Jump to content

Климатроник Канал1


ralenekov

Recommended Posts

Здравейте колеги :hilezh:

Днес забелязах, че на 1ви канал ми връща грешка 15.1.

От ръководството за диагностика през климатроника видях, че:

15.1 Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – постоянно отворен, *15.1 виж бележките към таблицата*

а от бележките към таблицата:

15.1 – Цифровата стойност е вътрешно програмирана за “отпуснат” режим

Някой може ли да удари едно рамо и да ми обясни за какво иде реч?

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.................

клапата ти за засмукване на свеж въздух /тая под филтъра за купето/ е блокирала постоянно отворена, най вероятно трябва да се почисти. в тоя случай не би могъл да включиш функцията на климатроника за въртене на въздуха в колата /колата със стрелкичката/. не е болка за умиране, лошо е ако застанеш зад някой икарус и не можеш да си спреш притока на свеж въздух. най вероятно по някое време ще сработи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как мога да я достигна тази клапа? Понеже до момента съм се заблуждавал, че ми работи...

Точно под филтъра ли е или някъде зад жабката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като отвориш капака на двигателя най навътре в ляво има да махнеш малко щипки на пластмасовите кори под чистачките след това да развиеш няколко болтчета и да стигнеш до един хартиен филтър. вдигаш го и от долу е тая клапа, която в момента е постоянно отворена, смазваш я и би трябвало да тръгне /затвори/.

ПП всъщност това е на А4, но предполагам че на тройките пак е там.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за нищо.не е лошо ако не си сменял тоя филтър да отвориш да почистиш добре от мизерията /праха/ ако имаш лоша миризма да си купиш един спрей за почистване и да напръскаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 месеца го смених, пръскал съм и със спрей, махна се лошата миризма, но не знам да не и е станало нещо от това на тази клапа... Докато пръсках със спрея не съм пускал клапата да затваря въздуха в купето. Току-що го видях на схемата, но ми се струва че ще е доста трудно да се достъпи оттам... Ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лошо е ако застанеш зад някой икарус и не можеш да си спреш притока на свеж въздух.

проблем зад икарус надали ще има, виж зад някой автобус :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 месеца го смених, пръскал съм и със спрей, махна се лошата миризма, но не знам да не и е станало нещо от това на тази клапа... Докато пръсках със спрея не съм пускал клапата да затваря въздуха в купето. Току-що го видях на схемата, но ми се струва че ще е доста трудно да се достъпи оттам... Ще видим.

Много лесни се стига до там даже на А3 се маха уплатнението и се надига пласмасатаи филтъра е на лице под него клапата и се стига с ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ляво...

напротив отдясно на самия автомобил

проблем зад икарус надали ще има, виж зад някой автобус :hilezh:

Икаруса е също автобус

Много лесни се стига до там даже на А3 се маха уплатнението и се надига пласмасатаи филтъра е на лице под него клапата и се стига с ръка.

И на А4 се бърка с ръка, дори до турбината, то при отворена клапа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да помогне за решаване на 15.7 на канал 1 - в ръковоството пише - "клапата за въздушния дебит - непостоянно блокирала"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами сваляш таблото. Стигаш до нея,почистваш я,смазваш я и ако не се оправи нова клапа.

Поне така гледах на едни картинки и ми изглежда тегава работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко много хубаво ама сваляне и качване на табло е 200 кинта. Май ще я оставя така тая клапа. А тя за какво е всъщност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз по тая причина съм я оставил :)

Не съм сигурен, но май е при режим ауто да регулира смесването на въздуха... ба ли го всъщност. Аз не намирам никаква разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз по тая причина съм я оставил :)

Не съм сигурен, но май е при режим ауто да регулира смесването на въздуха... ба ли го всъщност. Аз не намирам никаква разлика.

Да ти кажа карам само на ауто и аз също не намирам никва разлика. Може би, защото незнам как е с работеща :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като отвориш капака на двигателя най навътре в ляво има да махнеш малко щипки на пластмасовите кори под чистачките след това да развиеш няколко болтчета и да стигнеш до един хартиен филтър. вдигаш го и от долу е тая клапа, която в момента е постоянно отворена, смазваш я и би трябвало да тръгне /затвори/.

ПП всъщност това е на А4, но предполагам че на тройките пак е там.

И на а3 пак е там, намерих я, опитах се да я помръдна с ръка, но не става. Страх ме беше че ако я напъвам ще я счупя. Няма и как да се смаже, понеже отстрани е на една ос. Друга идея? Ако махна жабката и всичко вдясно под еърбега ще ми се отвори ли достъп до моторчето дето я движи тая клапа или трябва да се влиза някакси откъм двигателния отсег?

Редактирано от ralenekov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...
Публикувано (Редактирано)

Така...

От няколко месеца съм с решен проблем. Просто исках да видя дали ще "ремонта", който си направих ще прояви някакви дефекти, но вече мога да пиша със сигурност, че всичко е наред. <_<

- Изчетох де що може да се намери из нета като възможни причини за тази грешка.

- Махнах жабката и моторчето ТОЧНО по описания по-горе начин.

- Оказа се че нито клапата е задръстена, нито се движи трудно, а цъкащия звук при опит за позициониране на клапата е от пукнато зъбно колело в моточето, което пък се оказва доста често срещан проблем при VW/AUDI. Няма да ви казвам и каква е цената за ново. В приложения файл е описано как се ремонтира. Руснаците всичко са измислили. А, да, зъбчатката май е от тефлон, и заради това се лепи доста трудно, и е необходимо укрепване (има го в pdf-a).

- Залепя се зъбчатката и се изправят пиновете, именно заради които се генерираше тази грешка в моя случай. Бяха изкривени и при движението по потенциометъра, стигаха до положение където не правеха контакт.

- Монтира се всичко наобратно, и се пуска калибриране на клапите през VAG-COM (има го в pdf-a).

Ето и ръководството за ремонт: g4_climatronic_rus.pdf

Инджой :(

Редактирано от ralenekov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...