head_up
Members-
Posts
267 -
Joined
-
Last visited
head_up's Achievements
Доктор на АУДИ науките (6/6)
-
Избор на нови летни гуми
head_up replied to asenovb's topic in Консумативи, Гуми, Масла, Горива и Сервизи
Да ползвам темата на колегата? И аз имам чуденка какви летни гуменки да взема на 80-ката. Като гледам под 100 лв нищо читаво няма, между 100 и 150 е като игра на зарчета, нагоре останаха continental ultracontact и michelin primacy 4. И двете са в сходен ценови диапазон. Не се скъсвам да карам, но поне 5к на сезон си ги взимам. Не съм и спортен - то с 1.6 колко да съм. Комби е, но пък не го товаря или поне е рядко. Колата се ползва повече като семейна, ходи по планини, изобщо нормално ползване. До сега бях с kumho hs52 мисля се водеха, произведени в Корея - нямам сериозни забележки, обаче сега като видя надписа Made in China на тях и се спирам. Трябва да отбележа, че имаха много добър борд - колко бордюра са видели, няма ядове никакви. Ей ся минах през един от центровете за гуми в Пловдив, да не му правя реклама, ми те с меки бордове като кашкавал на повечето. Ultracontact-а ми се видя по-коравичък и от към материал и от към борд, primacy-то беше много по-приятно от към материал, хубави канали, малко по-мек борд, но пак по-добре от другите. Дайте съвет - някой карал ли е ultracontact/primacy и какво мнение има? Дето се вика - малко ми е спешно, че тоя уикенд, т.е. утре ми се ще да взема нещо. Разбира се отворен съм за предложения от всякакъв вид, подплатени с лично впечатление. -
@jiko58, мобеш ли да обясниш къде се закача въженцето? Без да свалям ключалката направих тоя номер, като вързах въженцето към големия палец в центъра, ама така се отваря и на заключена врата, логично. А да се закача към лостпето, да надвия пружината - това изисква мнооого сериозно усилие, не ми се получава.
-
Както виждам по теми във форума - не съм единствен с тоя проблем. Вчера хващам дръжката да отворя багажника и... ми остана в ръката. Счупено е дясното рамо на дръжката. Отчепих кората от вътре, набарах палеца и воала - багажника се отвори, респективно изпада един валяк и парчето. Зор, мога да се вра в багажника и да го отварям при нужда, ама не е функционално! Вариант с въженце за палеца не е удачен, то все едно да поканя всеки минувач да си избере нещо от колата. До колкото виждам материала е някакъв ЦАМ, силно ме съмнява да намеря човек да го завари. И тъй като е счупено в най-тънката си част - не знам колко би се получило с описаните в други теми методи - разпробиване и лепене. То само лепене не вярвам и да издържи без щифт вътре. Оставям го за последна надежда. За момента търся да закупя и втора ръка такова нещо, но уви за сега не попадам на здрава дръжка, защо ли... След като проблема е толкова обичаен за тия коли - някой да има идея за афтърмаркет такъв детайл? Или предложения как да заходя?
-
@VBI, мерси, значи средната точка от статистиката, не съм бил далече от истината.
-
@veselin velchev, ясно че си ползваш колата да подпира гаража, ама другите, които все пак се придвижват? Никой ли не го сменя тоя филтър..
-
Колеги, на колко километра сменяте горивния филтър на бензиновите Б4-ки? Чувам мнения от "при смяна на маслото" до "при смяна на ангренажа". Обикновенно го сменям на две-три смени на маслото, но се замислих, че или се прекалявам или го държа прекалено дълго. Какво казва правилото по темата? едит: да уточня, че карам с румънския бензин, да не правя реклама на бензиностанциите. Уж дано е по-читав.
-
След ровене да изкарам жичките на намотката - 85 ома е, пасивен. Дано да е полезна информация на някой. Остава справката за стабилизатора, моля?
-
Първи въпрос: Този зумер при километража/оборотомера на Б4 от снимките се е предал от стратост. Някой може ли да каже пасивен или активен е? На мен ми изглежда чисто пасивен. Ако е така - какво съпротивление и каква мощност има? Ще обикалям утре да търся, но без тази информация рискувам да опукам електрониката. Втори въпрос: стабилизатора на напрежение по спомен беше 9 волтов, с огледални крака на 7809, ако не ме лъже паметта?
-
@caro, като казваш "в ключалката" имаш предвид, че е достъпно само ако сваля кората на 5-та врата? Сменя ли се само то отделно или си идва комплект с ключалката?
-
За да допълня темата - смених само най-горния маркуч с трета марка. За сега не се е разкапало, по кората изглежда сухо, течността в казанчето май не е мръднала, поне не мога да кажа видимо. Та боклуци на нашия пазар явно има доста..
-
@janoar уви, и него смених, че щуцера замина 😁
-
@6matkar и от щуцерите.. и от тях 😁 Термошалтера, който бях взел беше с алуминиев дифтунг, речеше - смених го с такъв с меден и се беше спряло. Сега ми е трудно вече да кажа, като олива и отгоре.
-
@paci_4444 дано не си прав.. По какъв признак мога да разбера, че проблемът е този? Освен сваляне на главата, до което предпочитам да не се стига. От ауспуха плюе вода, но то ми изглежда като конденз (карам основно на къси разстояния), не е мазно, не пуши бяло.
-
@paci_4444 оригиналното парно правеше сауна вътре - т.е. горещо и.. влажно. Протече и бе сменено с NRF - голяма грешка.. сега парното идва на загрял двигател и то като подавам газ. Иначе е рехаво на свободни обороти. Но в движение, в обороти се опитва да пари на въздуховодите. Течовете си бяха от преди това, не вярвам да има общо. Смяташ, че е надува в системата и избива при охладителния радиатор ли?
-
Добре, да допълня: маркуча между щуцера на разширителния съд и радиатора (най-горе) е нов, два пъти го сменях заради съмнения в него. Тройния между блока, радиатора и масления филтър е сменян преди година, изглежда добре. И там е влажно, не мога да кажа дали не олива от горния. Другите са стари, да. И въпреки, че най-горния е нов неговото чело от към радиатора също сълзи, а точно тази скоба я смених - оригиналната беше за стискане с клещи, тази е червячна. Не съм сигурен дали и някоя друга скоба не подмених тогава, не помня, но ще е от същия вид. Видимо напукано по старите маркучи няма. Сълзене имаше и от термошалтера, пак нов - може и още да има, трудно е да преценя, ако отгоре тече. Пробката на радиатора беше с някакво смотано уплътнение, което се сплеска при стягане, сменено е уплътнението, уж и там беше спряло. @NIKO не знам в цикъл ли си, какво е, ама не обръщай дискусията на "български форум", аман от такива. @caro "заосенаци" е.. ? Гърловините има лека контра, това си е там, но да е имало някакво остатъчни производствени израстъци пластмаса - не забелязах такива. @nikrga мога да пробвам и така, може да съм уцелил някакви фалшиви тенекии. Поне горната я виждам, че макар и нова изпуска.