Jump to content

Какво изкочи от спирачките


KDim

Recommended Posts

Първо малко предистория:

Преди около 3 месеца се отбих в D&N Люлин да оправям един теч на задното ляво колело. Ония нещастници не само че ми взеха 90лв., но и обезвъздушаваха около 3 часа. В крайна сметка пак не стана както трябва и педала си беше доста мек, но ми писна да чакам и карах така около 2 месеца. По казанчето за спирачна течност имаше доста отлагания. Попитах ги не е ли възможна някаква промивка да се направи, на което те ми отговориха, че такова нещо не се прави и обезвъздушаването е достатъчно. Викам си екстра и след 3 часа надуване с компресора голяма част от отлаганията изчезнаха. Карах си с мек педал докато не започна от време на време да хваща ту горе, ту долу, а от време на време си пропадаше съвсем. Тогава отидох при Buzzi, където започнаха и големите мъки.

Започнахме от най-лесното - обезвъздушаване. Да ама не.. на лявото предно колело едвам текна, а на дясното напълно сухо. Тръгнахме нагоре по системата. Свалихме казанчето и от там се показа големия змей.

010410105755.jpg

010410105808.jpg

Не знам италианеца какво е "ремонтирал" и каква течност е наливал ама тия неща даже и с водоструката не искаха да паднат. Мазни и лепкави. Изчистихме казанчето, доколкото е възможно, нова спирачна течност и помпай... пак няма никой на колелата. Развихме гайките над ABS-а - и там никой. Строши ми се крака да помпам, а на Buzzi пръстите да върти ония гайки и нищо. Свалихме помпата, която естествено се оказа, че изобщо не изпомпва нищо. След известна борба и финна намеса с инструменти като чук, отверка и бормашина я отворихме. Взех си ремонтно комплектче за 20лв. /няколко гумички и зегерка/, сглобихме и помпай... и пак нищо. Пак разглабяне...в крайна сметка се оказа, че двете дюзи на помпата са напълно запушени. След около час ръчкане успяхме що годе да отпушим едната, но с другата нищо не стана. Звъннахме на more, който осигури 2 помпи. Тук трябва да спомена, че помпите след като се напълнят задължително трябва да хвърлят и от двете дюзи и да не връщат течност наобратно, а пък батко ви Buzzi ще ви обясни за гравитационното обезвъздушаване. :dance: Пак помпай и пак никой. Точно си мислех че съм влязъл в големия филм със запушен ABS, когато Buzzi-то изкочи с едно компресорче дето свърши чудна работа и в крайна сметка текна едвам едвам. За цялото ръчкане Buzzi да ме поправи ако греша ама близо 3 литра течност извъртяхме. Сложихме работеща помпа и нещата заспха.

Та колеги искам да ви кажа да си сменяте от време на време спирачната течност, че от глупост може големи проблеми да си навлечете. Аз се разминах тънко единствено благодарение на упоритостта на Buzzi. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да поясним,от казанчето за сп .течност до който и да е от сп. апарати

трябва да достига свободно течност,която в следствие на гравитацията ,ако отвиете която и да е пробка, свободно да изтича сп течност.Това се получава благодарение на клапанчета в двете секции на спир.помпа.

Тоест ако ви наблъскат с помпа за обезвъздушаване сп течност до апаратите, ок,ще имате твърд педал и много проблеми ако някой апарат протече при повредени клапанчета.Ролята на тази клапанчета е при отпуснат педал сп.течност спокойно да може да се придвижи там където е необходима ако има пропуск и да осигури спиране ,когато намалее нивото светва лампа и знаете че нещо не е наред.Второто предназначение на клапанчетата е когато смените накладки ,с прибирането на буталата ,сп .течност се връща обратно в казанчето .Но това е възможно само ако клапанчетата работят.

Какво се случва когато се нагнети сп .течност с помпа,получавате твърд педал и си мислите че всичко е ок,да ама не,защото накладката и диска постепенно се износват,от това се появява необходимост и буталото да се премести напред,мести го сп течност,ако клапанчетата позволят сп течност ще компенсира и педала ще остане от ново високо горе.Но ако е запушено клапанчето и не работи какво става?

До апарата за да стигне сп течност се нужда е от по голямо усилие на педала и то до едно време.Там където има добро пълнене, спирачките работят правилно и с лекота,но там където не стига сп течност колелата едвам хващат.Започва неравномерно спиране и износване на елементите на сп система,съчетано с потъващ педал при рязко спиране,често сработване на АБС,ПОРАДИ ОПАСНОСТТА ОТ ЗАВЪРТАНЕ.

Скоро ще разглобя клапаните и помпата със снимки .

А манджата дето извадихме от казанчето и помпата на колегата е един път :gruebel:

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По една случайност се случих там точно по време на този ремонт. Потвърждавам всичко казано дотук. Голямо помпане падна и накрая все нищо. А тоя ЧОВЕК Пепи търчеше ту при моя кошник, ту при колегата. А можеше спокойно да ми каже "Братле, извинявай ама няма да мога да ти обърна внимание сега". Разгледах и аз суспензията, която излезе от спирачната система. Е нема такава гняз. :) Голяма работа е колегата buzzi!!! :zustimm: Много отзивчива и начетена личност. Кеф ми беше да го наблюдавам с какво желание работи. И другия път ще гледам да съм за по-дълго при него - поне по една бира да изпием :)

Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До апарата за да стигне сп течност се нужда е от по голямо усилие на педала и то до едно време.Там където има добро пълнене, спирачките работят правилно и с лекота,но там където не стига сп течност колелата едвам хващат.

При мен (а6 ц5) за да спре колата се иска много голямо натискане на педала,тоест с много голямо усилие,а задните ми дискове не се износват равномерно,дали според вас и при мен е същия проблем...благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен (а6 ц5) за да спре колата се иска много голямо натискане на педала,тоест с много голямо усилие,а задните ми дискове не се износват равномерно,дали според вас и при мен е същия проблем...благодаря

Съмнявам се,според мен провери си вакума към сервото,а за неравномерното износване на задните дискове насочи се първо към водачите на супорта и накладките дали не са залепнали към държачите от ръжда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отивай при buzzi и не се замисляй.Де да бяха всички майстори като него :steinigung:

Бих отишъл при колегата,но за жалост съм от Пловдив и ако идвам до София е само по работа и за малко и нямам време да се занимавам с ремонти.

Съмнявам се,според мен провери си вакума към сервото,а за неравномерното износване на задните дискове насочи се първо към водачите на супорта и накладките дали не са залепнали към държачите от ръжда.

Още като я взех беше така и мислех да сменям вакуумната помпа,но бях в няколко сервиза и ме разубедиха,като казаха че не са сигурни дали е от това проблема и че може да са много неща,съответно да не бързам,но така и не се установи от какво е точно.Вече 10 месеца карам така.Иначе бях на валовете (които тестват спирачките)...там установиха че колата спира повече от добре,дори ме изхвърля назад с голяма сила като натисна,но въпросът е в това,че иска мноо яко натискане на този пуст педал,за да спре.Добре че е здрав иначе до сега да съм го счупил. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та колеги искам да ви кажа да си сменяте от време на време спирачната течност, че от глупост може големи проблеми да си навлечете. Аз се разминах тънко единствено благодарение на упоритостта на Buzzi. :rolleyes:

Е за това е темата,ти не четеш ли?Колегата е решил да ни посъветва нещо и да изрази благодарността си към Buzzi ,който му е свършил работа в крайна сметка.Нали се сещаш,че в сервиза до тук да ти бяха сменили цялата спирачна система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...