Всички козметични методи са временни и не се отразяват добре на двигателя. След като колата гори по половин или един литър на 1000, това не е нормално и е необходимо да се отвори двигателя, да се сменят уплътненията на клапаните, които се спичат от високата температура и дългата употреба, да се проверят и ако е необходимо да се сменят клапанните втулки, сегментите, добре е да се подменят и лагерите на мотовилките и основните (на коляновия вал). Разбира се, това е добре да стане, ако смяташ да ползваш колата по-дълго време и да знаеш, че там повече няма да пипаш и ако е необходимо, разбира се. Може да се подменят и семерините на коляновия вал за да се предотвратят изтичания на масло. Блокът на бензиновите двигатели е много здрав и шлайфане се налага само ако двигателят е прегрявал и съответно някое бутало е задрало. Добре е при този ремонт да се почисти магистралата за картерните газове, а също да се провери гарнитурата на масления охладител. Ако е втвърдена, при студен двигател от там изтича масло.