Jump to content

Спирачки А4 В5 - информация


GLS

Recommended Posts

Във форума има доста изписано, но информацията е пръсната в различни теми,затова реших да направя една тема в която да съберем по важната информация.

Дисковете които се монтират отпред на А4 B5 са 280мм, 288мм и 312мм.Освен това на S4 B5 диска е 321мм.

От 288мм на 312мм

Най-лесно e преминаването от 288мм на 312мм.Необходим е само супорт за диск 312мм(и диск естествено).Такъв супорт може да се вземе от А6 С5 2.8 или 2.5ТДИ 180к.с. и ТТ 225к.с.Ако някой ще сменя (купува) апарати със супорт, понеже повечето се продават комплект, трябва да има в предвид, че А6 и А4 са със апарати АТЕ 57, а ТТ и А3 са с по-малки-АТЕ 54(цифрата показва диаметъра на буталото), супортите обаче са взаимозаменяеми.Разликата в двата вида супорти може да видите на “Снимка 1”.На “Снимка 2” са супорти от А4 В6.Там също има диск 312мм, но супорта е различен и НЕ става за А4 В5.Различно е разтоянието м/у болтовете с които се хваща към шенкела.

На 312мм най-малката джанта която става е 16”.

От 288мм на 321мм

За да стане тази интервенция е необходима да се смени всичко – шенкел, апарат със супорт и естествено диск. Донора е S4 B5.

На 321мм диск най-малката джанта която става без преправяне е 17”.

От 280мм на 288(312)мм

И тук е необходим друг шенкел и нови апарати със супорти.

На 288мм става и джанта 15"

Задните спирачки

Не мога да кажа кой знае колко. Това което аз знам:

На А4 В5 се монтират дискове 245мм плътни и 256мм вентилирани.За да се премине към по-големите е необходимо апарати със супорти.

На А6 С5 се монтират 245мм и 255мм плътни и 269мм вентилирани.

Ще помоля по-запознатите колеги или такива които са минали по този път да напишат:

1.От 245мм плътни на В5 към 255мм плътни от С5 само супорт ли са необходими.

2.От 256 вентилиран на В5 към 269мм вентилиран от С5 само супорт ли е небходим?

3.От 245мм плътен към вентилиран(256мм или 269мм) необходимо ли е да се сменя шенкел и нещо друго?

4.На кои модели какви дискове се монтират?

5.Какви са минималния размер джанти които стават на различните дискове?

П.П. Снимките съм ги взел от форума(добавил съм размерите), ако колегите на които са имат нещо против, нека напишат за да ги изтрият модераторите.

post-38008-0-65999300-1364663583_thumb.j

post-38008-0-82971800-1364663596_thumb.j

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 288мм на 321мм

За да стане тази интервенция е необходима да се смени всичко – шенкел, апарат със супорт и естествено диск. Донора е S4 B5.

На 321мм диск най-малката джанта която става без преправяне е 17”.

Стават и 16".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно.

Някой няма ли да напише и нещо за задния мост

...

Ще помоля по-запознатите колеги или такива които са минали по този път да напишат:

1.От 245мм плътни на В5 към 255мм плътни от С5 само супорт ли са необходими.

2.От 256 вентилиран на В5 към 269мм вентилиран от С5 само супорт ли е небходим?

3.От 245мм плътен към вентилиран(256мм или 269мм) необходимо ли е да се сменя шенкел и нещо друго?

4.На кои модели какви дискове се монтират?

5.Какви са минималния размер джанти които стават на различните дискове?

...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 6 цилиндровите мотори лагери полуоски всичко е еднакво

1. зависи с кой точно апарат си - но е безмислен ъпгрейд

2. зависи с кой точно апарат си - ако си с апарати преди фйслифта не става ралтата само със супорт!

3. трябва да се види ръчната как ще се отиграе тъй като жилата идват от различен ъгъл и на А4 жилото идва малко късо за 269мм апарата- аз личо ползвах жила от А6!

4. от А6 А8 256 / 269 / 280 мм

5. 15"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

1.Апаратите на Б5 преди и след фейаса са различни?

2.Искаш да кажеш, че преди фейса има Б5-ци с вентилирани 256мм дискове?

3.Има ли апарати за плътен диск, които да стават на вентилиран? или ако минаваме от плътен на вентилиран задължително сменяме апаратите?

4....

5. И на 280мм стават 15"?

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да различни са задните апарати

не ако си преди фейса ти трябват целите апарати....то Еските преди фейса са с 245 то кво остава за не еските!

фейсовите апарати искат само съпорти за вентилирани дискове!!!

след като прените 288 предните стават на 15ки сам си отговори за 280 ")

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още малко информация за ъпгрейда към 312 мм дискове: http://sedefcha.blogspot.com/2012/12/312-4.html

Ето линк към статия за и за задните спирачки: http://www.audiworld.com/tech/wheel1.shtml

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А4/Б5 до последно са с железни шенкели, а А6/Ц5 след фейса са с алуминиеви. Само това има значение при ъпгрейд на спирачките - закрепването на съпортите е различно.

Ако все пак се стигне до смяна на шенкел (преминаването от алуминиеви към железни за мен е безумие) големината на карето се определя от мотора и задвижването.

321мм са два вида - с двубутални и еднобутални апарати. По сметки двубуталните (тези с 4-те накладки) имат по-голяма обща площ на буталата. По информация от audiworld еднобуталните (който са алуминиеви АТЕ) са по-надеждни, по-дирекнти и в крайна сметка по-ефективни. С тях (май) е възможен ъпгрейд до 345мм със съпорти от s4/B6.

Гарантирано стават (почти) всякакви 16" джанти - всъщност не знам такива, който да не стават, но......

За задните съм позабравил как са точно нещата, но по-спомен (може и да не е вярно!):

от 245 към 255 само съпорти, 269 са вентилирани и с по-голямо бутало (38 срещу 40мм). Фейслифтовите А6/ц5, А4/б5 (S4 не знам) са с алуминиеви апарати (за 269мм не знам). Апаратите са различни за куатро и предно - закрепването на ръчната.

На коли с ЕСП и брейк асистант не знам дали може да се правят произволни комбинации, фабричните комбинации са кодирани в АБС модула и може да се сменят с вагком.

ПП Информацията, че железните шенкели за 280 и за 288 дискове са с различно разстояние на дупките за съпортите не съм сигурен, че е достоверна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...