на двигателя че беше прескочил малко и си извадих деботомера разглобих го и почистих много добре... Ефекта беле поразителе... Разхода от 11 извънградскл падна на 7 на газ... Двигателя просто въскръсна от мъртвите... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...