Здравейте колеги, От скоро имам странен проблем с моето B4 ,90 коня ABT двигател.Сутрин при първоначално запалване, колата вдига 3000 обората и се форсира като за световно.След около 5-7 минути, когато загрее двигателя и подам един ,два пъти рязко газ, оборотите се нормализират.Утрепах се да търся причината, накрая закачихме колата на диагностика и се установи ,че проблема от ел. магнитния клапан , който създава вакуум в горивната с-ма.Клапанът е закачен на едно маркуче , което влиза отдолу в карбуратора.VAG номера му е: 050 133 517(провирих го в ETKA). Изключих захранването на клапана, като отстраних куплунга и колата спря да се форсира ненужно, но сега при първоначално палене се налага да подавам за известно време непрекъснато гориво с педала на газта, което преди тази интервенция не бе необходимо(колата си палеше като часовник).Та въпросите ми са: - знае ли някой какво е точното предназначение на този клапан(ясно е, че ако не е имало нужда, немците е нямало да го монтират)? - до какви последствия води отстраняването на клапана ,чрез изключване на неговия куплунг? - подлежи ли на ремонт или почистване този клапан? - от къде мога да си набавя нов такъв, защото по нашите магазини не намирам, а отвън цената му е соленичка ? Засега карам без този клапан, но ще се радвам ,ако успея да възстановя по някакъв начин оригиналното състояние на колата. Ако това има някакво значение - колата е газафицирана с обикновена газова уредба, но пали винаги задължително на бензин.