Jump to content

Bat'Pesho

Members
  • Мнения

    615
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    кола

Контакти

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Персонална информация

  • Локация
    София

Последни посетители

2930 профилни разглеждания

Bat'Pesho's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Ако това са параметрите на лаптопа, не се надявай SSD-то да помогне особено... Бих ти препоръчал да погледнеш какво се предлага във фирмите за техника втора ръка -- напр. едно такова (IBM/Lenovo Thinkpad T420, Core i5-2520M) би ти осигурило прилична и стабилна Windows 10 (или Linux, ако предпочиташ) машина за горните нужди за години напред. (Офертата е само за ориентир, не го приемай като препоръка на фирма или конкретна оферта.) Една от бабите покрай мен е супер доволна от Lenovo ThinkPad X220 със SSD + 8GB RAM -- Windows 10 върви без никакви забележки. Но този модел е с 12.5" екран, цветовете също се са особено добри -- т.е. не е вариант за гледане на филми...)
  2. Правилен отговор за боята няма -- това е като в казармата, еб@ваш ли старшината или не, няма правилен отговор. Ако оставиш сегашната боя -- "защо има драскотини", ако я пребоядисаш, "значи криеш някакъв по-сериозен проблем". Личното ми мнение -- да не се боядисва. Но за мен колата е средство за придвижване, а не фетиш за лъскане и глезене. ПП: Quattro е супер през зимата (и на мокро през лятото ), стига да не забравиш, че помага при тръгване, но не и при спиране ...
  3. Сигурно нямаш идея колко изгнили швейцарски кошници гледах миналата седмица... Хората по пазара имат много оптимистични мнения за цената на ръждата, ей! Като сложим и това, че моя Пасат е Швейцарски с пълно обслужване в официалния сервиз... Май не ми се мисли за кола от Швейцария По-скоро съм склонен да чакам любов от пръв поглед
  4. Успех с опрявянето на проблема. Иначе карането на мулти си е супер удоволствие, набираш направо като тролей
  5. Предлагат ми едно Legacy 2003 на добра цена, но е вариант "купи, ползвай 2-3 години и хвърли". Имам го само като абсолютно краен вариант. Клиренс -- не ми трябва оффроуд 4х4, нормална градска кола. Харесва ми начинът, по който се държи колата на пътя на мокро например. Не че B7-цата на предно се е държала лошо на пътя, но Пасата с 4motion (Quattro IV с торсен) ми харесва повече. Може би и поради различното окачване отзад, не само 4х4.
  6. Няма чак толкова много писано за 2.0 FSI, в сравнение с 1.8T & 2.5TDI. Сложна горивна система (каквото и да значи това), по памет FSI бяха сложни почти като дизел, но за бензинови мотори. Някои харчели масло. Но пък ако не слагаш газ, би трябвало да е що-годе добре, най-малкото няма турбо да усложнява допълнително. За 2.5 и 2.0tdi по форума пишат значително по-лоши неща. Както и за покритието на 3.0, какъвто и *сил да беше там. Ако взимам решение само на базата оплаквания във форумите, ще си купя Субару. Със сигурност няма да е Ауди, щото "последните здрави" вече ги няма. Но от четенето на форуми, единствено там останах с впечатление, че хората пишат, за да се похвалят с колите си. Престанах да чета, когато попаднах на един пост, където собственик на Форестър описваше, че (1) не могъл да слезе без помощ от купчина разчистен сняг/лед и (2) от усукването на колата върху купчината не можел да се затвори багажника! Това да кажем ОК за леда -- която и да е система 4х4 може да угасне, ако колелата са във въздуха, но му бяха обяснили, че това за багажника било нормално, първо трябвало да се слезе от неравността и чак тогава да се затвори багажника. WTF??? Та накратко -- не ме интересува особено дали двигателят по принцип се чупи, а дали с добра поддръжка и без издевателства от моя страна ще ме слуша горе-долу следващите 5-6 години или 100к км например.
  7. Това стои като много, ама много последен вариант, но ако изобщо помисля за 2.5TDI, най-вероятно ще направя компромис и с габаритите и ще скоча на Allroad-а на ЦЕЦО , или поне ще е нещо куатро. Но след като за пет години се наложи да се запозная с умна дюза, ЕГР, клапан за управление геометрията на турбото, самото турбо, 3 пъти ГНП (електроника и механика), в момента валовете, а и сигурно още нещо, което просто сега не си спомням -- точно този двигател, във всичките му варианти, не ме влече особено. Не е само въпрос на пари, доста от изброените направо те оставят на пътя, последвано от няколко семици в бокса. За кола, до последно облужвана в официалния сервиз на VW в Швейцария и за която местното Порше, Хеед 91 и Стефан Сумиста се кълняха, че е читава, нищо че е на 350к км. Просто не вярвам да попадна на екземпляр с по-малко реални километри...
  8. Бих си я взел само заради екстрата до закопчалката на колана на шофьорската седалка
  9. Здравейте, В момента активно търся "нова" кола, тъй като настоящия 2.5TDI предаде богу дух и не ми се занимава да го ремонтирам повече. Ориентировъчен бюджет -- 7-8к лв (без обслужвания и други разходи). За изключителни екземпляри може и повече, но честно казано не виждам смисъл от повече пари за кола. Задължителни изисквания: Габарити около А4/B6, вкл. усещането за кола (т.е. Дачия не ми се кара.). Пак абсолютно задължително, автоматични скорости (без значение обикновен автомат или мултитроник). Желателни: quattro или подобно постоянно 4x4 задвижване; добра музика (поддръжката на MP3 от флашка/SD карта би ме зарадвала, за да не нося купчина надраскани CDта и да не сменям заводската музика, но не знам дали го има при B6 заводски?). Навигацията е излишна (предпочитам отделен Garmin). При седан е желателно задните седалки да падат (не знам дали е стандартно или екстра при B6?). Допълнителна инфо: Текущата ми кола е Пасат B5.5 Variant (2001г.), 2.5TDi 150 к.с., 4-motion автоматик -- като динамика и поведение на пътя ме устройва напълно. Размерът на багажника едва ли ще го докараме с Ауди (A6/C5 ми идва голяма), но това не е проблем, има доста други компенсиращи неща В тази линия на мисли, нямам особени предпочитания Авант или седан. Карал съм и B7/2.0TDI седан с мултитроник -- също ме устройва перфектно като поведение и багажник (но за момента не стои като вариант -- или трябва да дам двойно повече пари за нещо без quattro, или да се примиря с някоя от най-евтините на пазара с всички потенциални проблеми с двигател и скоростна кутия.) След поредната серия ремонти съм леко алергичен към дизелите. Освен това карам обикновено под 10к км на година, предимно градско, т.е. евентуалната икономия от дизела няма да се усети. Също така не смятам да слагам газова уредба (освен ако си взема 3.0 и ме стресне със среден разход по моите маршрути и с моя крак от над 20/100 :)). В контекста на клуба, оптималният вариант за мен е A4/B6 3.0 quattro + автоматик. Гледах (но не съм карал) разни Субарута (Legacy/Outback/Forester) и Мазди 6 (2.3 awd), но нещо ми се струват прекалено тенекиени, пък и 4х4 не е постоянно. BMW 325xi Touring също ми харесва (на хартия), но там нямам никакви наблюдения, изобщо. Читава Шкода също е вариант, но предполагам за сметка на звукоизолацията. Мога разбира се да си взема и някой Пасат като моя, но 2.8 бензин, но за момента предпочитам да се върна на Ауди (най-вече заради звукоизолацията на купето). Молбата ми е да споделите ако сте виждали наоколо (София и околностите) читави екземпляри B6 3.0 quattro + автоматик или B6 2.0FSI автоматик. Разбира се, склонен съм да погледна и други алтернативи/марки, отговарящи на горните критерии. Забележки: Мисля, че съм прочел повечето теми из форума за тези два двигателя и за автоматиците. Мисля, че мога да си позволя обслужването на тези коли, икономията не е водещия фактор и съм склонен да поема евентуалния финансов риск при ремонти (или колата да замине за части при несполучлив избор). Разбира се, наясно съм и с 1.8T -- ако не се намери добро 3.0 quattro, не бих върнал и читав 1.8T с мулти. Най-добре е варианта 1.8T + quattro + автоматик, чак 220 коня не ми трябват, но не ми се ходи до САЩ за кола А и доколкото виждам, 1.8T са популярни спед желаещите за доработки, чипове и т.н. бегачки, което хем повишава цената, хем задава въпроси за предишните собственици... Няколко обяви (ако някой е виждал колите на живо, или за форумните спецове с орлов поглед и диагностика по снимки): 1. Audi A4 2.0 FSI -- това го гледах на живо, изглежда не особено уморено (за разлика от някои други по Горубляне). 2. Audi A4 3.0 -- това май излиза като най-евтино, от частно лице. Има едно "Оригинално S4-окачване с червени амортисьори", което ме притеснява леко (не искам по-ниска кола!) 3. Audi A4 3.0 i SCHWEIZ -- уж минах през Горубляне, но това съм го пропуснал... Евентуарно някакви отзиви за автокъщата, имат и други интересни коли? 4. Audi A4 3.0 I -- частно лице Мерси предварително!
  10. Dirty Style, убеден ли си, че си с обикновен автомат, а не с мултитроник? Не виждам в подписа ти да пише quattro, а ако правилно си спомням, при B6 всички коли само с предно са с мултитроник. "Типтроник" не е типа на скоростната кутия, а възможността да превключваш ръчно скоростите (+/- позициите). Типтроник има и на обикновения автомат (в 5 истински скорости), и на мултитроника (6 псевдо скорости, при B7 стават 7). Справка -- стр.164 в Audi A4 Owner's Manual.pdf, дето е постнат с Sticky-то на раздела. Ако когато пуснеш на ръчен режим, ти излизат 6 скорости, си си с мултритроник, каквото и да са ти казали. (ПП: Наясно съм, че доста хора викат "типтроник" на обикновения автомат, ама официалната терминология на Ауди е друга).
  11. Тъй като не се вижда да е quattro, сигурно е мултитроник с типтроник. "Мултитроник" е типа (технологията) на скоростната кутия. "Типтроник" е функцията за ръчна смяна на скоростите. (NB: Това е информацията от ръководството на Ауди. На Горубляне викат "типтроник" на скоростната кутия с хидротрансформатор.) 6-те скорости, за които говори колегата, са просто предварително фиксирани 6 позиции от безкрайно многото, на които е способен мултитроника (нали е безстепенна СК). В по-новите модели (B7) позициите са 7.
  12. Успех, пък като гледам коментара на ogip горе, може да си направим една нова тема за DTS-CD и многоканална музика
  13. Т.е. явно вече си си го харесал и си търсиш оправдание Махането на две колони обаче май не е добра идея, особено при неправилна форма на помещението те със сигурност биха подобрили surround ефекта.
  14. Хехе, никъде не съм ходил, но просто следвам правилото "По-добре да си мълчиш и хората покрай теб да си мислят, че си тъп, отколкото да кажеш нещо и да ги убедиш извън всякакво съмнение" @robobug -- напълно съм съгласен с всичко, което казваш. Просто исках да наблегна, че се ходи по магазини и се чете детайлно в нета СЛЕД като прецениш в общи линии какво ти трябва. Ограничението в случая е шантавата форма на помещението, като има и куп изисквания, които нямат нищо общо с акустика, звук, и т.н. Гледайки схемата, къде например ще се сложат двете предни големи ОТ (floor standing)? От практическа гледна точка, не мислейки само за акустиката? Едната върху масата за хранене, другото извън входа ли, за да са достатъчно далеч една от друга? И дори да се вмести голяма колона до масата, колко пъти ще бъде бутана, ритана, размествана, вкл. кабелите ѝ, и съответно какъв ще е резултата за Hi-Fi звука? Кои от "стените" са всъщност прозорци, и как се отразява голямата стъклена площ върху акустиката? Какво става със звука в нишата, където е масата за хранене? Може би оптималният вариант (като баланс между качество на звука и ежедневна пригодност) е нещо с bookshelf колони, които да се монтират някъде нависоко на стойки на стените, плюс субуфер в ъгъла срещу телевизора (или зад него, ако има място?). Просто това не е стандартната правоъгълна стая, където всеки говорител може да си отиде на мястото без да пречи. Все пак предполагам стаята ще се ползва и за други цели, не само за слушане на музика и гледане на филми. Чак когато се решат тези въпроси, е време да се ходи по магазини, да се четат отзиви в нета и прочее. Btw, аз в голяма степен съм от "щастливците". В смисъл, нямам супер слух, но въпреки, че усещам разликата между система за 1000 лв и за 100,000 лв, съм съвсем доволен от нещо за около 2000 лв. За ежедневна употреба. Виж, когато (добре де, ако някога ) стана мулти-милионер, сигурно ще си направя в имението една стая за гледане на филми, една за слушане на музика и тогава може да се мисли за сериозни инвестиции. За "нормален" апартамент с всички шумове от съседи и прочее, инвестицията в супер-Hi-Fi просто не смятам, че е оправдана. А и да не говорим за фактора "гости с малки деца", ако колегата няма свои (не се познаваме лично). Onkyo системата дето колегата е дал, също изглежда супер като параметри и възможности. Стига да отговаря на физическите изисквания за монтаж.
  15. Ходенето по магазини няма да ти помогне изобщо. Обратно на мнението на robobug по-горе, посещението по магазини, шоурууми, стаи за слушане и подобни може да те ориентира какво да очакваш от дадена система в максимално добри условия, акустика, настройки и т.н. Твоята стая не е такава. (NB: robobug разбира много повече от мен по темата, просто не съм много съгласен с практическата стойност на подхода на меломана в случая ) Най-важното в твоя случай е да намериш разбиращ човек да ти каже къде може да се сложат колоните и какъв тип да са (floorstander, bookshelf, etc.), че разположението и акустиката на помещението на картинката не са прости. Съответно чак тогава да търсиш колонки, които пасват на необходимото за монтажа. Нямам идея колко добре ще стане surround sound без достатъчно място зад sweet spot-а. Както са писали в темата, две колони отстрани на слушателя може би ще свършат работа. От рисивъра ти трябва едно единствено нещо -- Audyssey MultEQ XT (или някакъв аналог). За ламери като мен това е единственото спасение. Колоните звучат коренно различно със и без него (най-грубо казано е еквилайзер отделно за всяка колона, т.е. пуска ѝ тестов сигнал и мери с микрофон какво се чува, като определя и разстоянията до говорителите, за да настрои силата на звука). Всичко останало е според вкуса ти и няма общо със звука -- DLNA, мрежи, gapless flac, квото се сетиш. Ако сега трябваше да давам 1500-2000 лв за 5.1 система, сигурно щях да си взема следното (след съвсем кратко търсене, просто като ориентир, т.е. не само не познавам техниката лично, само по документи): Като основа рисивър Denon AVR-X1200W за 1000-1100 лв + може би ето този комплект JBL (review whathifi) за 1119 лв. Излиза над това, което си дал горе, но не чак толкова много. По-нататък ако решиш и има къде да се сложи, и субуфер. Със сигурност има и много други добри варианти, но първо се консултирай със специалист за колоните.
×
×
  • Create New...