Jump to content

Audi S2


gsb

Recommended Posts

Audi S2 Coupe

Ауди – това е марка, която е събрала в себе си целия спектър продукция на автомобилостроенето. Марка, под чиято емблема се движат такива крайности, като най-икономичните дизели, а също и бързоходни чудовища с мощни мотори и с привод на четирите колела, който пък се прилага във всички класове автомобили Ауди. Точно в тази група се включват незабележимите откъм външен вид Ауди S2 Avant и по-интересното Ауди S2 Coupe.

Ауди S2 като модел се появи през 1991 г., преди повече от 10 години, като наследник на UrQuattro. Cъс смело сърце като 5-цилиндровия 20-клапанен турбиниран мотор и постоянно предаване на всичките 4 колела. Версията S2 Coupe излезе като продължение на Аudi 80 Сoupe, разработено през 1988 г., но само с по-мощен мотор и пълен привод. През 1993 г. в серийно производство бе пусната Audi 80 S2 Avant.

В своя клас S2 c успех се конкурира с такива автомобили като Lancia Delta HF Integrale (210 PS), Ford Escord RS Cosworth (220 PS), Opel Vectra 4x4 Turbo (204 PS), Peugeot 405 Turbo 16 (200 PS), макар че съществено ги разбива като цена. С S2 Avant, явяващ се като скоростен лек автомобил, Ауди може би се опита да воюва със Subaru Legacy Turbo Super-Station 4WD, въпреки че по мощност (под 200Ps) Subaru едва ли може да бъде подходящ противник.

В основата на S2 се намират чисти високоефективни технологии, разработени и изпробвани в UrQuattro. За база е взет двигателят на Ауди - RR. S2 Coupe получи первата модификация на RR - мотора 3B, по-рано експлоатиран от Ауди 200 в периода 1989 - 1991 г., имащ мощност от 220 к.с. S2-Avant, появил се по-късно, получи мотора ABY, имащ 230 к.с. и въртящ момент от 350 НМ на 1950 об/мин. Между другото от 1800 до 5100 об/мин кривата на момента в мотора ABY е почти хоризонтална и въртящия момент достига от порядъка на 300 НМ във целия диапазон на указаните по-горе обороти. ABY има еще едно предимство пред 3B - посредством едно пълно натискане на педала на газта се активизира режим "Overbоost", при който за няколко секунди може да се достигнат 380 НМ между 2100 и 4000 об/мин.

Мощната трансмисия Quattro - механична скоростна кутия c постоянен пълен привод и самоблокиращ се преден диференциал и ръчна блокировка на задния диференциал, автоматично изключваща се при скорост от 25 км/ч, обеспечава S2 с потресаваща управляемост. Версията Coupe получи 5-степенна, а S2 Avant - 6 степенна скоростна кутия.

5-цилиндровия 20-клапанен турбомотор дарява S2 с такава динамика, че автомобилът с тегло 1,5 тона се изстрелва до 100 км/ч за 6,1 сек и 15,4 сек са необходими за достигане на скорост от 160 км/ч, с което малко изпреварва Ford Excord Cosworth (6,1 и съответно 15,6 сек).

За S2 Coupe са спорни заявените в паспорта скоростни характеристики - изхождайки от тестовите данни, проведени от различни издания още през 1992 г. средно се отчита резултат от 6,6 сек за достигане на 100 км/час и 28,7 сек за достигане на 200 км/час, което съвсем не е лошо постижение като се има предвид, че Ford Excord Cosworth, тежащ със 160 кг по-малко има показатели съответно 6,5 сек и 28.6 сек. Ако не се придържаме към десетите от секундата, UrQuattro има същите показатели.

Тези скоростни характеристики, с които е надарено S2, още преди години водеха до разход на гориво от 18 до 20л/100 км. Тестовото потребление е не по-малко от 11,6л/100 км – това е знак за постигнатия значителен прогрес на автомобилната промишленност в последно время. Меко дозирайки газта, при нормално ежедневно шофиране може да се реализира разход даже под 10л/100км, а дори и по-спортното каране позволява да не се вдига потреблението над 16л/100км. Тъй като резервоарът събира 64л (S2 Avant) се получава така, че дължината на един преход е примерно 550 км. С S2 Сoupe, имащо резервоар 70л,могат да се изминат дори 700 км. Това са заводските данни за нови автомобили Ауди.

S2 има горещия темперамент на спортните автомобили Ауди, 20V турбинирания мотор прави автомобила силен конкурент на пътя. Максималната скорост по паспорт е 248 км/ч. На тестове е регистрирано постижение от 242 км/ч.

В ценовата група сред аналогични автомобили Ауди S2 струваше доста по-малко от ръчно-сглобяваното UrQuattro, но повече отFord Cosworth 4x4 или Toyota Celicа Turbo 2.0 4WD, а пък заднозадвижваните Porsche 944 S2 или Maserati Biturbo 222 E бяха по-скъпи.

Солидната окомплектовка, свойствена за автомобилите Ауди от известно време насам, намери своето отражение и в S2. Стандартни за S2 са предните ел.стъкла, АБС, предни почти спортни седалки с лумбални опори. Наличието на климатрониксе считаше почти за задължително.

За интериора са използвани висококачествена кожа. Панелите бяха покрити с карбон или при по-богата окомплектовка – с дърво. Таблото с уредите разбира се бе бяло на цвят.

:blink:;):dance:

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги и снимките GSB, радвам се, когато пускаш такива теми. :blink:

gruesch0064.jpg

mtmrsr2.jpgpage1.jpgpage2.jpg

page3.jpg

page4.jpg

Редактирано от AUDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мале-е-е! Човек ви подаде пръсче и го изядете целия ;);):dance:

Те тва вече си е за Златнио фонд! Страшни сте! :bia::blink:;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както винаги времето от "разпни го" до "осанна" е доста кратко.Но за разлика от някои хора съм съгласен че заслужава уважението ни. :blink::dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...