Jump to content

smashed

Members
  • Мнения

    70
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Персонална информация

  • Локация
    NJ

smashed's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Старите майстори казват, че на автоматична кутия на която не знаеш кога и дали й е сменяно маслото, по-добре да не се и занимаваш да го сменяш, че после може да береш ядове. Аз още се двоумя за моето, защото на първа и втора се чува дразнещо жужене, което изчезва на трета и четвърта. Но ако не се влошава и така се ядва, не ми пречи, чува се само на отворен прозорец лятото. Иначе и аз сменях досега от D на N както на светофар, така и по инерция да я пускам, но ще си взема бележка от коментарите. Какво да го правиш - навик от ръчните скорости. Та от опит да ти споделя, че включването на директна в движение с да речем 70-90 км/час става доста плавно и без тресене ако си дал малко газ достигайки 2000-2500 оборота. Обикновено почти нацелвам оборотите и прехода е неусетен, за разлика от превключване без газ, когато направо жал да ти стане за кутията.
  2. Напълно съм съгласен, при това проверих с натискане на кабела - никакво присветване на zадната. Някаква идея къде се намира въпросния датчик на автоматична скоростна кутия?
  3. Евала пичове, същото щях да питам и аз. От 5-6 месеца не ми свети задната, но всичко друго отзад си работи, тя на 50 включвания на задната я присветне - я не. Не ми дойде наум, че може да е от тоя кабел на свивката, въпреки че съм го сменял на Б4-ката, явно и 100-цата го има тоя проблем. С тия 12 кабела ме хвърлихте в музиката де... Тъй като както казах още присветва отвреме на време, ще се опитам при отворен багажник да разместя/попритисна жиците в снопа, да видя дали ще присветна, за да се подсигуря, че е наистина оттам проблема.
  4. Разбрахме се! Успех на колегата в избора! И наистина, Петьо, МаХо ти отговори още в първите постове за реалната цена на метановите уредби.
  5. Добре, извинявам се! Според мен 2400-2700 е реална цена. Но най-актуална информация ще получиш в сервиза, където ги слагат. Мисля, че можеш да сложиш и втора употреба за половината от тази сума.
  6. Че аз какво по-различно казах, МаХо? Технологията за втечняване с течен азот и високо налягане е достатъчно скъпа, но не виждам нещо сложно, просто ти трябва специална апаратура. Иначе е достатъчно скъпа за да не се използва в автомобилите. Както казах, оптималното е нагнетяване до 220-230 атмосфери. Тогава хем се ползва минимален обем за съхранение в автомобила, хем разходите за нагнетяване са минимални, т.е. някакъв компромисен вариянт и съ тветно най-евтиния възможен. Просто "дребна" инсталацийка с помпа, която може да си позволи една газстанция. Иначе до газстанцията природният газ достига при по-ниско налягане. При 100 атмосфери пък едно кило е сигурно 12 литра, и какво от това?... И едно допълнение. Природният газ, метана, съдържа и етан, от 1 до 6 % в зависимост от източника. Може би съдържа и минимални количества пропан.
  7. Де да беше 5-6 литра, нямаше да има теми като тази. Може да е толкова при 200-220 атмосфери, но там все още е в газообразно състояние. Като се втечни (не знам при колко атмосфери) при температура около 20 °С, килото ще е равно на 1.5-1.7 литра, както при другите по-прости въглеводороди. При Оптималното налягане за съхранение/обем явно е към 200 атмосфери, щом го продават така. Иначе втечняват метана при ниски температури (течен азот например) и високо налягане. Има и такива превозни средства, ползващи течен метан, но бутилките им са по-яки от нашите 5 милиметрови, стоманени бутилчици. Няма промяна в качеството на метана както при пропан-бутана, защото няма смес от два различни въглеводорода - само метан е, а и няма добавка на серни съединения - меркаптани, които да издават изтичането на газ, защото подобно изтичане не е опасно, тъй като метана е по-лек от въздуха и се разсейва. Бутана и пропана обаче не са по леки и остават под въздуха, насищайки определено пространство. Затова и са необходими съставки, маркиращи наличието на дори ниски концентрации при изтичане. На метан станциите също има изтичане на газ, но не можете да го усетите, поради липсата на маркери. Той излита, като балон с топъл въздух, в атмосферата. Реално със пропана и бутана в двигателя се вкарват и минимални количества серни съединения, а доколкото знам това е вредно за двигателя. Всички знаем, че качественото гориво е с ниско съдържание на сяра, а българските горива, не са от качествените. За разлика от метана. Не казвам, че всички ползващи пропан-бутанови уредби утре ще им се скапят моторите - не, просто се разсъждавам за примесите. От екологична гледна точка метана също е за предпочитане, ако на някой му пука въобще. Това горното са си мои разсъждения, но вярвам, че са в правилната посока.
  8. Метана се продава на кило, килото е 1,6-1,7 литра, докато пропан-бутана се продава на литър и цената му е малко по-висока от на кило метан мисля. На сметка си ако си сложиш метан, защото винаги ще караш на 60% от цената на ПБ. Аз не бях и чувал за метан като купувахме колата преди 3 години и бях скептично настроен. Разходите бяха приятна изненада, караш и си пееш. Когато цената на метана беше 81 стинки на кило, аз карах Б4-ка 90 коня за 3,5-4 лв на 100 км извънградско и 5-6 градско. А тя си похарчваше. Аз не бих си сложил ПБ ако търся икономия... а и не мога да кажа че колата е спъната с метан, не съм състезател. Успех!
  9. Причината да свети в ляво, е че равнината в която са разположени стъклата на витрината не е перпендикулярна на пътя, ако беше, щеше да се отразяват повече в дясната витрина. А че са силни фаровете - силни са. Интересно е как се вижда на мокро и на по-осветен участък, щото на тъмно и моите не са зле... Трябва да се види това Днес един джип ме заслепяваше с нерегулиран ляв фар и 2-3 км карах пред него с 40 км в час при разрешени 60, просто така да си му го върна, не че ще знае защо. Сигурно добре ме е нахранил. Много сме отмъстителни това БГ-тата
  10. Викаш, това го няма даже и в интернет Да си ги кара със здраве!
  11. Наще имат Б4, АБТ двигател, 90 коня, на метан. Лошото при теб е май само, че багажника ти е ужасно малък (Б3). Но и с газова (пропан-бутан) ще ти изчезне багажника, освен ако не ползваш мястото на резервната гума. А и да не мислиш, че с газ не ти пада мощността. Колко е твоя - 1.6 - 75 коня ли? ОК си е, и сега на бензин надали е конкурентен. Ясно е, че си го взел да се возиш, не да се състезаваш. Бе като ще е гарга, да е рошава. Като ще спестяваш - спестявай истински! А и като те хванат лудите включвай на бензин, начеши си крастата и пак след това икономисвай с метана. Нямаше да те убеждавам, ако не бях сигурен, че е най-доброто откъм икономия и върви съвсем прилично.
  12. Колеги, има ли някой информация за гуми Дайтон (dayton) тимбърлейн мисля е модела, зимни. Баща ми си е взел такива зимни за колата. Като чух и ми причерня, вместо да даде 120 и да вземе нещо по-сносно. Тия ги е плащал по 98 лв. Били се произвеждали във фабриката на Бриджстон ли, незнам с кво са му мазали очите и са го пързаляли... Та някакви отзиви, че се огорчих
  13. Верно, много сме И аз - чета и не вярвам на очите си, това Ауди форум ли е Само така колеги! Ама и нашата марка е на ниво, видяхте ли клипчето в главния? Даже и Х5 схруска квадрото
×
×
  • Create New...