
head_up
Members-
Content Count
264 -
Joined
-
Last visited
-
@VBI, мерси, значи средната точка от статистиката, не съм бил далече от истината.
-
@veselin velchev, ясно че си ползваш колата да подпира гаража, ама другите, които все пак се придвижват? Никой ли не го сменя тоя филтър..
-
Колеги, на колко километра сменяте горивния филтър на бензиновите Б4-ки? Чувам мнения от "при смяна на маслото" до "при смяна на ангренажа". Обикновенно го сменям на две-три смени на маслото, но се замислих, че или се прекалявам или го държа прекалено дълго. Какво казва правилото по темата? едит: да уточня, че карам с румънския бензин, да не правя реклама на бензиностанциите. Уж дано е по-читав.
-
След ровене да изкарам жичките на намотката - 85 ома е, пасивен. Дано да е полезна информация на някой. Остава справката за стабилизатора, моля?
-
Първи въпрос: Този зумер при километража/оборотомера на Б4 от снимките се е предал от стратост. Някой може ли да каже пасивен или активен е? На мен ми изглежда чисто пасивен. Ако е така - какво съпротивление и каква мощност има? Ще обикалям утре да търся, но без тази информация рискувам да опукам електрониката. Втори въпрос: стабилизатора на напрежение по спомен беше 9 волтов, с огледални крака на 7809, ако не ме лъже паметта?
-
@caro, като казваш "в ключалката" имаш предвид, че е достъпно само ако сваля кората на 5-та врата? Сменя ли се само то отделно или си идва комплект с ключалката?
-
За да допълня темата - смених само най-горния маркуч с трета марка. За сега не се е разкапало, по кората изглежда сухо, течността в казанчето май не е мръднала, поне не мога да кажа видимо. Та боклуци на нашия пазар явно има доста..
-
@janoar уви, и него смених, че щуцера замина 😁
-
@6matkar и от щуцерите.. и от тях 😁 Термошалтера, който бях взел беше с алуминиев дифтунг, речеше - смених го с такъв с меден и се беше спряло. Сега ми е трудно вече да кажа, като олива и отгоре.
-
@paci_4444 дано не си прав.. По какъв признак мога да разбера, че проблемът е този? Освен сваляне на главата, до което предпочитам да не се стига. От ауспуха плюе вода, но то ми изглежда като конденз (карам основно на къси разстояния), не е мазно, не пуши бяло.
-
@paci_4444 оригиналното парно правеше сауна вътре - т.е. горещо и.. влажно. Протече и бе сменено с NRF - голяма грешка.. сега парното идва на загрял двигател и то като подавам газ. Иначе е рехаво на свободни обороти. Но в движение, в обороти се опитва да пари на въздуховодите. Течовете си бяха от преди това, не вярвам да има общо. Смяташ, че е надува в системата и избива при охладителния радиатор ли?
-
Добре, да допълня: маркуча между щуцера на разширителния съд и радиатора (най-горе) е нов, два пъти го сменях заради съмнения в него. Тройния между блока, радиатора и масления филтър е сменян преди година, изглежда добре. И там е влажно, не мога да кажа дали не олива от горния. Другите са стари, да. И въпреки, че най-горния е нов неговото чело от към радиатора също сълзи, а точно тази скоба я смених - оригиналната беше за стискане с клещи, тази е червячна. Не съм сигурен дали и някоя друга скоба не подмених тогава, не помня, но ще е от същия вид. Видимо напукано по старите маркучи няма. Сълзене имаше и от термошалтера, пак нов - може и още да има, трудно е да преценя, ако отгоре тече. Пробката на радиатора беше с някакво смотано уплътнение, което се сплеска при стягане, сменено е уплътнението, уж и там беше спряло. @NIKO не знам в цикъл ли си, какво е, ама не обръщай дискусията на "български форум", аман от такива. @caro "заосенаци" е.. ? Гърловините има лека контра, това си е там, но да е имало някакво остатъчни производствени израстъци пластмаса - не забелязах такива. @nikrga мога да пробвам и така, може да съм уцелил някакви фалшиви тенекии. Поне горната я виждам, че макар и нова изпуска.
-
@caro Ще погледна къде се е дянал тоя ключ при мен, може перото да е изкъртено или ключа да се е скапал, благодаря за насоката. А той, като е отворен багажника - само плафона в багажника ли управлява или включва всички в купето?
-
Именно, @nikrga, маркучите са здрави. Може да са придобили форма от щуцерите на стария радиатор, толкова. Скобите не са ръждясали, от обикновените с червячен механизъм са.
-
От както смених охладителния радиатора колата все губеше антифриз от някъде. Течеше от пробката, от дифтунга на термошалтера, та и двете ги сменях. Уж се беше кротнал тоя теч, обаче сега като застудя и всяка сутрин под колата има малко антифриз. Челата на всичките маркучи към радиатора - от най-горния на преливника до пробката са мокри. Не мога да хвана дали един или повече маркучи сълзят във връзката със щуцерите, просто е олято от до. На кората има мокро точно отдолу на щуцерите. Стягане на скобите не помага. Сякаш проблема е термично разширение и последващо свиване като изстине през ноща и тогава да започва да тече? Радиатора е nissens, ако има значение. Маркучите са си старите, не са раздути. Не надува в разширителния съд. И нямам идея какво да направя, за да се спре тоя теч. Да мажа щуцерите с нещо? Четох за боров вазелин, червен силикон.. ама ми се струва доста крайно решение да лепя със силикон. Може би по-читави скоби? Дайте някаква идея.