Jump to content

Неработещи предни чистачки


Swimsas

Recommended Posts

Колеги помощ ,днес по пътя за работа спрях пред един магазин и 20 сек след като тръгнах предните чистачки спряха да работят от раз .Някакви предложения !!! Това което забелязах е ,че както не работят на запалена кола ,когато мърдам лосчето фис-а и фаровете препулсират за секунда сякаш за момент пада волтажа.

ПС някой знае ли кои бушон отговаря за тях от там да почна (иначе пръскачките бачкат ако е от значение)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започни с VCDS. Влез в Central electeic и виж каква грешка записал за моторчетото. Ако е Open circuit, тогава търси бушон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е най добрия вариянт ,ама все още не съм си взел кабел ,в интернет пиши ,че бушон 31 в двигателния отсег отговаря за чистачките.Мисля да го проверя

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери го. Ако е здрав, намери от някой кабел. Грешката може да е Overload protection и тогава даже и ново моторче да сложиш няма да тръгне, докато не се изчисти грешката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се вярва да е прегряло ,защото карах някъде 15 мин на първата бърза и спрях до магазина за 10 мин ,след като потеглих отказа на 20 -тата секунда :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Overload (претоварване), не Overheat (прегряване). Когато рамената или самото моторче спечат, на моторчето му е нужен повече ампераж за да направи един такт. Модула Central electric следи консумацията на моторчето за чистачки и когато тя надхвърли определена стойност, записва грешката и спира командите към моторчето, с цел да предпази колата от подпалване на инсталацията и други странични ефекти.


Също така, ако не си си чистил дренажните отвори е възможно да го давиш (няма да си първия или последния).

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушонът за предните чистачки е в таблото с бушони в моторното отделение, както сам си открил.

 

Много е възможно моторчето ти да е изгоряло или да има друг проблем с него. дренажната вана, в която се намира, се чисти по предписание на всяка 30 000км инспекция. Ако не е чистена и задръстена, нищо чудно това да е довело до обратим или необратим дефект на моторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммхм ясно стария кошник ми поднася доста работа за събота и неделя.За дренажните отвори трябва да разколача пластмасата под чистачките нали .

Мерси колега отново ми помагаш с мн полезна информация :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дренажните отвори трябва да разколача пластмасата под чистачките нали .

Не, трябва да разкачиш подкалниците от страната на вратите. Дам се напълва с мръсотия.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако там е пълно с мръсотия това със сигурност няма да доведе до проблеми с моторчето на чистачките!

Единствено запушване във "водосточната вана" може да причини това и за да провери трябва именно да махне кората около чистачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако там е пълно с мръсотия това със сигурност няма да доведе до проблеми с моторчето на чистачките!

Не забравяй, че по миналото лято в големите дъждове, така ми се пълнеше просторанството под кората, че ми давеше и ECU-то на двигателя (а за моторчето на чистачките да не говорим). Под кората не намерих кой знае какво. Но когато започнах да изливам вода в дренажния отвор, тя не се оттичаше никак бързо. Проследих дупките на дренажния отвор и забелязах, че водата трябва да се оттича зад подкалника. Отворих го и там видях плътно запълнено от кал пространството за оттичане. Снимки мога да дам довечера (на стария ми телефон са). Мисълта ми е, че там се затлачва. Под кората може да види само един дренажен отвор и да се чуди защо не оттича. 

Челен (личен) опит: цитат из Моята А3 - няма диагноза, а цяла патология, пост #1

 

 

........................................................................................................................................................................................................................................................ И точно щях да се заема с този проблем, и започнаха дъждовете, та ново 20. След обилен дъжд, въобще не се и опитва да припука, стартера върти на сухо. ОК, водата те дави. И чистачките не работеха след обилен дъжд. А и забелязах вода по шофьорската степенка.

179852553.jpg

 

Свалих пластмасовата кора под чистачките и там какво видях, улея в който трябва да защипе кората е пълен с гняз. 

179852563.jpg

 

ОК, почистих, взех шише с вода и проверих как оттича. Е не оттичаше. Свалих подкалниците и махнах калта зад тях. Нов тест, успешен.

...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно....аз не съм чистил моята. Но не съм и забелязвал проблеми де....все пак ще трябва да направя това,след като го дават да се направи на всеки 30 000 км.

Изпратено от моят LG-D855

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На bsdnikolov очевидно колата е карана оффроуд :)

Няма лошо да се провери същевременно и зад калниците, още повече, че ако има много кал там ако още не е почнало, то ще почне да гние!

 

venomcorp - да, не е зле да го направиш. Като отворих при мен не намерих нищо освен малко прах (беше чистено преди около 15 000 км), но ако не е почиствано твърде дълго и в зависимост от това как и къде е карана колата.... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да почне да гние, тъй като от едната страна е пластмаса, а от другата страна е нещо като стереопор (простете, но не познавам името на материала). Както и да е. С времето при мен там се бе насъбрал микс от кал и части от листа и какво ли още не. При мен то пречеше да се оттича. Дупката под кората е достатъчно голяма в диаметър, за да застане нещо отгоре и и да пречи на оттичането. Довечера ще извадя снимките. Бая гняз изкарах.

По-важното е, че от тогава НИКОГА не съм имал проблеми в дъждовете.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив - при преди фейслифтовите загнива и още как ;) Ама да не се отклоняваме от темата, това е нерелеватнтно тук (загниването). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, нямам и следа от загниване, но това наистина е друга тема.

 

За да си провери състоянието на дренажните отвори зад подкалниците, е напълно достатъчно да развие винтове 5, 6 и 7, и да дръпне подкалника. Работа да 10 минути.

 

000041.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почвам да си мисля и аз ,че е от водо-оттичането ,тъй като ей сега през почивката отивам да проверя бушона и викам чакай да ги проверя и заработиха все едно не е имало проблем .Та мисълта ми е да не би да са се напълнили с вода и затова да е отчело проблем.

Намирисва малко на проблема на bsdnikolov ,и неговите чистачки не са работили само след обилен дъжд.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от Swimsas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега има ли смисъл да отварям кората под чистачките или да направя както си мисля .

Да отворя подкалника и да го зачистя там .След това изсипвам бутилка вода отгоре и ще гледам как се оттича вода.

Как мислите ще стане ли така

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително и двете! Иначе нищо не правиш. Така ще можеш и да почистиш външно моторчето и да видиш в какво състояние е! 

Шише вода не е достатъчно така или иначе, трябва ти поне кофа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колеги предлагам на всеки ,който не си е чистил дренажа подкалника да го направи.Аз направих ,както си бях наумил .Не съм свалял кората под чистачките (това остава за по напред че днес нямах време)Но мисля ,че има ефект.

Така развих кората по калника на шофьора и ето какво имаше там

c511d69752be9a5ad6db964402ddc296.jpg

503b3ac53291fc2d405c2448c50f562c.jpg

Изчистих го добре със щпатула ,четка и после с вода и го сглобих .Викам да видя от другата страна как е .Същото даже имаше и един фас най-отгоре на калта :)))) .След като я сглобих ,я изкарах на вън и пуснах маркуча отгоре. В момента в който го пуснах върху чистачките мигноввенно потече вода от подкалника чистичка и с доста добър дебит .Сега остана само времето да покаже дали съм решил проблема.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото както бе при мен.

На bsdnikolov очевидно колата е карана оффроуд :)

И май не само моята. Току виж се окаже, че 2/3-ти са офроудки. :D Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...