paccci Публикувано 30 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 30 Юли 2010 (Редактирано) Привет колеги!Много се изговори за въпросният клапан, какво прави там,че бил за климатик ,за по плавно превклучване м/у предавките, за моментно задържане на обороти и т.н.Една снимчица да става ясно за какво точно иде реч :схемичкаКакто много колеги и аз имам проблема с падането на обороти при включване на различните видове консуматори.Това от своя страна води до по-високи обороти без консумация, за да могат да са в норма с консумация.И така вчера се замислих има ли начин колата ми да не държи през деня на 1050-1100об. на празен ход, за да може вечер с консумация да са ми 900. (колата е Голф 2 но е с Кейхин 1 )Тук идва ролята на досега само "возещия се клапан".Клапана работи с вакуум, съответно отпушен и запушен.Обяснявам в няколко стъпки:1.Нищо по вече свързаните вакууми не се променя ако има свързани такива.2. Изключих буксата, която влиза в клапана и подадох захранване(12V) от друго място, през ключе, и така пускам и спирам клапана(респективно рейката)когато си поискам.3. Настроих си оборотите без консумация(при загрял двигател разбира се) на 900об.4. Пуснах консумация и те паднаха на 750-800об.Включих клапана (през ново направеното ключе),задейства се клапата и бутна рейката на газта ,съответно оборотите се качиха.После регулирах колко точно да се качат от малкото винтче с гайка и така колата работи на 900об. без консумация при изключен клапан и на 900об. с консумация при включен клапан.Това от друга страна помага и при палене на студен двигател може да се избегне момента с дърпане на смукача(лятно време).Равносметката е в моя полза, надявам се, поне от към разход на гориво.Не че ще спестя кой знае какво, но защо пък да си давам парите на вятъра Само някои пояснения за тези които не знаят:# Винтчето за реглаж има гайчица, която го стяга, като винта се държи с отверка да не се развива, след вече направеният реглаж, а гайката се притяга с ключе №6.# След задействане на клапана може да се наложи да се подаде леко газ, за да се задейства вакуума!#Ел.клапана се тества предварително дали работи ,като се включва към 12V(не директно към акумолатора защото в общия случай заряда му е по-голям) Когато работи клапана трябва да се чува как щтрака като реле.Проверявате с маркуче за вакуум, при спряно и включено положение на клапана, кога вакуума дърпа въздух и кога не и от къде.Като намерите правилните изводи включвате към тях вакумчето за клапата(към извода който се запушва при спрян клапан) и този от клапанчето на сервото(или компесационното-зелено казанче зависи при кой как са вързани вакуумите).Аз съм вързал клапана през бушон, което препоръчвам на всички колеги които мислят да правят тази интервенция,все пак това си е ел. система колкото по-сигурно, толкова по-добре!Дано съм бил полезен с нещо,незнам до колко се разбира какво съм написал,ако има нещо неясно питайте ще доуточня.Благодаря за вниманието Редактирано 30 Юли 2010 от paccci Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mishlen Публикувано 31 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2010 Поиграл си си колега.Браво за което.1.Не разбрах къде си включил клапана.и това "(не директно към акумолатора защото в общия случай заряда му е по-голям)" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lion_Heart Публикувано 31 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2010 А пък ако кажате откъде си купувате маркучета за вакуумите на карбуратора,цена няма да имате... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shwepi Публикувано 31 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2010 Оригинални 10-лв един метър пробвай в вносителя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
paccci Публикувано 1 Август 2010 Автор Доклад Share Публикувано 1 Август 2010 (Редактирано) Поиграл си си колега.Браво за което.1.Не разбрах къде си включил клапана...Аз съм го включил към запалката, от нея съм взел ток, но може и към халогени или контактен ключ и т.н.Просто напрежението на акумолатора може да бъде и 14.4V ,което може да повреди клапана.За това имах в предвид, че е хубаво да се вземе захранване от кабел който е минал през таблото на автомобила, където напрежението е 12V .За колегата Lion Heart да кажа ,че за вакууми става и бензинов маркуч от някой магазин за руски автомобили.Само трябва като се сменя вакуумно маркуче да се сложи после такова със същич диаметър, защото иначе се променя силата на вакуума. Редактирано 1 Август 2010 от paccci Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mishlen Публикувано 1 Август 2010 Доклад Share Публикувано 1 Август 2010 Аха.Разбрах те. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts