Jump to content

galin_krastev

Members
  • Мнения

    182
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    Велосипед

Контакти

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0
  • Skype
    galin_krastev1

Персонална информация

  • Пол
    Male
  • Локация
    Шумен

Последни посетители

1767 профилни разглеждания

galin_krastev's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. 2016г. Купих Ауди а4 2.6 АБС 110кв ръчна кутия не куатро. Колата е внесена от Швейцария и беше на 207хил. реални километра като за 22годишна кола, както и по сервизна книжка водена до към 2015г. където е бил и последният техен преглед. Всичко по колата което сменям е със щампа 95г. или когато е произведен автомобила. Относно темата този проблем го локализирах при по студено време и аз, като нещо под 15 градуса външна температура. Отначало имах проблем с датчика със 4 клеми за водата, който показва и температурата на инструменталното табло. Смених го с нов и показанията се оправиха, както и паленето, което беше затруднено независимо от температурата, а това беше при топло време м.август. Датчика показваше по рано стойности към 120 градуса, а като се даде на контакт на не запалена и студена кола 90 градуса. След като дойде студеният период се проявиха същите симптоми както описаните по темата. Това трудно първоначално палене на студен дригател при околна температура под 15 градуса, което аз съм забелязъл. Понеже проблема и мен ме изнервя, а всяко такова отсега насетне ще е такова паленето. По-рано бях минал с почистване на дроселова клапа, стъпково моторче и един датчик за въздуха. Това го направих още докато не познавах колата, но този проблем явно не се е оправил. Тези дни поради съмнения смених и този датчик за въздуха, който се намира в близост до стъпковото моторче и сякаш виждам подобрения при горещ мотор, но там паленето си е добре, но въпреки това сякаш чувствам новият датчик като нов. След като го смених реших да извадя клемата на акумулатора (-), и окасих със (+) за да разредя кондензаторите и едно друго или нещо като ресетване на ECU-то. Проблемите ми остават. Пробвах варианта със 3 пъти по десет секунди на контакт с пауза 5 секунди, както каза единият колега, но и това не помогна. Огледах комутатора за окисляване, нямах такива, както и на други съединения около мотора, но не адресивах никъде окислявания. Почистването на дроселовата клапа не съм го правил така както описа по-подробно един от колегите, а повърхностно без свалянето и. Другият ефект при температура над 15 градуса до към 20-22 градуса околна температура е че колата си запалва лесно, но пък почва да се форсира до към 1500 оборота и да ги смъква до към 1000 оборта и така пулсира докато позагреее малко или ако подам газ с педала се оправя веднага, това е другият ефект на студен двигател при малко по-висока температура. Не съм ходил на диагностика никога, а може би идва момента. Тези дни смятам да проверч пак стъпковото моторче на какъв хал е, защото както обясни един от колегите ако то не затваря с буталцето си поради натрупал се нагар може да има бедна смес, а не богата, каквато е нужна. ИНаче колата си върви много добре има ряз, както казват че повечето няма, а при високи скорости ускорението е също много добро. Разходата средният го държа около 6.5 - 7лтр/100км, но при 10% само градско. По отношение на вървене и разход нямам проблем, което говори че проблема не влияе толкова върху това. Така че с двата датчика за въздуха и за охладителната течност, нещата не се променят съгласно проблема, което говори че при мен не е от тях стига да не касае комплексен проблем. На времето имах подобен проблем когато имах мотор 2.7битурбо на ауди а6 ц5 169кв, като много диагностици не разбраха че имам проблем с дебитомера, а след като монтьора ми се пищиса да гледа как давам пари за нищо, почна на ръчен принцип да откача и веднага след откачане на дебитомера като първи опит колата се оправи с паленето, а ефекта без дебитомера че лашка оборотите в ниските. Така че все още никой не е разграничил проблема дали е комплексен или касае електрическата система или само почисване на дросела и покрай него което касае преминаването на дозираният въздух да става в нормите.
  2. Здравейте преди 10г. бях почнал, но така и недовърших една връзка между конструкциите и частите пасващи на двете купета на ауди А4 B5 (1995-2000г.) и Ауди А6 C5 (1998-2002г.) вътре в купето, като бях наредил взимайки от А6-цата и почнах да слагам в А4-ката. Това ми се отдаде в една автоморга докато имах възможност. Оказа се че таблото на А6-цата което прехвърлих пасва на гредата, както и на извивките на стъклото и всичко. Преди това сложих аспирацията, която се слага преди таблото. След това закрепих барчето назад и колата почна да придава друг вид. Забелязах че с оригиналните кори на предните врати където се затваря линията нямаше никаква връзка, а вратите неможеха да се затварят от ено положение насетне. Знам че между двете купета дава 50мм разлика в ширината но това е все пак на външен габарит. Без корите вратите се затваряха. Пита се дали кората от А6 би паснала на А4-ката или иска доста припасване (преправяне) докато стане ако някой вообще е пробвал. Идеята отначало ми беше дали една а6-ца може да се прехвърли в А4-ка купе. Мислех си отначало че е безсмислено, но пък за информацията си заслужаваше да загубя време. Много често си украсяваме коли по различен начин, а тук се пита дали някой е пробвал нещо подобно. Също така както и седалките дали е възможно да се монтират макар и да има някакви малки интервенции относно напасванията. За съжаление тогава не снимах нищо, а и към днешна дата нямам възможност това да го направя. В момента притежавам А4-ка Б5 и така този случай ми навява спомени. Понеже съм имал А6-ца Ц5 и немога да отрека че е доста по-добре изглежда интериорно и затова си викам дали би се получило нещо.
  3. Търся си предна не скъсана седалка (Шофорска) за Audi A4 B5 1995g. - черна. Коженият ми салон не е рекаро а е обикновен(оригинален).
  4. Все още проблема не е решен, но го следя, като нищо не се променя. Карам постоянно и върху доста заледени и снежни хлъзгави участъци,забелязах че системата си работи когато се опитва да преплъзва колелото и на леда колата се опитва да не намалява, а се задейства системата както е познавам без този проблем, който се появява както съм го описал. Чета е и други имат подобни проблеми, но на този етап не смятам да бутам замръзнали железа. Смятам да си проверя системата на датчиците, като разчитам на механична намеса, а не на електронна, защото от компове съм се напатил, а тук нещата не са толкова сложни. Предполагам, като събирам мненията ви и от една друга същата тема че нещата опират до грешна информация. Първичното със сигурност се крие във някой датчик. Колата я наследих със нови задни накладки и боядисани задни супорти, което ме кара да се замисля дали проблема не е в задните колелета. Предните колелета смених само спирачните дискове, но проблема по-рано сис тоеше така или иначе, но базирам че дисковете са оригинални 1995г. че отпред не са правени някакви интервенции. Забелязвам обаче нещо друго, че цялата кола е гресирана по всички болтове мъжката, което ме навява че някой датчик, може да е кресиран и той поради някаква причина. Такива датчици се свалят лесно и не искат кой знае какви настройки, базирайки че преди 15 години се занивах с ударена такава кола и се наложи да прехвърлям шенкели едно друго и датчиците не съм се интересувал как трябва да са а се следват елементарни логики, че не трябва да опира в карето, а леко трябва да се дистанцира, а като сер вади се правят въртиливи движения на ръка, ако не мръдва се вземат мерки за намаляване на съпротивлението във медният ппръстен. Мога да кажа че такъв датчик съм навирал на мястото на алуминиев шенкел от 2001-2002г. модел където датчика е по къс и с болче, което го ограничава по корпус. Според мен датчиците е хубаво да се видят по отношение на вида им който поглъща информацията, като е желателно да се почистят и да се направи една такава мини профилафтика с цел-сигурност.
  5. Благодара за съвета, по принцип не съм сменял нищо, сензорите съм си играл на времето с тях на други две Аудита от това поколение. като съм махал слагал и припасвал. Ще ги извадя и ще ги почистя евентуално. По рано във Швейцария ако са правили някакви удорми ще разбера. Това наистина е по силите ми и ще разбера подробности след като ги извадя и почистя най-малкото.
  6. Имам проблем който още като взех колата преди 3 месеца не се е влошил или подобрил. Колата е Ауди А4 1995г. 2.6 (АBC) не куатро, ръчна кутия, седан. Проблема се състои в това, че малко преди колата да спре след натискане на спирачен педал се чува шум (стряскащ), и в паралел се получава вибрация в спирачният педал, като забелязвам че това го прави точно и само в определен момент малко преди да спре автомобила. Не съм се задълбавал в проблема, защото мислех че ще изчезне, но все още съм така, а почна да ме дразни този шум. Колата има много добри спирачки като често ги експлоатирам и не ги щадя. Спиранията не са такива че да се задейства АБС-а, но изглежда се получава нещо, което засега ми изглежда доста странно, като не се влошава, или да клони към друго. Сигналната ми лампа за изправността си светва и угасва, което за мен говори че системата е изправна. Скоро смених спирачни криви дискове, но оставих старите накладки, които ги виждам като оригинални, а задните ми изглеждат скоро сменени. Датчици не съм ги гледал, а както казах все още нищо не съм правил, но се чудя откъде трябва да я почна. Благодаря
  7. Автомобилът е Ауди А4 1995г. с конструиран заводски електрически люк. Първото отваряне се появи случайно, когато седнаха двама души от дясната страна на колата, като единият на предната, другият на задната седалка. Оказа се че това преобладава често, но тези дни започна и когато съм сам. За мен най-лесното решение е ще да му спра захранването, което все още несъм разбрал дали е на бушон като за по лесно или трябва някоя клема да дръпна. Горе в системата на тавана има копче с 3 позиции като се върти. Едната е да се плъзга при отваряне, а другата е и да се надига като спойлер и спряно. За съжаление като спряно се отваря предимно на плъзгане. Ако го оправя може би ще е най-добре, но не познавам системата му, а нещо може да го поражда. Притесних се че оня ден се отваря в дъжда докато пътувам, но за късмет валеше на периоди и се отваряше когато не капе. Ако някой има представа от това, какво се случва и кое го поражда ще съм благодарен да сподели.
  8. Всяка операция в оторизиран сервиз си има точно време за реагиране. По рано се вземаха около 60лв на час. Предполагам времето за смяна на всичко в един обикновен сервиз може да отиде доста часове, но както казаха колегите може и да се свежда до пазарлък, но някой път това води и до работа през пръсти. Свалят се доста детайли, които с времето може да се окажат и чупливи и при смъкването да се трошат и после да се затрудни монтажа обратно, което крие и рискове. Аз не съм майстор, но почнах и сам да си правя всичко, но е въпрос на свободно време, малко инструмент и нерви. Допитвам се само до зацепване на ремъка до хора с опит като ги вземам да свършат пипкавата работа в гаража плащам и продължавам с другите неща. Така се спестяват пари, но не и време.Специалисти които си ценят труда трудно биха склонили на цена под 100лв, а тези които работят по-евтино не се знае как ще те претупат и закърпят, но има и изключения. Важно е да не се работи с познати хора, защото там се чака като за наш човек и много често това доверие пада в процеса на работа. Смяната на отделните части, може да се окаже до такива със живот по-голям от инвестираните в такива нови на случайни производители. За мен приоритет при отварянето на системата за достъп задължително се сменят Ангренажният ремък, водна помпа въртяна от него ако е, и термостат. С ролките може да се прави компромис, като след прегледа им е задължително да се види гресировката на лагерите, стига да не са проблем при инвестицията за нови, но както казах лагери ментета се вграждат в по евтини ролки, което ги прави по евтини и не много надеждни.
  9. Много често при диагностиците техниките не улавят много прости проблеми. Когато се работи между две крайности резултатите са с най-големи променливи и може на ръчен метод да се правят локализации на проблемите, когато се свеждат до минимални комбинации. За мен автомобила, както и при мен компютъра получава грешна информация за студен двигател. Оприличавам го като "вирусна" информация. Която се чисти предимно като се откачи от системата даденият причинител. аз се съмнявам в това и затова подсказвам за аналогичен случай с моя, който ме подвежда базирайки вашето оплакване. за вашият случай щом има такъв датчик, който не съм се интересувал син ли е или някакъв друг цвят. Буксата е квадратна и 4 клеми, където друга такава подобна трудно да се срещне в системата. Датчика при студен двигател може да не се монтира за пробата, защото така или иначе водата е студена и елемента стоейки във въздуха не е проблем до 20-30 секунди да се види паленето и след това работата на двигателя в първите секунди след евентуалното палене. В моят случай нямам газова система и съм по опростен за решаване на проблеми. Всяка интервенция може да разхерметизира системата и да се получават аномалии при диагностиките и решаването на проблеми. Намесата на газовият инжекцион може да доведе до ред проблеми, ако се режат или запояват кабели, защото всяка жица си има съпротивление и не трябва да се променя, а то може да се промени със времето, когато те бъдат разхерметизирани. Дано моята насока с тоя датчик те извади от "калта", че смяната на здрави части е често срещано явление, а всичко се върти до липсваща информация и елементарните разсъждения. Прочетох доста мнения, но изглежда всичко досега е ненужно, защото проблема ви стои. Един датчик от магазина без да се плаща и да се закачи само и ако не е оттам да се върне би го направил всеки съвестен търговец. В аптеките доста често се среща аптекарите да поправят докторите по изписаните лекарства и тука е нещо подобно. Така че проба грешка учи, но това няма да е грешно да се пробва, а при мен такъв датчик се намира за около 15лв, което на този етап ми реши проблема, защото се оказа съм с подобен, а не който трябва, но все пак е здрав и получих положителен резултат.
  10. Аз имах подобен проблем със моята 2.6 ABC мотор 150к.с. излезе датчик, и паленето се оправи. Палех и аз като вас. Ако имаш такъв датчик на водата с 4 клеми, може да не работи. След като закачих един хвърчащ нов и колата вече запали от първият път. При мен също се стигна до всякакви информации, че може да е от това онова, но пък този датчик ми реши близо 4 проблема.
  11. След всички проблеми и установената система на работа на колата и 1500км след корекциите, резултатите са положителни. Температурата като залепне малко преди 90 градуса не мърда, дори и при пускане по инерция. Но студеното палене пак не е точно такова каквото си го представям за нормално. По-рано с проблемният датчих въртях доста, а сега това го няма, но пък оборотите пулсират в първите 20-30 секунди като се клатят между 1500 и 1300. и след малко се стабилизират. Този въпросният датчик все още ме съмнява, като реши толкова проблеми, дали сега ако сложа не зелен, а черен с бял пръстен както и е оригиналният на VDO, би се изчистил и този проблем. Датчика в един електронен магазин ми излезе на 3 марки. Swag, Heart+BUSS ELPARTS и VEMO. Като цените са 58лв, 32лв и 15лв. Колебая се кой да предпочета и дали има смисъл от най-скъпия или може да се рискува с най-евтиният на фирмата VEMO. оригиналният ми номер на датчика пак повтарям е 058 919 501А. А тези модели са еквиваленти на този номер. А в информацията за датчика на фирмата Swag упоменават че е до 120 градуса. Което не знам какво се има предвид. http://carauto.bg/датчик-температура-охладителна-течност-herthbuss-elparts-prod1707579.html http://carauto.bg/датчик-температура-охладителна-течност-swag-prod2212197.html http://carauto.bg/датчик-температура-охладителна-течност-vemo-prod2348532.html Кой е точният продукт, на коя марка трябва да се разчита, а такава разлика и в цената между отделните, леко ми подсказва че ще сгреша ако съдя по-цена. Благодаря.
  12. Смених маслото с 5w40 на ARAL (1ltr) опаковка, където колата събра 4.7лтр., както и филтър. Тръгнах на дълъг път за втори път пак по същият пресечен маршрут от 150км със 1400м положителна денивелация. Колата след като вдигна 87-89 градуса (малко преди 90 и след 85) почти средата. така си и остана за цялото пътуване. Вчера ме заваля дъжда, но колата не се обади при такъв силен дъжд относно намокряне на това онова и всичко беше с поведението и. Температурата по едно време се снижи до 17 градуса. и по късно стигна до към 22. Стрелката на температура ако реагира, почти не се забелязва. Като влязох в градски условия също не прехвърли показание над 90 градуса. Колата вчера събра около 30км по инерция (тихи обороти), като стрелката вообще не падаше базирайки че мотора е разтоварен, като градусите на маслото и водата не мърдаха. След пауза в града около 20-30мин. на изгасен двигател и след това беше показанието стигнало към 80 градуса. Така че все още не съм сигурен дали е необходимо да сменям помпата, а покрай нея тръгнаха други неща. Все още опипвам колата. Отначало на студен мотор колата се форсира на около 1500 -1700 оборота и пулсира като ги клати с 200 оборота нагоре надолу. и след 10 секунди ги успокоява към 1000 и така с плавното загряване слизат до към 700-800.
  13. След всички проблеми, колата вече е в режим на експлоатация. Първото оплакване което имах с първоначалното палене - въпросният датчик със 4-те клеми даваше отражение на студен двигател, но въпреки това минах през почистване на дроселова клапа, стъпково моторче, и още един датчик с два края, който също имаше нагар. Всичко това изглежда повлиява за оборотите, форсирането и тихите. Втори проблем със показанието до прегряване. Същият датчик с 4-те клеми дава грешни показания и компютъра ги възприема като такива и това си дава отражение. Климатроника също излезе от строя по едно време като показанията на температурата взети от същият датчик влияят върху цялата система. След всички корекции реших че е хубаво да се съобразя със пробката за обезвъздушаване, която също разбутах, след като позагря колата реших че е време и там да се съсредоточа. Имаше достатъчно въздух, който излезе за да повлияе допълнително. В един момент нивото на течността се промени, като падна с малко, а това говори че се отвори големият кръг и долният маркуч загря моментално до нивото на горният. Градусите на таблото залепнаха малко преди 90 градуса , нещо като 87-88, а термостата отваря на 87 и така не мръднаха цели 40мин. и не дочаках перката да включи. Не знам точно какви са стойностите върху датчика на водният радиатор който е с три жици затова кога трябва да подаде информация за включване на перката, но така или иначе температурата не се покачваше. Форсирвах до към 2000 оборота, задържах на място за да вдигне още градус, но уви нищо не мърда. Направи ми впечатление че през малкото маркуче което е на най-високата точка на казанчето че не блика течност през него. По рано като стисках долният маркуч когато бяха проблемите ми църкаше през него, което ми говори че не е запушено. Това не знам дали е някакъв проблем, или по-късно почва през него да циркулира. Съмненията за помпа че не работи при това положение може би падат, защото не виждам как се реализират тия процеси. Виско перката се върти сякаш с оборотите на двигателя, и чакайки другата перка да се включи, а тя може би раздухва доста въздуха и затова да се стига до тук, колата да не може да загрее повече. Външната температура днес беше 22 градсуа, което може да е причина че не е много топло. Предният ден перката през климатроника се включи като сложихме здравият датчик, което говори че тя работи. Оригиналният датчик се оказа от 1995г. когато е произведена колата VDO 140 градуса 814/1/5 а номера на ауди е 058 919 501А и има черен цвят, а аз дес сложих topran 109 245 755 (replacing 059 919 501) за 15лв, което се оказа основният проблем в колата свързана с работата на мотора. Термостата който смених се оказа може би излишно нещо, но пък новият заработи днес, което също можеше да бъде комплексен проблема. Вече бих казал че този датчик може да се брои като консумативна част, която при обслужване на автомобила е желателно и тя да се смени.
  14. Днес взетият датчик за 15лв на фирмата "topran" с номер 059 919 501 или 109 245 (зелен), а по рано видях че моят датчик почва с цифри 058 ххх ххх, който е черен, на магазина им казах че моят е черен, но те ми твърдят че този е същият, но все пак го взех. Дойде специалист, който завъртя ключа на колата, като пред него показанието беше 90 градуса на таблото за водата. Откачихме клемата на датчика и видяхме че 90 градуса изчезнаха, като пак завъртяхме, но при форсирване колата изпатква. След това закачихме този датчик извън системата, дойдоха оборотите като за студена около 1200, а преди още в началото са 800, климатроника тръгна, перката също завъртя със включването. Като тествах на автокъщата климатроника също беше ок, но паленето на студено си беше така проблемно. Утре на сутринта на студен двигател ще разбера това първото палене дали и то се е оправило, защото след 2-3 минути работа, вече всяко палене е ок със проблемният датчик, а вече днес запалихме колата и няма как да разберем докато не изстине на нула. Но след като закачихме датчика температурата беше където трябва на 60 градуса показание, а не на 90 както специалиста видя на първото завъртане за деня (студена), а това е още като се даде на контакт. Сега се чудя дали този зеленият датчик който имам ще дава точни показания, защото някъде ми излезе че е за друг двигател и кола с тоя номер. Не ми се слага и маха по-късно пак ако не показва пак точно показанията, макар и да са близки до верните. Но това сега трудно да го разбера, но и ми пада вратичката за връщане. Но както всеки магазин предимно гледат да разкарват наличностите.
  15. След всичко коментирано от вас и въпросите отговорът ми е следният. Колата не съм я тествал до загряване, но пък стигнах до нея в кат без никави проблеми по извънградски маршрут 10-15км. След това пред Кат я палех за малко много пъти докато я местих по опашката докато ми дойде реда. След случилото се на дългият ми преход около 150км чак на 15-20км и преди това 7-8км градско в тях градусите подскочиха над 90 и така почнаха да се движат над тая граница, когато колата се движи с по-висока скорост 80-100км/ч. Термостата го смених без да свалям ангренаж, а само с леко издърпване, но паленето преди проблемите с температурата си палеше така трудно. Термостата е съобразен със клапанчето, което го има да е горе, както чета в руски статии за това и онова. Там нещата са спазени и не би трябвало да имам проблем с монтажа. С тия датчици относно цветово локализирах че цвета е черен, а в магазина ми дадоха зелен и ми казаха че бил същият. След прочитане на някои статии във форума излиза че тоя цвят имал значение, защото през годините променяли параметрите в тях, а не конструктивно, като показанията можели да бъдат пак грешни. Още не съм го сложил, но тук също въпроса ми стои отворен като часта не е ли същата по цвят дали би ме подвело пак с градусите. Колата не е обслужена, ще ми се да сменя всичко, но парите намаляха и сега разчитам на приоритетни неща. Обезвъздушаването не съм го гледал, макар че излезе на металната тръба която завива отзад към мотора вариант за обезвъздушаване. Паленето след като запали веднъж после никакви грижи. Все още маслото не е сменено, което се предполага че е старо, но то се движи в нормални граници. докато карах колата при тия градуси над 100 на водата които споменавам то не мърдаше като стоеше около 100. Но последно когато запалих след смяна на термостата и обслужване на дросела и стигайки пак до прегряване на индикация мисля че не отлепи от 60 градуса, или тепърва е почнало да мърда което не ми направи впечатление. Долният маркуч дебелият който влиза в радиатора след дългият път и насеченото каране в града беше загрял съвсем леко, може би малко над температурата на ръката ми, а другият горе ми даваше 2 секунди да го задържа. Има още един по малък маркуч на тялото след термостата, който е във връзка и върви под ремъците в ниско беше също много горещ. Стисках долният студен маркуч, и горе пръскаше в казанчето през малкия, който е шиниран в паралел с горният за случаят горещ маркуч. Като пробвах колата имаше действащ климатроник, а сега докато се движих със проблема в градусите нямах никакво студено, сякаш нещо бокира и това да работи правилно. изредил съм доста коли няколко аудита и досега не съм обезвъздушавал след наливане на антифриз, системата се обезвъздушава сама, като естествено следя нивото докато перките се включат. Вчера на проветриво време и градуси около 22-25, колата да загрява толкова бързо на показание и да няма нищо горещо около маркучите крие въпросният проблем. Днес ще идва специалист с техника да направи диагностика. Като надявам се да се локализира проблема дали е на механична основа или на електрична. Базирайки помпа или някой датчик. А може и двете да са проблемни.
×
×
  • Create New...