Jump to content

Гумички на клапаните за 1Z-TDI


m.i.l.e.n

Recommended Posts

Симптомите са за 4-5000 км. е изгоряла около 4-500 гр. масло. Като е студена и я запаля пуши леко в синкаво, докато загрее, и другото което е че образува черни сажди на ръба на гърнето.

Питането ми е дали само с смяна на гумичките ще се оправят нещата?

Вчера от 2ма майстори чух 2 различни мнения....

Единият твърди че дизела не страдал от гумички и дори да ги сменя нищо няма да постигна, а другият ми каза че цялата глава била за ремонт... клапани водачи повдигачи и гумички= 8-900лв

Нека някой ако е имал подобен проблем да сподели мнение, дали си струва да сменям гумичките или не :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че дизелът не страда от гумички, не е така. Не знам на колко километра е колицата ти, но смяна на гумички, преглед на водачите, и евентуалната им замяна би била полезна. Клапани - пришлайфане, чак пък нови! Леглата също. 900 лева ми се виждат пресилени обаче. Пълната процедура би била: смяна на гумички и водачи, шлайф и припасване на клапани и легла, шлайф глава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колата е на близо 230хил. реални, за което съм сигурен. Проблем друг няма, нито с разхода нито с палене...

Струва ли си само гумичките да сменя или да свалям главата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за 900лв ще си направиш основен ремонт на двигателя.

Пълното обслужване на главата няма да е повече от 150-200лв да не говорим че гумичките сами по себе си са стотинки и като сложиш гарнитура за глвата,за колекторите и за капака на клапаните като цифра няма да прехвърли 300лв останалото за работа повече от 100-150 лв едва ли би трябвало да ти искат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само гумички смени и ще има невероятен ефект, от опит ти казвам само че на двигател АБК. Сега от смяна до смяна или 9000-10000 км не доливам нито грам ако щете вярвайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм и друго, че всяка турбинирана кола харчи масло...но ме дразни този синкав пушек като запаля. Заглеждам се по други коли, на някой също има сажди по гърнетата, на някои няма нищо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, всяка кола харчи масло. Въпросът е в количеството. Турбинираните, особено на повечко километри, засилват харча си. Първоначалното изпушване, декорирано в синьо ме ориентира към гумички. Не претендирам за 100 процента сигурност.

П.П. Сега като си мисля, се чудя дали от запушен филтър на картерните газове, не може да се получи този ефект. Я кажете.

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя моята харчеше масло като разпрана-направо си го гореше с бензина-по литър на 500 км и доливах,но пушеше само като загрее :hilezh: , смених гумичките и сега почти не гори-на 10 000 един литър доливам :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм че всяка кола харчи масло въпроса е че този харя няма да е осезаем ако колата не се цеди до критичните обороти често и няма да се налага доливане преди следваща смяна на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм че всяка кола харчи масло въпроса е че този харя няма да е осезаем ако колата не се цеди до критичните обороти често и няма да се налага доливане преди следваща смяна на маслото.

Пиф, колега, прав си... На мен АВК то беше почнало да ми изяжда по един литър на 300 км отиване и връщане по магистралата за Пловдив :huh::hilezh::hilezh: . Смених ги и сега гледам - откакто съм сменил маслото пак я ръчкам - не го пипа. Въпроса е обаче освен гумичките и гарнитурата на главата и сегментите в какво положение са -.... Но за Милен нещата са по-други... той е дизел и нашия коментар в темата е само най-общо казано информация. :hilezh: Видях му ауспуха на колегата, не е много, така че най-вероятно е от гумичките му..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Милен колата е най запазеното В4 TDI което съм виждал.Аз също съм убеден че и километрите и са реални.За мен тази кола е с един прекрасен и малко амортизиран мотор и този който ти е казал че главата е да такъв ремонт .....Моето мнение е изобщо да не я закачаш е, ако толкова си си го навил на пръста смени си уплътнителите на клапаните ама не пипай нищо друго.това е двигател с много голям експлоатационен потенциал затова спри да се чудиш какво да човъркаш по хубавата си кола :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Милен колата е най запазеното В4 TDI което съм виждал.Аз също съм убеден че и километрите и са реални.За мен тази кола е с един прекрасен и малко амортизиран мотор и този който ти е казал че главата е да такъв ремонт .....Моето мнение е изобщо да не я закачаш е, ако толкова си си го навил на пръста смени си уплътнителите на клапаните ама не пипай нищо друго.това е двигател с много голям експлоатационен потенциал затова спри да се чудиш какво да човъркаш по хубавата си кола :(

Вальо, мерси за хубавите думи :D

Май така и ще направя, ще спра да се панирам и ще си карам колицата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май така и ще направя, ще спра да се панирам и ще си карам колицата.

Шпори яко и да се чува само песента на турбинатаааа :(

И при мен губеше малко масло преди да ми рециклират охлювчето, но от тогава спря.

Ауспуха ми също има черен нагар по ръба и при палене вади малко бял и синкав пушек :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега миналата седмица сменях гумички на купето с абк мотор, работата с гумички и гарнитура на капака на клапаните излезе 70 лв, ефекта,поразителен, мисля че с едни гумички ще се оправи всичко. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

И при мен губеше малко масло преди да ми рециклират охлювчето, но от тогава спря.

Ауспуха ми също има черен нагар по ръба и при палене вади малко бял и синкав пушек :steinigung:

След рециклирането ли има нагар и пуши или преди да рециклираш, и къде мога да ида и да проверя турбото дали е читаво?

Значи вече няколко човека ми потвърждават че дизел нестрада от гумички, а ме съветват да търся причината в турбото.

Редактирано от m.i.l.e.n
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропускащи гумички калят и ламбдата на бензиновите ама на дизел най-много да накалят ауспуха :hilezh:

Да кажат разбиращите от турбини как се отразява това масло на перките на турбинажа, дали трупат нагар и дали и идва в повече на турбинката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропускащи гумички калят и ламбдата на бензиновите ама на дизел най-много да накалят ауспуха :hilezh:

Да кажат разбиращите от турбини как се отразява това масло на перките на турбинажа, дали трупат нагар и дали и идва в повече на турбинката.

въпросът беше друг май....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи вече няколко човека ми потвърждават че дизел нестрада от гумички, а ме съветват да търся причината в турбото.

Да погледнем това твърдение на какво се основава. Гумичките се скапват по две причини. Първата е износване по ръбчето, което контактува със стъблото на клапана, а втората, и по-често срещана - деструктиране на материала / втвърдяване/, в следствие на температурата и маслото. В този смисъл нищо не отличава бензиновия от дизеловия двигател. Няма и особена разлика в конструкцията на клапани, водачи, и гумички. Та не мога да си обясня защо се твърди това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да погледнем това твърдение на какво се основава. Гумичките се скапват по две причини. Първата е износване по ръбчето, което контактува със стъблото на клапана, а втората, и по-често срещана - деструктиране на материала / втвърдяване/, в следствие на температурата и маслото. В този смисъл нищо не отличава бензиновия от дизеловия двигател. Няма и особена разлика в конструкцията на клапани, водачи, и гумички. Та не мога да си обясня защо се твърди това.

Колега,предполагам е свързано с по-високата калоричност на горивото при бенз. ДВГ и оттам по-висока температура на горене и по-бързото втвърдяване на гумичките ....така мисля аз поне де :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за мене дизелите работят при по голямо температурно натоварване от бензиновите, не случайно охлаждащите радиатори за дизела се проектират с до 20 % по голяма охладителна площ от бензиновите :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въпросът беше друг май....

Въпроса беше дали дизела страда от гумички на клапани. Подавам му жокер на колегата какво още да погледне по пътя на добре изгорялото в ауспуха масълце.

Cause & Affect както се казваше в Матрицата B)

Редактирано от Ngoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Popadnah slu4ajno na temata. Карам две audi B4 TDI КОМБИ И КУПЕ. Купето ми е от 5 години в мене. Когато го купих (2003г.) ми гореше масло 180ml. на 100км. Колата пушеше бял дим отзад. смених гумички (старите си бяха идеални, но въпреки това ги смених) , отворихме двигателя - сегментите ми имаха " ключ" 5-6 мм. Смених ги и тях (с нормалени ). Колата заспа не съм доливал масло ( 15000 км. ). ако те интресуват цени мога да ти ги изпратя.

Редактирано от YAKOVCHEV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...